Loading...
dk

E-on ladeabonnement: All Inclusive City | Tesla Forum

TM3Norge
TM3Norge Jan 7 '21

Er det noen som har ladeabonnementet All Inclusive City fra e-on? Jeg tegnet det idag. Det koster 609 kr/mnd, og lurte på om noen har erfaring med dette.

Igår måtte jeg lade bilen 2 ganger og brukte 250 på lading på en dag, så tenker at det er lurt å skaffe seg et billig ladeabonnement. For en ad-hoc lading koster det fort 600 kr å lade opp bilen min hos e-on, da de tar 5 kr og oppover pr kWh. 

Nikola
Nikola Jan 7 '21

Har samme abo. (indtil jeg får EON lader hjemme, så jeg kan få All Inclusive Home)

Fint hvis man kører en del km.

Hvis man ikke kører ret meget, kunne man hente Clever app. Så koster det fra 3,5,-/kWh  

Men valget kommer jo an på om man kan få lader hjemme, hvor mange km man skal køre etc....

TM3Norge
TM3Norge Jan 8 '21
Jeg ladet hos Clever igår og da ble det ca 250 på to ladinger. E-on sitt abonnement blir under 1 kr/kWh, hvis man bruker alle de inkluderte 750 kWh i abonnementet. Så jeg tror det vil lønne seg uansett. 

Og nei, jeg har ikke mulighet til hjemmelading. 

Men jeg er enig med deg i at 3,50 kr/kWh er betraktelig bedre enn e-on ad hic pris på 5,50. Selv om 3,50 danske kr/kWh fremstår hårreisende dyrt for en nordmann...
Ice2EV
Ice2EV Jan 8 '21

TM3Norge, så napper du bare en pizza og en kasse øl med hjem, så har du næsten tjent et år ladning i forhold til norske priser

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 16 '21
Citat fra Nikola

Har samme abo. (indtil jeg får EON lader hjemme, så jeg kan få All Inclusive Home)

Fint hvis man kører en del km.

Hvis man ikke kører ret meget, kunne man hente Clever app. Så koster det fra 3,5,-/kWh  

Men valget kommer jo an på om man kan få lader hjemme, hvor mange km man skal køre etc....

Lad være med at tegne et home abonnement hos E.ON, firmaet snyder bevidst med refusion, du kommer til at bruge timer hver eneste måned på at gennemgå deres el refusion opgørelse og skrive/tale med dem. Men der er stadig ingen garanti for at du går de penge du skal have.
Hvis du/man ikke tror på mig så se deres anmeldelser på Trustpilot.

Og de kører med samme metode som private  parkeringsfirmaer, man kan godt ringe ind, men det er ikke en E.ON medarbejder man kommer til at tale med, men et 3-part, som kun kan ligge en sag til en E.ON medarbejder.
Ice2EV
Ice2EV Jan 16 '21

Vi har et EON abonnement. Bortset fra de havde lavet en fejl oprettelse i starten og ingen refusion fik. Så har det spillet siden.

 

Men jeg gider heller ikke sidde og tjekke på månedsbasis eller klage over evt. få kr.

Vi ligger samlet på mellem 146 til 400 kr i snit om måneden efter køb af strøm, abonnement og refusion. Det er for mellem 2500-4500 km/md.

jramskov
jramskov Jan 16 '21

Har heller ikke udelukkende gode erfaringer med deres regnskabsafdeling, men efter at det lykkedes dem at få styr på det, virker det nu ikke til at der har været problemer. Jeg har ikke tjekket om deres afregning passer udover at skimme det igennem og umiddelbart virker det til at passe meget godt. Vi får mellem 400-800kr retur hver måned.

TM3Norge
TM3Norge Mar 2 '21
E-on har endret abonnementet deres må. En prisøkning på 40 kr, til 649kr/mnd og ubegrenset lading. 

For meg er det bare en ekstrakostnad på 40 kr, skal vel godt gjøres å bruke de 750 kWh som tidligere var inkludert.