Loading...
dk

Fælg - ridser og skrammer af Tesla + opgraderet til HW3 men stopper for grønt lys :-) | Tesla Forum

MSLFC
MSLFC Dec 21 '20
Jeg er lige blevet opgraderet til HW3 (hvilket tog næsten to arbejsdage) men - oh gru - da jeg fik bilen tilbage opdagede jeg Tesla personale havde lavet skrammer på et af mine originale Tesla fælge (som er sort lakeret).

Det er påtalt overfor dem og billeder er taget. Der er ikke afklaring endnu, men de vil vende tilbage denne uge.

Bilen var hysterisk rengjort indvendigt inden jeg afleverede bilen, man kan ikke sige den var ren da jeg fik den retur, “fodspor” (snavs) ved hanskerum og på sidedørene ved højttalerne.

Første kørsel med HW3 udløste næsten færdselsuheld fra bagvedkørende da bilen pludselig bremsede op ved grønt trafiklys. Den advarer 100m inden at den kommer til trafiksignal. Der er så grønt hele vejen og fri bane men den bremser bare ret hårdt op!

Andre der oplever dette?

Er der kun at vente på opdateringer?

For det er farligt at køre med som det er nu!
(Jeg kan slå det fra og så er ideen med opgraderingen (næsten) væk).
M3Jan
M3Jan Dec 22 '20

Du skal bekræfte med et tryk på stilken af du tager ansvaret for at køre over for grønt, for ellers er AP designet til at bremse uanset farven på trafiklyset. Du kan tilsvarende bruge et tryk på speederen.

Den advarsel du ser 100m før bør indeholde en meddelse hvor dette netop står forklaret.

Trafiklysfunktionen er ikke fejlfri. Det sker, af og til, at den tror der er 2 trafiklys i samme trafiklys. Så hvor den kører fint over for grønt, så bremser den hårdt op ved udgangen af trafiklyset fordi den tror der er yderligere et. Jeg har også været ude for at den har troet en lastbil med røde baglygter var et trafiklys. Men i det store og hele fungerer det efter min mening ret godt.  Lidt ligesom resten af AP komplekset - fungerer ret godt men langt fra fejlfrit.

jth
jth Dec 22 '20
Pga tåbelige regler i EU er det er kun i USA (og nogle få andre lande) den kører videre hvis der er grønt
MSLFC
MSLFC Dec 22 '20
Mange tak - jeg prøver bekræftelse på stilken i morgen
MSLFC
MSLFC Dec 22 '20
Ja EU har vedr. dette mere bekymring for deres borgere. I lyset af hvor ringe det pt. fungerer så er det forståeligt.

Omvendt kunne det være fedt at prøve at køre med det i fx USA for at se hvor godt det virker (ja, der er Youtube...) :)
MSLFC
MSLFC Dec 24 '20
Så har jeg testet med brug af AP stilken ved trafiklys. Tak! Det var det som gjorde jeg kunne køre over for grønt
MSLFC
MSLFC Dec 24 '20
Hmm har ikke sendt hele min meddelelse...