Loading...
dk

Frunk vil ikke åbne mere end 3 cm | Tesla Forum

SuneK
SuneK Feb 19
Uak- hjælp søges til åbning af frunk, der lige nu ikke virker- mens jeg har laderkabel oa. ting liggende der. Den åbner den første centimeter- og så kan den ikke åbnes mere- virker mekanisk blokerende. Kan nogen hjælpe? Holder i Brønderslev- så er der nogen der kender til et værksted i nærheden som har lidt erfaring med Tesla? på forhånd tusind tak!
MOS
MOS Feb 19

Det lyder som den mekaniske lås, der ikke slipper helt. Jeg kan desværre ikke hjælpe. Men det er nok en god idé at få den renset/smurt. Hinnerup Auto er det nærmeste værksted, jeg kender, som har erfaring med Teslaer. Men det ligger jo et godt stykke væk. Håber du finder en løsning, evt. et værksted, der ligger tættere på.

Spørg evt. en ven i nærheden, om du kan låne ladekabler, hvis du er afhængig af dette. Indtil du forhåbentlig snart får åbnet din frunk.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 19
Ice2EV
Ice2EV Feb 19

Der er vist en i NIbe der gør begyndende i Tesla og andre elbiler. Men er ikke sikker på hvem det er og fredagen er skredet.

Mangler du kabel til ladning, så sig til, jeg har kun 25 minutter til Brønderslev. Ellers er der EON 50 KW lader på de 2 restepladser på E39 ved Brønderslev. De er med fast kabel.

Har du ikke EON kan de også startes med Clever chip, mener jeg.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 19
kleine100
kleine100 Feb 19
Avs - håber du får den op. :-))

Blot af ren nysgerrighed, har du haft pillet ved frunken? F.eks. skiftet låsefjeder til en med lavere forspænding?
baldur
baldur Feb 19

Jeg måtte undvære min frunk i en måned indtil Tesla fandt tid til at fixe et lignende problem. Angiveligt er der en pal der kan give slip, hvis den ikke er spændt godt nok. Så er der ikke noget at gøre, den skulle på værksted. Jeg ved ikke hvordan de fik den op på værkstedet. Den kørende tekniker kunne ikke klare det.

Ice2EV
Ice2EV Feb 19

https://www.youtube.com/watch?v=Jl6sNgs0USA

Der er både nød batteriåbning, såvel som manuelt hvis den har åbnet lidt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 20
SuneK
SuneK Feb 22

Hejsa, tusind tak for alle svarene- den er nu sendt afsted til Tesla- så må vi se om det klarer det hurtigere end en 1 måned :( 

mvh sune