Er max for en helt ny S ikke også 250?
Jeg går ud fra, at cth mener på en SuC V2. De kan max. give 150 kW, nogle steder lidt mindre.
Jeg går ud fra, at cth mener på en SuC V2. De kan max. give 150 kW, nogle steder lidt mindre.
Jeg vil lige atter sige at jeg ikke kan sætte en finger på Kina-lavet Telsa. Jeg har været rundt i hjørnerne på bilen og kan simpelthen ikke klage. Måske er mine erfaringer med high-end biler ikke god nok til at kunne udtale mig. Det ville være meget skørt (for ikke at sige ulovligt markedsføringsmæssigt) at lave en bil der kun kan yde/lade på den måde i SÅ stor mængde som MiC M3 er lavet. Det luger af KÆMPE re-call. Dette er forresten ikke kun Telsa der kan ende i re-call. Volvo (polestar) var ude idet for nyligt. og mener også VW havde det med deres første Id3.
Jeg har heldigvis (pt) ikke behov for lange ture og derfor kan jeg godt vente til software. Men det har jeg dog ikke lyst til at sige til Tesla. De skal nok få reklamationer :)
Tak for feedback
CCS på Model S kan ifølge Tesla "Ejere af Model S og Model X kan i øjeblikket modtage opladningshastigheder op til 142kW" og V2 laderne leverer ikke mere end 150 kw.
Er max for en helt ny S ikke også 250?Hvor mange er det lige der har det her problem?
Nu taler jeg ikke om gamle model S der har fået neddroslet.
Min nye S lader med 95 kW da jeg prøvede, men kom også ind med 330 km på batteriet og ladede kun 5 minutter.
Skal prøve en dag hvor den er tom og se hvor tæt jeg kommer på max. som vist er 150 kW ??
----------------------------------
Ville være nice..men det tror jeg ikke. Det er trods alt teknologi fra 2012.
Jeg vil tro begrænsning ligger i stikket eller ??
det ved andre mere om.
Men er uden betydning for mig, da jeg aldrig kommer der og reelt er det jo kort tid man har den høje hastighed.
Hej alle,
Jeg er også den (mestendels) glade ejer af ny MiC M3 siden midten af december.
Jeg har holdt lidt øje med skriverier omkring de nye LFP-batterier, da de første meldinger bekymrede mig noget.
Der er en KÆMPE tråd her på et stort tysk internetforum, hvor der virkelig bliver testet og nørdet igennem med ladekurver, sammenligninger mv.
https://tff-forum.de/t/neuer-lfp-akku-der-sr-reichweite-kapazitaet-laderaten/84800/5185
(åbn evt. i chrome og oversæt til engelsk, hvis tyskkundskaberne er lidt visne)
Et par observationer:
1) Det kolde vejr påvirker alle batterier, og tilsyneladende teslas LFP-batterier lidt mere end deres andre batterier. Men under de rette omstændigheder kan man bilen godt komme op og peake over 100 kw på SUC. Nogle sammenligninger mellem MiC og MiUS M3 SR+ giver 5 minutters længere ladetid for MiC for ladning fra 10-80 procent. Ikke perfekt, men heller ikke nogen katastrofe.
2) Nogle af jer skriver om ture på tværs af Danmark. Jeg tog turen fra Amager til Nordjylland (nær Frederikshavn) inden jul. Startede på 100%, ladede lidt over 30 min. i Middelfart, omkring 15 min. i Haverslev, ankom med 20 %. Igen, det kan sikkert blive bedre, men slet ikke noget forfærdeligt udgangspunkt, der gør bilen ubrugelig (efter min mening)
Min opladning på SUC i Middelfart startede på 90 kw og bevægede sig så stille nedad.
3) Som flere af jer skriver er der uofficielle udmeldinger fra Tesla om en kommende opdatering. Nogle af de tyske ejere på ovennævnte forum har modtaget samme uofficielle besked om, at Tesla er opmærksomme på problemerne, og at der er en opdatering på vej. Nogle af dem har modtaget en opdatering så sent som i går aftes, der muligvis indeholder nogle forbedringer.
Jeg er også en lille smule irriteret over problemerne - mest at tesla ikke giver ordentlig besked. Men jeg er overordnet set glad for min bil og ret godt tilfreds med dens ydelse på lang tur på tværs af danmark allerede inden opdatering.
Tak for et godt indlæg. Helt enig med dig. Og samme oplevelser.Hej alle,
Jeg er også den (mestendels) glade ejer af ny MiC M3 siden midten af december........
Jeg er landet på 2020.48.30 efter opdatering her til morgen. Umiddelbart ingen ændringer - fuldt ladet er stadig 98% som hidtil.
Måske skal man have 2020.48.30.1 med.
Min fornemmelse er at opladning til 98-99-100% ikke afhænger af software version. Det er snarere noget med balancering af det næsten helt nye batteri.
sidder pt på den nye .1 opdatering og forsøger med en opladning. dette gøres på en 300kw cirkel K oplader og jeg kan melde ind med 12kw :(
Bevares ikke varmt batteri og start var på 60%
Men nu når jeg havde håbet problemet var løst, så er jeg ikke jublende.
har siddet 19min, så tænker jeg batteri er varmt, elller hvad?
Den siger der er ca 40min tilbage...... suk
Første ladning til 100% (umiddelbart efter opdatering) siden udlev den 10/12-20Min fornemmelse er at opladning til 98-99-100% ikke afhænger af software version. Det er snarere noget med balancering af det næsten helt nye batteri.
Det lyder ikke som et godt testsetup. Kold accu og høj SoC ved start. Her tror jeg de fleste ville være skuffede.sidder pt på den nye .1 opdatering og forsøger med en opladning. dette gøres på en 300kw cirkel K oplader og jeg kan melde ind med 12kw :(
Bevares ikke varmt batteri og start var på 60%
Men nu når jeg havde håbet problemet var løst, så er jeg ikke jublende.
har siddet 19min, så tænker jeg batteri er varmt, elller hvad?
Den siger der er ca 40min tilbage...... suk
Spændt på at se om du oplever det samme som mig efter 30.1 opdat.Jeg er landet på 2020.48.30 efter opdatering her til morgen. Umiddelbart ingen ændringer - fuldt ladet er stadig 98% som hidtil.
Spændt på at se om du oplever det samme som mig efter 30.1 opdat.Jeg er landet på 2020.48.30 efter opdatering her til morgen. Umiddelbart ingen ændringer - fuldt ladet er stadig 98% som hidtil.
Læser jeg korrekt, at oplevelsen af de nye 2020 MIC SR + -ejere er, at de endnu ikke kan oplade til 100%? Min SR + blev leveret fra Tyskland med omkring 1.000 km på kilometertælleren. Den har nu næsten 2.000 km og har haft omkring to ugers opladningscyklusser. Det blev oprindeligt kun opladet til 95%, inden det blev gennemført, og nu vil det kun oplade til 99% (dette bruger en Tesla Wall Connector i en garage, der er omkring 15-16 grader). Jeg har forsøgt at oplade til 100% flere gange, men det går aldrig ud over 99%. Når det er sagt, er den "rated" rækkevidde omkring 425 km, og jeg opnår omkring 360 km med en køreeffektivitet på noget som 85-90%.
Jeg har endnu ikke modtaget 30.1-opdateringen og er blevet fortalt flere gange af Tesla, at de arbejder på opdatering vedrørende SuC-hastigheder, men jeg har endnu ikke brugt en SuC, så har intet at tilbyde der.
Intet af dette er et stort problem for mig, men jeg finder det interessant, hvordan disse MIC LFP-batterier udvikler sig. Hvilke "rated" rækkevidde ved 98-99% opladning får andre også?
Når I rapporterer 99% ved fuld ladning, er det så straks når laderen slår fra?
Hvis det først er 4 timer efter, så kan den naturlige årsag være at der har været 100% ved ladningens afslutning, og fordi batteriet nu er faldet fra ladetemperatur til omgivelsestemperaturen, eks fra 30-40 grader til 12 grader, så falder kapaciteten også.
Når I rapporterer 99% ved fuld ladning, er det så straks når laderen slår fra?
Hvis det først er 4 timer efter, så kan den naturlige årsag være at der har været 100% ved ladningens afslutning, og fordi batteriet nu er faldet fra ladetemperatur til omgivelsestemperaturen, eks fra 30-40 grader til 12 grader, så falder kapaciteten også.
Der har bestemt været en forbedring af ikke kun batteriprocenten, men også det nominelle rækkevidde, så jeg er ikke særlig bekymret.
Dette er 99%, når opladningen er afsluttet. Det var oprindeligt 95%, hvorefter opladningen stoppede. Derefter blev 97% næste gang og 98%, og det har været 99% for flere opladning nu. Jeg er klar over, at når vi oplader natten over, mister den måske 1%, når jeg vågner op, men jeg vågner ofte om natten alligevel, så jeg tjekker. Jeg har også opladet i løbet af dagen, og det går stadig til 99% (gjorde det i dag efter den seneste opdatering).
Lyder som om de LFP batterier lige skal køres til.
Måske man skulle forsøge at være en smule tålmodig og glæde sig over alt det lækre, i stedet for at opsøge/undersøge alle potentielle problem-områder intenst? (er klar over at det er nemmere sagt en gjort ;-) )
Helt enig. Så glad for bilen og har fuld tillid til Tesla. De skal nok få rettet de små “fejl”.Lyder som om de LFP batterier lige skal køres til.
Måske man skulle forsøge at være en smule tålmodig og glæde sig over alt det lækre, i stedet for at opsøge/undersøge alle potentielle problem-områder intenst? (er klar over at det er nemmere sagt en gjort ;-) )
Også helt enig med dig, Nikola - glæder mig over en rigtig fed bil.
Men... jeg kan ikke lade være med at lure lidt lidt rundt omkring for at se, hvad folk finder ud af :-)
I mellemtiden prøver jeg at finde næste påskud for at skulle ud og køre...
"Vi mangler letmælk".
"OK! Smutter lige i Meny i Slagelse! Vi ses om 3 timer!"