Loading...
dk

Hvordan fungerer planlæg opladning i ms? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 1 '21
Er måske et lidt tosset spørgsmål, men har rent faktisk aldrig benyttet mig af det. Fungerer det sådan at jeg blot ved kommende langtur sætter slideren til Max, indtaster afgangstid og så er bilen opladt på dette tidspunkt og er også preheatet og kan man stole på dette? Skal nemlig afsted tidligt i morgen
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 1 '21
cth
cth Feb 1 '21

Jeg kan stille det samme spørgsmål... så er vi 2 tosser :-)

KimT
KimT Feb 1 '21

Det står i manualen ;-), og det har været oppe at vende flere gange.

Lige gyldigt hvilket afgangstidspunkt du sætter den til, stopper den med at lade kl 06. Og den så i kulden (samt det at den er begyndt at varme batterier mere end tidligere) så kan få det til at passe med at den er fuldt opladet kl 6, ved jeg ikke.

NOELON
NOELON Feb 1 '21

Jeg benytter det ofte. Satte den til kl 9:00 i morges og den var fuldt opladet da jeg kom ud og kørte 8:30 (blev nødt til at køre tidligere). Men var ikke helt pre-heatet - der var ca. 1/2 stiplede linier, hvilket kunne hænge sammen med det KimT nævner at den holder op kl. 6:00 eller at jeg startede før.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 1 '21
Hmm. Så giver det alligevel ikke så meget mening at anvende det. Det burde da være en smal sag at programmere den til at være opladt til ønsket værdi på et givent tidspunkt samtidig med at den er preconditioned..
NOELON
NOELON Feb 1 '21

Hmm, måske ikke lige min konklusion. Jeg veksler mellem at lade kl. 2:00 og sætte afgang kl. !! Og jeg synes faktisk det fungerer bedre at sætte afgang når man ved hvornår man skal afsted end hvis man oplader om natten. Det eneste alternativ er jo at man skal huske at sætte varme på 1/2-1 time før afgang.

jramskov
jramskov Feb 1 '21

Jeg bruger True Energy appen til det.

NOELON
NOELON Feb 1 '21

Jo, men så skal du jo dele dine adgangs data med App'en. Det vil jeg ikke!

jramskov
jramskov Feb 1 '21

Det er korrekt. Hvis man ikke stoler på dem, så skal man ikke bruge True Energy appen eller nogen af de mange andre apps der findes.