Loading...
dk

Den sidste tur - nu i stilhed | Tesla Forum

jramskov
jramskov Feb 4

Et bedemandsfirma i Sæby har fået ombygget en Tesla Model S til rustvogn:

https:///...n-rustvogn-fra-tesla

PeterE
PeterE Feb 4

Stærkt, jeg troede aldrig at den slags ville få en godkendelse.

P85DK
P85DK Feb 4
Quote from PeterE

Stærkt, jeg troede aldrig at den slags ville få en godkendelse.

Hvad skulle være forskelligt for en Tesla fra enhver anden ombygget bil som skulle gøre det besværligt at få godkendt?

Det er mere overraskende at det tog så land tid. Der har været en til salg i Norge i mere end 2 år.

Hvad der også er overraskende er at den skal betale 4500 kr. i årlig vægtafgift ...

MOS
MOS Feb 4
Citat fra P85DK

Hvad der også er overraskende er at den skal betale 4500 kr. i årlig vægtafgift ...

Hvor ser du det? 

PeterE
PeterE Feb 4

Jeg ved bare ikke nok om godkendelse og typegodkendelser. At det er en smal sag - ok det tog lidt tid - at få godkendt en ombygget S75D, men at det nærmest er umuligt at få godkendt den der famøse krog som alt for mange sulter efter. Det er mig en gåde. (jeg behøver ikke en længere forklaring...)

webercarbmann

Tjek! God stil fra Sæby. 

MOS
MOS Feb 4

Jeg undrer mig lidt over de bagerste sidedøre - hvad mon de bruger dem til? Men det var måske nemmest at lade dem blive.

Ellers en rigtig fin slæde :-)

canel
canel Feb 4

jeg syntes ikke jeg kan se nogle bagerste døre på foto, i link.
/...n-rustvogn-fra-tesla

MOS
MOS Feb 4
Citat fra canel

jeg syntes ikke jeg kan se nogle bagerste døre på foto, i link.
/...n-rustvogn-fra-tesla

Se ca. 1:50 inde i videoen. Det nederste af døren er beholdt. Men sideruden ser ud til at være fast.

canel
canel Feb 4
Citat fra MOS

ok
jeg havde kun kigget på foto, tænkte ikke på at det var video. 

P85DK
P85DK Feb 5

Stadig til salg i Norge hvis der er nogen af der vil have deres egen - hvor bagdørene stadig kan åbnes og har et formål.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123002685

MartinPedersen
Er der ikke noget med at rustvogne er fritaget registreringsafgift?
P85DK
P85DK Feb 5

Jeg tror der følger en forventning med om at bilen så også bruges som rustvogn ;-) Men der er mere læder i den end en amerikansk husvogn.