Loading...
dk

Ny aftale blandt lade operatører. | Tesla Forum

jramskov
jramskov Feb 8

Til taxer og busser kan lynladere vel godt give mening men ellers enig.

P85DK
P85DK Feb 8

ja, det skulle jeg lige til at skrive, men det kommer jo ikke os almindelige elbilejere til gavn :-)

MOS
MOS Feb 8

Der er også private personbiler, der bliver brugt til at køre familie eller venner til lufthavnen, hvor bilen så køres hjem igen. Her kan det også give mening med en lynlader ved lufthavnen. Men ellers er jeg enig i, at "Schnarchladen" (et fedt ord, jeg har hørt på den tyske youtube-kanal nextmove) er mest oplagt i lufthavne og andre steder, hvor man typisk langtidsparkerer i dagevis.

jramskov
jramskov Feb 8

Schnarchladen - enig, fedt ord! Google translate oversætter det til "snorkebutik" :D

P85DK
P85DK Feb 8
Quote from MOS

Der er også private personbiler, der bliver brugt til at køre familie eller venner til lufthavnen

Ja, men det vil i 99% af tilfældene være hjemmefra og planlagt, så der vil det være muligt at have opladt bilen i forvejen :-)

Det er mere hvilke ladetyper der skal prioriteres i første fase og der vil en 500 'Schnarchladen' give et større udbytte for brugerne end 12 hurtigladere

PeterE
PeterE Feb 8

Hvis opladning i lufthavnen skal give mening, så skal det være 11kW - det vil tilgodese de forretningsrejsende som kun er væk en enkelt dag og gerne vil ankomme til en fuldt opladet bil. Lynladning i lufthavnen giver meget lidt mening. Det primære for mig, ville være at der var en plads og en ladeboks til type-2 eller bare et rødt stik til min Tesla UMC. Vi diskuterede det i en arbejdsgruppe ifm yderligere elpladser i Ørestaden, og konklussion fra de fleste deltagende var: Tilgængelig før hastighed. Jeg vil hellere være SIKKER på 11kW end MÅSKE at få meget mere.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 8
MOS
MOS Feb 8
Citat fra P85DK
Quote from MOS

Der er også private personbiler, der bliver brugt til at køre familie eller venner til lufthavnen

Ja, men det vil i 99% af tilfældene være hjemmefra og planlagt, så der vil det være muligt at have opladt bilen i forvejen :-)

Der findes også folk, der har elbiler med kort rækkevidde og bor så langt fra lufthavnen, at de har brug for opladning til hjemturen - selv hvis de er startet hjemmefra med fuldt opladet batteri. 

P85DK
P85DK Feb 8

Korrekt, men så kan de formegentlig heller ikke få udbytte af en hurtiglader :-) Der kan selvfølgelig være de få der insisterer på at køre deres familie fra Frederikshavn til CPH.

Hvis man har en elbil med begrænset rækkevidde så har man jo også indstillet sig på at der er situationer hvor den ikke kan bruges. Nu er det jo heldigvis således at alle elbiler vil i Danmark kunne køre fra ejerens hus og hen til en banegård hvor der er tog til lufthavnen - endda lige til Terminal 3 :-)

jramskov
jramskov Feb 8

@PeterE: Det er selvfølgelig rigtig og det burde nemt kunne laves så der var 11kW ladere også, inkl. evt. reservering.

Ice2EV
Ice2EV Feb 8
Quote from P85DK

Korrekt, men så kan de formegentlig heller ikke få udbytte af en hurtiglader :-) Der kan selvfølgelig være de få der insisterer på at køre deres familie fra Frederikshavn til CPH.

Hvis man har en elbil med begrænset rækkevidde så har man jo også indstillet sig på at der er situationer hvor den ikke kan bruges. Nu er det jo heldigvis således at alle elbiler vil i Danmark kunne køre fra ejerens hus og hen til en banegård hvor der er tog til lufthavnen - endda lige til Terminal 3 :-)

Hov Hov, vi er også kommet med på skinne nettet i AAL. lufthavn med timedrift endda.

Spild af 274+ millioner. Man skulle istedet have smidt dem i den 3. limfjordsforbindelse og lagt skinnerne sammen med den, fordi den kommer tilfældigvis op lige ved lufthavnen!. Så kunne Jernbane broen være blevet til en vejbro istedet.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 8
Sider: « 1 2