Igen et spørgsmål til dette kloge forum med tekniske svar på mange ting: Som gammel mekaniker søn, er jeg vant til at skifte olie og bremser selv uden de store problemer. nu kan jeg jo glædes over ikke at skulle rode i motorrum med diverse i drivlinjen :-)
Jeg har over mange år udviklet en vane med ikke at køre til service på dyre mærkeværksteder med mindre det er noget specielt teknisk. Standard vedligehold og service klarer jeg selv i garagen( og Fatter kigger over skulderen og godkender inden jeg kører)
I forhold til Tesla, havde jeg en plan om at fortsætte det i nogen grad. Jeg er med på at skulle rense og smøre bremser hvert halve år. Det synes ikke svært. Der er massere af belægning endnu så bremse rens og bremse pasta til foråret ved påsætning af sommerdæk. Enddog ret fornuftig at rense og smøre dem når nu de bruges noget mindre pga regenerering. En billig manøvre på et par timer der nemt sparer lidt penge i forhold til værksteder.
Mht til oileskift i driveunit ser det også nemt ud men jeg kan ikke blive klar over i om der er et interval til dette. om det blot er efter 1. år det bør gøres og så kører resten af tiden uden. Eller om det er årligt eller på interval. Nogen der kan råde mig ?
Endvidere synes der at være noget med en kølevæske udskiftning. Den tænker jeg dog at måtte til Hinnerup med. Den er nok for speciel at rode med selv.. interval på denne ?