Loading...
dk

Misfornøjet med 2020.48.26 | Tesla Forum

Micmex
Micmex Dec 30 '20

Er jeg den eneste der er en smule misfornøjet med seneste "jule" opdatering, hvor der bl.a. er lavet om på indholdet på skærmen? Desværre er den højre del (kort, browser, camera-visning mv.) blevet en hel del mindre, til gengæld er den venstre del blevet meget større. Som jeg ser det er det spild af plads og unødvendigt, at den venstre del er blevet så meget større, når der ikke er flere ting, der skal vises, end der har været hele tiden.

Batteri-level er af en eller anden årsag blev sort/hvid/grå, gear-vælger grå og speedometer-tal mindre, alt sammen mindre synligt end tidligere, desværre.

kleine100
kleine100 Dec 30 '20
Jeg er helt enig. Mon ikke der kommer en “nytårs” update, når de har fået “iron out” (Citat: Elon) de sidste bugs?

Er heller ikke imponeret over at triptælleren nu er presset ind under billedet af bilen (Venstre del) Der er jo masser af plads...desuden mangler jeg stadig at få vist en gennemsnitshastighed. 

Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Dec 30 '20
Joe73
Joe73 Dec 30 '20
Dumt spørgsmål måske, men hvad skal du bruge en gennemsnitshastighed til???
kleine100
kleine100 Dec 30 '20
Citat fra Joe73 Dumt spørgsmål måske, men hvad skal du bruge en gennemsnitshastighed til???
Fordi jeg er for doven til selv at beregne den :-)
Silden
Silden Dec 31 '20

Så er 48.30 på vej. Kender ikke release notes endnu...

Venlig hilsen

Silden

DenseH
DenseH Dec 31 '20
Citat fra Micmex

Er jeg den eneste der er en smule misfornøjet med seneste "jule" opdatering, hvor der bl.a. er lavet om på indholdet på skærmen? Desværre er den højre del (kort, browser, camera-visning mv.) blevet en hel del mindre, til gengæld er den venstre del blevet meget større. Som jeg ser det er det spild af plads og unødvendigt, at den venstre del er blevet så meget større, når der ikke er flere ting, der skal vises, end der har været hele tiden.

Batteri-level er af en eller anden årsag blev sort/hvid/grå, gear-vælger grå og speedometer-tal mindre, alt sammen mindre synligt end tidligere, desværre.

Ja det er ikke så heldigt. Men Elon har allerede meldt ud at der kommer en rettelse som giver mulighed for at ændre i størrelsesforholdet mellem højre og venstre side af skærmen. Nb. Ikke en del af 2020.48.30
DenseH
DenseH Dec 31 '20
Citat fra Silden

Så er 48.30 på vej. Kender ikke release notes endnu...

Venlig hilsen

Silden

Ser kun ud til at være fejlrettelser. Ikke nogen synlige ændringer. 
AgentP
AgentP Jan 3

Største fordel ved juleopdateringen har været, at man kan se, hvilken dør der ikke er lukket, når man kører. Dét har jeg savnet.

Resten af opdateringen kunne jeg godt undvære. Spild af plads og det hele er klemt sammen og ulogisk placeret til fordel for en stor animation af min bil (Men hey, hen har fået EU-nummerplade og hjulene kører rundt) 

cth
cth Jan 3

Jeg er enig... kan ikke se den store fordel ved opdateringen.

Kan bedst lide at noget forbliver som det er, så man ikke skal lede efter det fordi det har ændret sig eller flyttet plads.

Ice2EV
Ice2EV Jan 3

Er forholdsvis positiv over ændringen.

Bruger ikke nav/GPS anden på udenlandsrejser, hvilket har været 3 gange på 15 år. Fruen kan ikke forstå north up display, hvilket jeg helst vil af prof. grunde. når man har North UP, så har man en ide om man er på den rigtige retning. Med Head UP, så har man ingen indikering af reel retning andet end frem. Dertil så har Head UP den ulempe at man blive helt rundtosset når kortet farer rundt ved kørsel i byen og specielt ved rundkørsler.

Jeg kunne godt tænke mig at den skrev et stort P når parkeret med P bremse tilslået, istedet for bare et nul. Ved godt det står med småt, men det er ikke det samme.

Dertil så kunne jeg godt tænke mig, hvis man benytter energy appen, hvor man kan aflæse forbrug over 10-25 eller 50 km, at skalaen blev fleksibel. Tænker umiddelbart ikke der er mange der kan bruge rangens 0-100 Wh/km og 250+ Wh/km til meget. Så er det tosset at bruge en skala der går liniert fra 0-600 Wh/km.

Mon ikke også langt de fleste der har mere tung fod en en mursten er ligeglad med om den bruger 250 eller 400 Wh/km. 

jramskov
jramskov Jan 4
Citat fra AgentP

Resten af opdateringen kunne jeg godt undvære. Spild af plads og det hele er klemt sammen og ulogisk placeret til fordel for en stor animation af min bil (Men hey, hen har fået EU-nummerplade og hjulene kører rundt) 

Det kan godt have noget med FSD Beta at gøre - den viser langt mere data om hvad der er omkring dig. Måske er det for at gøre plads til det?

Micmex
Micmex Jan 4

Har lagt mærke til at batteri-level stadig er grøn, når der lades. 

2020.48.30 lader vente på sig hos mig, men der er jo nok heller ikke meget at se frem til alligevel, som jeg læser det rundt omkring.