Loading...
dk

Stadig problemer med kvalitet og kvalitetskontrol ved levering | Tesla Forum

ThomasG
ThomasG Dec 29 '20
Så fik jeg hentet min M3P ved Ringsted i dag. Dette er min tredje Tesla fra ny og desværre måtte jeg også for denne straks bestille tid til udbedring af fejl:

Fejl 1: Siderude foran kan ikke lukke ved “automatisk luk” (ruller op og derefter ca. 5 cm ned igen). Der er også en del vindstøj fra dette vindue. Tænker at det kan justeres

Fejl 2: Ridse i instrumentbrættet og stoffet ved forrude

Fejl 3: Hjul vibrerer, særligt ved motorvejskørsel. Tænker den skal spores og afbalanceres.

Til gengæld synes jeg ikke at der er hverken ridser eller panel gaps som jeg har haft på begge tidligere biler.

Ærgerligt at der stadig ikke er helt styr på kvaliteten, og endnu mere ærgerligt at kvalitetskontrollen i Danmark ikke fanger sådanne fejl.

Desværre kunne jeg først få tid til udbedring om en måned. Dovenlars bag skranken gad ingen gang at se på bilen da jeg var forbi her til eftermiddag, men bad mig om at booke en tid via Appen.

Selvom jeg var forberedt på dette - qua tidligere erfaringer - kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet.

Håber snart at Tesla - i det mindste service-attituden - snart opper deres game, da der efterhånden er mange spændende konkurrenter på markedet.

Held og lykke til alle andre der får udleveret deres biler i disse dage - og Godt Nytår til alle.

Ice2EV
Ice2EV Dec 29 '20

@ThomasG

Træls, som det hedder på nordjysk at der stadig er en del sjusk.

Fejl 1: Har du prøvet at geninstallerer endestop på ruden. Der er noget med at holde åben knap nede i nogle sekunder efter den er i bund, derefter holde op til den er i top og holde nogle sekunder. Så skulle den lære nye positioner. prøv at google.

https://tesla-info.com/blog/tesla-window-open.php

Fejl 2: den kan man leve med til de har tid.

Fejl 3: du kan risikere at fælgen er skæv. Købte et spritnyt sæt aero som havde kørt 40 km, inden de var skiftet ud med nye aluer. De lå sommeren over til vinterdækkene skulle på, og der viste det sig at den ene var oval på indersiden af fælgen. Men købt som brugt så kan man sgu nok ikke trække Tesla rundt ved skægget.

Jeg ville nok mærke om det er rystelser i rat eller i sæde. I rat er det højstsandsynligt forhjulene, er det i sæde, midterkonsol, bagsæde så er det højst sandsynligt et baghjul. Jeg ville heller ikke orke vente i 1 måned på at få afbalanceret en fælg, men bare se at trille ned til første og bedste hjulmand og få kigget på det. Det koster 4-600, og så ved du om det er en skæv fælg eller en dårlig afbalancering.

Vores kørte formidabelt med noget der viste sig at være skævt sporet på begge forhjul.Således den sled indersiden væsentlig mere end resten af dækket.

Ellers tillykke med slæden.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 29 '20
Nikolaj
Nikolaj Dec 29 '20

Jeg og en kammerat har begge fået vores nye model 3'er udleveret.. Begge biler trængte til afbalancering af hjulene de første 100 km, hvorefter det holdt op. Så måske skal dine nye dæk bare slides lidt til. 

ThomasG
ThomasG Dec 29 '20
Tak for jeres inputs