Kan være fordi Tesla rent faktisk er begyndt at bruge den information om hvornår en eMMC kreds går i stykker itl noget. Der er en tæller der tæller ned en gang i døgnet og når den er tæt på 0, ja så er sandsynligheden for at skærmen går i sort overvælgende.
Har din bil kørt mindre end 160.000 km eller er under 8 år, alt efter hvad der kommer først er det en garantisag. Hvis ikke koster det mellem 2500 og 3500 at få repareret bilen.
/Martin
Det vil så være billigst at få Tesla til at reparere den.
Opret en sag I din app, så kommer der gang i ventetiden i køen, her mens den stadig virker.
3 ugers ejerskab? Så er der jo garanti på bilen, der hvor du har købt den. OGSÅ ved privatsalg.
Der er en garanti på den, mod fejl som man ikke umiddelbart har kunnet forvente af et produkt man har købt brugt, ud fra den generelle stand man kunne forvente af den købte vare.
.......... 3 ugers ejerskab? Så er der jo garanti på bilen, der hvor du har købt den. OGSÅ ved privatsalg.
Der er en garanti på den, mod fejl som man ikke umiddelbart har kunnet forvente af et produkt man har købt brugt, ud fra den generelle stand man kunne forvente af den købte vare.
Hvis den er købt privat som beset, er den ingen garanti/reklamationsret. Det med fejl "man ikke kan forvente" er jo noget retning af, hvis den tidligere ejer har solgt dig en bil med manglende "dele" eller lign.
En elektronisk fejl, på en bil der er 6 år gammel er næppe uden for det forventelige
Deacon: Derfor FDM anbefaler man bruger deres slutseddel, hvor der angives at bilen er købt som beset når det gælder handel mellem private.
Men forøvrigt, jeg har set flere med den fejl hvor det reelt blot er eMMC kredsen der er blevet fyldt op af /var/log/syslog, som om der i nogle af de nyere versioner går et eller andet galt i logrotationen og den stopper med at rotere filen og i stedet blot fylder på. Og på en 128Mb partition går det altså pænt hurtigt med den enorme mængde data de logger.
Det har intet med kvaliteten af kredsen at gøre, det er rent software. Men har f.eks. betydet at man ikke kan forbinde til bilen via TLF, og VIN nummer forsvinder i displayet. Det bliver skrevet i nogle filer hver gang men genstarter og lagt i en database, og når så P3 er fyldt op, så kan den ikke skrive VIN og det ser lidt spøjst ud i display.
@Kiefer, Nu vi er på eMMC kredsen, så fik jeg skiftet min hos Autoskadestuen i marts 2020, efter sidste softwareopdatering 2020.48.12.1 er min browser totalt død, som i total død, også efter reset......nogle forslag, eller er der håb ved næste opdatering? Mvh, Kim