Loading...
dk

Optimal brug af hjemmelader | Tesla Forum

cth
cth Feb 8 '21

Jeg har på elpris dk hentet følgende tilbud. Se forneden.

Jeg vil jo aldrig mere lade mellem 17-20.

Så jeg formoder deres transport pris på 44 øre kan sættes ned til de 23 øre.

Det bliver så følgende:

= 163,2 pr. kWh.

minus refusion på 1,12 kr er min Ladepris nu nede på: 51 øre pr. kWh !!

Er der noget galt i mit regnestykke ud over jeg mangler refusionsabonnement prisen og at det er et 6 mdr. tilbud?

Betaling for el 10,74 øre/kWh Vis prisdetaljer Betaling for transport 44,47 øre/kWh Vis prisdetaljer Afgifter 96,20 øre/kWh Vis prisdetaljer Moms (25,00 pct.) 37,85 øre/kWh Samlet betaling 189,27 øre/kWh        
jonsiii
jonsiii Feb 8 '21

Nogle gange gør de prisportaler det mere bøvlet end godt er. =) Hvis du pakker detaljerne ud, så kan du se under transport, at de har taget dit indtastede gættede forbrug, og fordelt netselskabs-abonnementet ud på disse kWh. Jaja, det bliver da liniært ala y=ax, men jeg ville nu hellere have faste omkostninger ud for sig, så det ender med y=ax+b.

Betaling for transport dækker det lokale net (distributionsnettet) og det overliggende net (transmissionsnettet). Regn med ca. 10 øre for transmissionsnettet.

Så transport i dit eksempel er "netselskab abonn + netselskab forbrug + transmissionsnet forbrug".

Og "netselskab forbrug" har nok fået en standard skabelon ned over sig, der hedder 90% forbrug i lavlast + 10% i peak. Det kunne være smart, hvis du kunne tage en token med fra eloverblik.dk, og så lave en beregning baseret på fx dit 2020-forbrug. Så ville det også være let at sammenligne løsninger med timepriser og fastpris.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Feb 8 '21
cth
cth Feb 8 '21

D.v.s. til radius betaler jeg 23 øre pr. kWh i transport når takst er lav og 26,25 kr. i mdr. abo.

Det er vel prisen for at få transporteret min strøm eller mener du der er yderligere?

Som jeg læser det her, så betaler jeg max. 191 øre pr. kWh

samt ned til 142 øre uden for tidsrummet 17-20 

+ mdr. abo. på 26 kr.

+ selvfølgelig selve strømmen.. 

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 8 '21
jonsiii
jonsiii Feb 10 '21

Det er ikke optimalt med hjemmelader med timeafregning mellem 08 og 09 i morgen. ;) Pris 102 øre/kWh i Vest og 178 øre/kWh i Øst! Og det var uden net, afgift og moms.. Nyt rekordforbrug i norden muligt pga. kulden.

NOELON
NOELON Feb 10 '21

@josiii: kan du poste et link til den side?

jonsiii
jonsiii Feb 10 '21

Jada

https://www.nordpoolgroup.com/maps/#/nordic

Du kan også finde Day Ahead-priser, magasinfyldninger, vindkraft prognoser, historiske priser og andet guf.

cth
cth Feb 10 '21

Det er sådan en dag hvor intro abo. er en god ting :-)

Sider: « 1 2