Loading...
dk

Rustfælden | Tesla Forum

Krone2000
Krone2000 Dec 23 '20

Hvad har i andre gjort ved rustfælden "de forreste stænklapper"

Overvejer at fuge dem med en "Dana mestersilikone 574" i toppen og på det stykke som er i kontakt med den malede metal flade.

Eller findes den i en udgave som ikke er designet af en som får 2+2 til at give 5 ;-)

HrMogensen
HrMogensen Dec 25 '20

Da jeg købte bilen var der ikke stænklapper på. 

Alligevel var der massivt build-up af skidt inde i det lille hulrum bagved inderskærmen. Jeg vil derfor kraftigt fraråde at fuge noget, for det skidtet finder nok vej derind alligevel. 

Har monteret nogle uoriginale stænklapper da jeg synes dem Tesla tilbød lignede noget der var løgn. Købte lidt halvdyrt ind fra Canada for jeg brød mig heller ikke om kinamodellerne. Min plan er at jeg 2x årligt ved dækskifte afmonterer stænklapperne og fjerner skidt. Bruger primært kompresser til det. Næste gang (til foråret) giver jeg nedre område bag inderskærmen (og der hvor der er skidt på dit foto) et lag rustbeskyttelse. Har alligevel et par dåser stående.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Dec 25 '20
Krone2000
Krone2000 Dec 29 '20

Tak for dit input Mogensen.

Helt sikker en god idea at afmontere dem og rengør området et par gange om året.

Ice2EV
Ice2EV Dec 29 '20

Allerbedst hvis stænkklappen havde været designet og monteret således den sad bag inderskærmen, så sjask og alt muligt løb af istedet for ned bag stænkklappen.