Loading...
dk

Ny Model S - billigste model er 0-100 på 3,2s | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 28 '21
Citat fra P85DK

@jramskov - måske, men jeg tror det vil være unødig komplicering af produktionslinjen at benytte 2170 og 4860 til samme bilmodel og 4860 skulle jo også være billigere at producere. Jeg tror de får 4860 alle sammen, i hvertfald når det hele er kørt ind. Hvis der er forskel på batterierne, så tror jeg de holder fast i de klassiske 18650 indtil de er klar til 4860 hele vejen rundt og så hæver de rækkevidden på Long Range der.

Jeg tror du har ret i at de alle på et tidspunkt får de nye 4860 batterier, men ikke fra starten. Tror kun det er Plaid+ der får det og det er årsagen til at den først bliver tilgængelig sidst på året. Elon skulle have sagt at Plaid+ får de nye 4860 batterier:

Elon Musk: Tesla Model S Plaid To Have Structural Battery, 4680 Cells (insideevs.com) 

PeterE
PeterE Jan 28 '21

Enig, alle får på et tidspunkt de nye batterier - men de skal vel 'beta testes' først, og det bliver de så i den største og dyreste model. Og ikke i Model 3 eller Y...af gode grunde.

MOS
MOS Jan 28 '21
Citat fra TSLA

Men der mangler stadig info om der kan komme en rigtig krog på!

LOL! Plaid+ med trækkrog!?

Jeg kan lige se det for mig, når den trækker en campingvogn fra 0-100 på rekordtid. Kopper, tallerkener og andre løsdele flyver ud igennem campingvognens bagrude, hvorefter campingvognen kollapser bagover som et parallelogram (set fra siden). Lidt ligesom en stigereol, der skubbes sidelæns, når der ikke er noget stabiliseringskryds bagpå.

Men man kan da pænt hurtigt komme på genbrugspladsen - og med stil :-D

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 28 '21
jramskov
jramskov Jan 28 '21
Citat fra PeterE

Enig, alle får på et tidspunkt de nye batterier - men de skal vel 'beta testes' først, og det bliver de så i den største og dyreste model. Og ikke i Model 3 eller Y...af gode grunde.

Model Y fra Giga Berlin bliver med 4860 og de skulle starte produktion i år. 

LOL @ MOS.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 28 '21
PeterE
PeterE Jan 28 '21
Citat fra jramskov
Citat fra PeterE

Model Y fra Giga Berlin bliver med 4860 og de skulle starte produktion i år. 

LOL @ MOS.

Lyder godt, tak for info! Det viser mig at Tesla tør få den nye batteriepakke ud til masserne, og ikke bare prøve den af på TMS. 

MOS
MOS Jan 28 '21

Fandt lige denne Gallardo:

Så kan en Model S Plaid+ vel også...?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 28 '21
cth
cth Jan 28 '21

Det lyder faktisk super i den nye model...

Men det rat der... suk..

Samt fælgene.. men dem kan man heldigvis købe andetssteds.

her er hele listen incl. det man kender.

Luft cirk. i sæder.

aktiv støjreduktion

var de 2 jeg lige hæftede mig ved

Omfatter:

• Premium anlæg med 22 højtalerenheder og aktiv støjreduktion, specialtunet til Teslas ultra støjsvage kabine
  • Bluetooth® til flere enheder for musik og medier
  • Tre skærme, herunder en 17" centerskærm med vippebeslag, et HD display foran føreren og en skærm til bagsædet for medier, gaming og klimakontrol til passagerer
  • Gaming computer med op til 10 teraflops processorkraft. Spil løs fra ethvert sæde med kompatibilitet med trådløse spilcontrollers
  • Funktioner til koldt vejr inkluderer opvarmede sæder til hver enkelt passager, opvarmet rat, optøning af vinduesviskere og opvarmede dyser til sprinklervæske
  • Ventilerede forsæder
  • Usynlige luftdyser i kabinen med tre-zone opdeling
  • HEPA-filtersystemet forhindrer virus, bakterier og ubehagelig lugte i at trænge ind i kabinen
  • Brugerdefinerede profiler med automatiske ind- og udstigningspositioner
  • Ambient belysning i hele kabinen
  • Tonet glastag med beskyttelse mod ultraviolette og infrarøde stråler
  • Centerkonsol med udfoldelige kopholdere og opbevaring
  • Automatisk åbning og lukning af bagagerum
  • Automatisk dæmpning af lys, eldrevne og opvarmede sidespejl
  • 793 liter opbevaringsplads inklusive et afsikret bagagerum foran
  • Understøttelse af flere Bluetooth-enheder samt kraftfuld opladning trådløst og via USB-C til alle passagerer
  • Positionsbevidst, automatisk garagedørsåbner
  • 3 års Premium Connectivity inkluderet

• Satellitkort med live trafikvisualisering
    • Internetstreaming i bilen af musik og medier
    • Mere regelmæssige online opdateringer via mobilnetværk
    • Internetbrowser
    •  
Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 28 '21
P85DK
P85DK Jan 28 '21

Så er der mere om batteripakken. Den er totalt redesignet med fokus på bedre temperaturstyring, men det er stadig 18650 batterier og kan nu lade med 250 kW. Selvfølgelig med 4860 i Plaid+

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 28 '21
Sider: « 1 2