Loading...
dk

Anhængertræk til model S | Tesla Forum

cth
cth Feb 28 '21

Hvilke typer træk kan man egentlig få?

Aftageligt evt. elektrisk?

Skal man til Tyskland og kigge nu hvor de kan godkendes med træk?

 

Jeg har set nogle model S med træk, men synes det stikker alt for langt bagud.

 

Ja jeg er klar over man ikke kan trække en traile rmed det.

Men skal jeg heller ikke. Kun cykel og bagageholder.

 

 

MOS
MOS Feb 28 '21

Teknisk set kan man kan sagtens trække en trailer med det. Men rent juridisk må man ikke. Det er lidt noget pjat, men sådan er det desværre.

KimT
KimT Feb 28 '21

https:///...del-s-traekkrog.aspx

Autoskadestuen har desværre ikke info til Teslaejere på deres hjemmeside mere. Synes alt deres info blev fjernet kort efter de tilbød udskiftning af eMMC. Men så er det vel bare at skrive til dem.

cth
cth Mar 1 '21

Hej Kim.

 

Ja kender godt det fra Hinnerup og det kan det måske ende med.

Men synes bare det stikker meget langt ud fra bilen, så når man har et 4 cykel stativ på hænger det og svæver laangt fra bilen :-)

MOS: Ja det kan det og det er jo så skørt som noget kan være og vi har talt om det så mange gange herinde.

Men har ikke en betydning for mig da min gamle ICE klarer trailer til UG :-)

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 1 '21
Mahler
Mahler Mar 1 '21

Det er ser altså ud til at vi kan få træk på model S nu... 

Tesla | Anhängerkupplungen | MisterDotCom

 

 

baldur
baldur Mar 1 '21
Citat fra Mahler

Det er ser altså ud til at vi kan få træk på model S nu... 

Tesla | Anhängerkupplungen | MisterDotCom

 

Men er den så kun godkendt i Tyskland? Må man bruge den i Danmark? 

P85DK
P85DK Mar 1 '21
Citat fra baldur 

Men er den så kun godkendt i Tyskland? Må man bruge den i Danmark? 

Kun hvis bilen er på tyske plader 

Ice2EV
Ice2EV Mar 1 '21

Det er lidt undeholdende at alt der ellers er godkendt i andet EU land spiller max på alle hylder.

 

Men Anhængertræk, no way dudes.

P85DK
P85DK Mar 1 '21

Det er det samme med fx mange autostole som har en TÜV godkendelse men ikke er godkendt i Danmark, ikke kun anhængertræk. Og sikkert også en masse andre ting :-)

 

TSLA
TSLA Mar 1 '21

Jeg så en nyere Model S (nummerplade CM 28 xxx) idag på Åboulevarden i København. Han havde træk OG en Bilka trailer.... Måske uvidende eller han tog blot chancen. Kunne ikke tage billede da jeg selv kørte ved siden af.

cth
cth Mar 1 '21

Jeg ser af og til model S'er med hænger på....

Ikke tit men det sker.

DrKoch
DrKoch Jun 23 '21

Hejsa. 

Jeg ved ikke om du besluttede dig. De nye træk som monteres stikker ikke langt ud (som de tidligere). Se evt. billeder her, hvor jeg har lavet et indlæg om da jeg fik monteret mit hos Hinnerup Auto :-) 

Link: Eftermontering af anhængtræk på Tesla model S
ps. jeg håber dog at man på et tidspunkt kan få den type godkendelse tvangsgodkendt i DK nu når den er andre steder i EU - er der ikke nogen der kigger på det?

mvh Lars

Citat fra cth

Hej Kim.

 

Ja kender godt det fra Hinnerup og det kan det måske ende med.

Men synes bare det stikker meget langt ud fra bilen, så når man har et 4 cykel stativ på hænger det og svæver laangt fra bilen :-)

MOS: Ja det kan det og det er jo så skørt som noget kan være og vi har talt om det så mange gange herinde.

Men har ikke en betydning for mig da min gamle ICE klarer trailer til UG :-)

 

P85DK
P85DK Jun 23 '21
Citat fra DrKoch

jeg håber dog at man på et tidspunkt kan få den type godkendelse tvangsgodkendt i DK nu når den er andre steder i EU - er der ikke nogen der kigger på det?

mvh Lars

Jeg mener der er flere der har løbet hovedet mod muren i forsøg på at få det godkendt. Jeg tror den eneste reelle mulighed er en generel ændring, så alle biler kan opnå en typegodkendelse uden producentens indblanding, og der må det nemmeste være at lave et borgerforslag på borgerforslag.dk ellers tror jeg ikke der kan opstampes bred nok støtte til at det vil interessere nogle politikere nok til at ville ændre den gældende lovgivning.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 23 '21
cth
cth Jun 23 '21

Hej Koch

Jeg har bestilt ved autoskadestuen...men der var laaang lev. tid.

Så om nogle uger..

Jeg ved faktisk ikke hvilken type det er.

Men er det samme som de monterer på model 3 sagde han.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 23 '21