Loading...
dk

Clever 22kw ladestander lader kun med 11kw | Tesla Forum

kleine100
kleine100 Feb 24 '21
Jeg har sat min TM3 til at lade på en Clever ladestander, som på deres app er opgivet til at yde 22kw (se billede). Men jeg får kun leveret 11kw. Nogen der ved hvorfor? Skal jeg evt selv indstille bilen til at modtage 22kw?

Der er to ladestandere. Men det er kun den ene som er i bruge - den jeg bruger. Den anden er kaput.  

Nikola
Nikola Feb 25 '21

Bilen er begrænsningen. M3 har 11kW AC intern lader

kleine100
kleine100 Feb 25 '21
Citat fra Nikola

Bilen er begrænsningen. M3 har 11kW AC intern lader

Tak. Det var jeg ikke klar over. Good to know. 
MOS
MOS Feb 25 '21

Det er bilens indbyggede AC/DC converter, der kun kan tage 3*16 A svarende til 11 kW, når du lader med vekselstrøm (AC). Gælder for alle Model 3 og Y. Nye Model S og X kan tage op til 3*24 A svarende til 16,5 kW. Ældre Model S og X kan ligesom Model 3 og Y tage 3*16 A (11 kW) eller 3*32 A (22 kW), hvis de har dobbeltlader.

Hurtigladere leverer jævnstrøm (DC) med op til flere hundrede Ampere direkte til batteriet og bliver således ledt uden om bilens AC/DC converter, som så ikke er flaskehals.

jpx
jpx Feb 25 '21

Jeg oplevede det samme - dog lidt længere oppe af kysten. Jeg troede egentligt bare det var noget marketings-halløj med de 22 kW da jeg så at jeg ladede med 11kW.. Så blev man da lidt klogere :) 

cth
cth Feb 25 '21

Jeg havde 2015 model S og kunne lade med 11 kw / 50 km i timen.

Den nye model S jeg har nu lader med 63 km timen ved 11kw

Har så fået 22 kw nu og kan lade med 16,5kw og får 98 km på en time.

Derhjemme er det ret ligegyldigt om det er 11 eller 16,5 eller 22kw (dobbellader).

Hvis jeg er ude på hotelophold og har 11kw er det også fint ude.

11kw kan lade de fleste biler op over natten.

ZOE kan åbenbart lade med 22kw... lidt spøjst at en billig elbil kan det.

Troede det var prisen der gjorde at mange biler engang kun blev leveret med 7,4kw ladere.

Kører man Tesla og dermed har SuC samt en 11kw lademulighed hjemme eller på destination, så kommer man ikke i nød nogen steder :-)

Fsch
Fsch Feb 25 '21
Citat fra cth

Jeg havde 2015 model S og kunne lade med 11 kw / 50 km i timen.

Den nye model S jeg har nu lader med 63 km timen ved 11kw

Har så fået 22 kw nu og kan lade med 16,5kw og får 98 km på en time.

Derhjemme er det ret ligegyldigt om det er 11 eller 16,5 eller 22kw (dobbellader).

Hvis jeg er ude på hotelophold og har 11kw er det også fint ude.

11kw kan lade de fleste biler op over natten.

ZOE kan åbenbart lade med 22kw... lidt spøjst at en billig elbil kan det.

Troede det var prisen der gjorde at mange biler engang kun blev leveret med 7,4kw ladere.

Kører man Tesla og dermed har SuC samt en 11kw lademulighed hjemme eller på destination, så kommer man ikke i nød nogen steder :-)

Faktisk så kunne de første versioner af ZOE lade med 43 kW AC, til gengæld har ZOE først fået mulighed for at lade med DC i anden generation der kom på gaden i 2019.