Loading...
dk

Premium connectivity.. | Tesla Forum

cth
cth Dec 27 '20

gratis 1 år med ny bil

Men jeg kan ikke helt gennemskue hvad det består af og hvad jeg så mister om 1 år.

 

- live kort opdatering

men hvad ellers?

cth
cth Dec 27 '20

ja den har jeg godt set..

Vil det sige at LTE forbindelsen er en del af premium?

Men den er man vel tvungen til at købe så, da den vel ikke kan undværes?

Eller kan jeg sætte mit eget sim kort i?

 

hvad er i øvrigt forskel på LTE og 4G?

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 27 '20
Kiefer
Kiefer Dec 27 '20

I princippet kan du godt sætte dit eget SIM kort ind i bilen, men det vil ikke virke da man ikke selv kan sætte CELL APN op i Teslas GUI, det skal gøres via enten via diagnose-mode eller via SSH.

Du kan dog bruge en LTE WiFi dongle og så lave et WiFi til bilen, men problemet/udfordringen er at, Tesla har valgt at slukke for WiFi signalet når bilen skal spare et par watt i løbet af døgnet.

LTE og 4G er same/same.

Pensionisten
Pensionisten Dec 27 '20
  LTE fortsætter med at virke når premium connectivity udløber. Vi havde en måned gratis og fornyede ikke abonementet, Vi må så nøjes med det alm. vejkort og har så ikke mere "luftfoto/satelit" kort. Tænker at kortmaterialet opdateres på et tidspunkt på samme vis som de alm. opdateringer.
cth
cth Dec 28 '20

Fino... så tænker jeg ikke at forny.

90 kr. mdr. for vejkort er lidt dyrt :-)

Altså hvis det man får er et sattelitkort.

Det alm. navikort fungerer vel stadig med angivelse af kø og supercharger beregninger osv.?

Men det opdateres så ikke?

 

MOS
MOS Dec 28 '20

Uden premium conectivity mister du udover satelitkort også live trafik visualisering, dvs. du kan ikke længere se de gule/røde striber på kortet som angiver tæt trafik/kø. Kort og navigation virker og du får stadig opdateringer. Men kortet vil kun blive vist i grå toner.

Du mister også musik streaming som Spotify og TuneIn, hvilket jeg personligt nødigt ville undvære. Men det er jo ikke nødvendigvis alle, der har samme behov.

Derudover mister man caraoke, video streaming og internet browseren. Jeg har aldrig haft caraoke eller video streaming i min bil og har ikke savnet det. Og internet browseren er en joke, så den ville nok ikke blive savnet.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 28 '20
Ice2EV
Ice2EV Dec 28 '20

Trafik visualisereringen er også en joke. Holdt tit i kryds med røde streger som eneste bil.

Netflix, som jo kun virker når bilen er parkeret, kan du alligevel tilgå, ved at sætte mobilen som WIFI. Men desværre skal du manuelt connecte den hver gang. Men de 3-5 gange på et år kan man sikkert godt overkomme de 15 sekunders operation.

cth
cth Dec 28 '20

rød gule streger vil jeg savne.. alt det andet er lige meget

 

jeg har egen spotify

Nu har jeg en ny model S og browser virker fint i den.

den vil jeg måske komme til at savne