Loading...
dk

Batteri temp ved Supercharge | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Mar 5 '21

Hvad er folks temp på S og X modeller, når de supercharger? 
Jeg hører aldrig min blæser køle mit batteri, og den er 50 grader+  
Mistænker lidt, at det er derfor den har nedsat ladehastighed. Model X 100

P85DK
P85DK Mar 5 '21

Min seneste, og første tur med det nye batteri, kom jeg ind med 6% og 36,14 grader varmt batteri. 5 min senere toppede temperaturen på 44,73 grader.

Hvor mange kW lader du med? Min nåede kun max 113kW

https://teslalogger.de/charging_time.php?id=54985

KimT
KimT Mar 5 '21

Da vi tilbage i foråret testede ladehastigheden på Jens' bil (før og efter 2019.20 FW) så vi at den startede med at køle batteriet ved ca. 43 grader, og den faldt hurtigt til 34 grader (han ankom med 33 grader). Men det var først da SoC var oppe omkring 75% af den ramte temp. hvor kølingen startede.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 5 '21
T3S7A
T3S7A Mar 5 '21

Bilen er fra 6.2020. Den ladede super hurtig de første par gange fra nye af. Der toppede den med 130/140kW ( afhængig af hvad standeren kunne give ). 60% var med 110kW. Der efter begyndte det at falde. 

Idag starter den fint, med 130+kW, men efter kort tid, falder den som en sten ned til 90-94kW. Der ligger den så fra eks. 30%-70% med de 90-94kW. Ikke en blød kurve ned, men et kæmpe knæk ned, og så total lige. Helt mærkelig. 

Har nævnt det for Tesla et par gange, men de siger jo som de altid gør, at der ikke er noget galt. 

Har nu anskaffet mig en OBD2, og scanmytesla. Kan se temp stiger og stiger, uden der kommer noget køling - ved ikke om det er normalt. Ligeledes står Outside og Inside temp på 86.5 grader C konstant?? Gør det også det ved Jer i scanmytesla? 

P85DK
P85DK Mar 5 '21

Min SMT viser rigtig temperatur ude og inde.

90-94 kW lyder lavt. Jeg ved ikke hvad batteri temp skal være på en 100, men 50+ lyder meget højt. Hvad er den så når den drossler ned til 90 kW? Det gør den sikkert for at kompensere for varmen.

Kan du prøve at ringe ind til Tesla Road Service og høre om de kan fjernaflæse eller teste dine blæsere?

T3S7A
T3S7A Mar 5 '21

Temp iflg scanmytesla er omkring de 45grader, når den falder til de maks 90-95kW. Det som er så underligt, er jo netop at den så ligger der fra de ca 30% til ca 70-80%, hvor efter den så falder yderligere. Så det ser ud som om, den ikke har det "normale" fald i ladehastighed, men dropper ned som en sten, for ikke at blive for varm. Har aldrig hørt blæseren i front, starte på noget tidspunkt, i hele bilens levetid. 

Det som også er underligt, er hvis jeg eks. ankommer med 15% SOC, ( varmtbatteri, dvs. 25+grader ), så lader den med maks, til eks. 30%, hvor efter den laver det vilde drop til 90kW. 
Men ankommer jeg eks. med 30% og samme temp på batteri, dvs 25+grader. Så lader den også med maks til eks 40% og laver droppet igen. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Mar 5 '21
P85DK
P85DK Mar 5 '21

Det lyder som et temperatur/kølings problem. Umiddelbart hvad jeg kan finde, så er de ca. 44 grader der hvor den aktive køling skal begynde. Hvis det ikke sker, så kan den jo kun sænke ladespændingen for at sænke temperaturen.

Jeg ville ringe til Tesla Road Service og bede dem kigge på bilens log.

Danbra56
Danbra56 Mar 5 '21

Vores ( 12. 2020) gør det samme starter fint ud med 142 kW og efter et par minutter falder den hurtig igen ved 40 % er den under 100 kw, den burde vel køre fuld skrald til 70 % og der efter køre langsomt ned.

En anden ting, er der nogen der oplever at temperaturen på appen er højere ca 8* end i bilen, altså, hvis der er 0* ude er der 8* i bilen om natten. Jeg har haft et termometer i bilen det viser det samme som udetemperatur. Når jeg starter appen er temp f.eks. 0* der efter stiger den hurtigt med 8* men der er 0* i bilen hvordan kan det lade sig gøre?