Du skal bekræfte med et tryk på stilken af du tager ansvaret for at køre over for grønt, for ellers er AP designet til at bremse uanset farven på trafiklyset. Du kan tilsvarende bruge et tryk på speederen.
Den advarsel du ser 100m før bør indeholde en meddelse hvor dette netop står forklaret.
Trafiklysfunktionen er ikke fejlfri. Det sker, af og til, at den tror der er 2 trafiklys i samme trafiklys. Så hvor den kører fint over for grønt, så bremser den hårdt op ved udgangen af trafiklyset fordi den tror der er yderligere et. Jeg har også været ude for at den har troet en lastbil med røde baglygter var et trafiklys. Men i det store og hele fungerer det efter min mening ret godt. Lidt ligesom resten af AP komplekset - fungerer ret godt men langt fra fejlfrit.