Loading...
dk

HVAD dækker garantien ? LIGE afhentet ny bil, | Tesla Forum

pa
pa Mar 5 '21

Har lige hentet min nye m3p

Desværre er taget skævt på midten hvor det hælder , det er så 2 dage de skal have bilen, det bliver så dækket (selvfølelig)

Så er håndtagene længere inde bagpå end de er foran der passer de, er det normalt de retter det ???

Synes sku det er lidt træls med en ny bil med de ting   :-(

PeterE
PeterE Mar 5 '21

Det er ikke garantien, men din reklamationsret iflg købeloven. De skal rette alle betydelige fejl og mangler, og evt kompensere dig. Selvfølgelig retter de taget op, og de kan også justere håndtagene. Og ja, det er da træls - og det skal nok blive udbedret.

kleine100
kleine100 Mar 5 '21
Håndtag på bagdøre skal side længere inde end på fordøre....det var i hvert fald den forklaring jeg fik :-/
Fik min M3P leveret i Dec, og har nu haft den til reklamationsservice to gange, senest i går. Næste service er allerede booket i april hvor de skal skifte et panel i loftet som var skadet ved levering. 
pa
pa Mar 5 '21

Træls med at man skal bruge tid på det , når man køber en helt ny bil.

På min sidste m3p mener jeg at alle håndtag, sad lige langt ude.

Så håber de får gået den ordenligt igemmen.

har fundet flere mindre fejl:

Paneler i frunk sidder ikke ordenligt på, der er masser af mellemrum.

Der er hak i bagerste dør indvendig i plastik , der hvor man kan ligge ting i.

i kopholder er der ridser.

under kofanger foran der er der også et panel eller hvad det nu hedder der gaber,

i kabine også en ridse ved fører side i dørstolpe.

Så i næste uge skal den laves også håber jeg ikke jeg skal se tesla i lang tid :-)

DSX3
DSX3 Mar 5 '21

Lyder meget træls med de fejl. Jeg skal hente min M3P om et par uger. Havde håbet på, at der var kommet lidt mere styr på kvaliteten. Er der nogen, som har nægtet at acceptere levering af bilen, hvis de oplever fejl, når de henter bilen?

kleine100
kleine100 Mar 6 '21
Synes efterhånden jeg har fundet mange sjuske fejl, fordi det nok er gået lidt for stærkt med at få bilerne presset i gennem produktionslinjen. Flere steder indvendigt er paneler og lister ikke klikket ordentligt sammen eller sider skævt. Det kan nemt rettes, og har ingen betydning ud over det kosmetiske. Men det fortæller noget om hvilket kvalitetsniveau de har på fabrikken i US. 
Vildgut
Vildgut Mar 6 '21
Det med håndtagene sidder langt inde brokkede jeg mig også over... Men fik at vide der ikke var noget at gøre ved det. Det er dog kun bag på og primært den ene dør det er.... Stadig træls. Men så kan jeg lære IKKE. At bestille min næste tesla lige op til kvartals afslutning :P
PeterDahl
PeterDahl Mar 6 '21
Kiggede lige på de 3 andre model 3er i det p-hus jeg holder i. Dørhåndtaget sad lidt længere inde bagpå på dem alle, 2 af dem var 2020 modeller. Jeg målte ikke lige, men et par millimeter kunne det måske godt være. Mon ikke det er sådan på de fleste?
SteffenFabrin
SteffenFabrin Mar 6 '21

Lige så gode Tesla er til teknologi og software, lige så dårlige er de til at bygge biler. Der vil ofte være ting der skal rettes efter levering. Til Teslas ros skal det siges, at de plejer at være gode til at afhjælpe gratis bagefter - hvis du vel at mærke selv presser på.

Det er reklamationsretten.

Med hensyn til garanti er det korte svar: den dækker lige præcis det Tesla ikke på nogen måde kan slippe udenom.

Teslas biler er blandt verdens absolut bedste og værste på samme tid. Jeg ville til enhver tid vælge Tesla igen næste gang jeg skal have ny bil. Der er stadig for langt ned til de næste rent teknologisk, så lever jeg med dårlig byggekvalitet. 

cth
cth Mar 6 '21

Jeg er så enig med Steffen.

Har tidligere prøvet de dyreste ICE audier og Volvoer og misyúndet karroseri tilpasning.

Men efter køreturen ville jeg bare tilbage til min Tesla.

Selve kabinen synes jeg egentlig har holdt ganske fint i min gamle S. Den nye virker lidt bedre kvalitetsmæssigt, så lidt sker der.

Min nye S skal også forbi Tesla næste uge med mangelliste 

vindstøj (er i øvrigt et selvstændigt punkt i deres fejlm. app).

Karroseri dele sidder skævt/forkert

andre småting..

Det værste er at jeg allerede har trækaksel lyde.. spændende hvad de gør ved dem.

kleine100
kleine100 Mar 6 '21
Citat fra cth

Det værste er at jeg allerede har trækaksel lyde.. spændende hvad de gør ved dem.

Der kom en “klonke” lyd fra mit højre baghjul når jeg kørt over bump. Det viste sig at være en defekt stabilisator arm. Den skiftede de uden problemer. Måtte dog køre med den en månedstid inden de fik den skiftet ...
Mon ikke de også skifter trækaksel hvis den er defekt. Det tror jeg. Den skal jo kunne holde til en tung højre fod ;-)
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Mar 6 '21
cth
cth Mar 6 '21

Jo det vil jeg tro... synes ikked er var store problemer på den tidligere S når noget skulle skiftes på garanti. Bl.a. trækaksler.

pa
pa Mar 7 '21

HVAD synes i om det mellem rum den ene side er som den skal være, den anden side er skidt !

Hvad vil i gøre ?  har desværre fundet en del fejl, 

Er der nogen herinde der bliver spist af med af tesla ,at det hører under normalen.

__________________________________________________________________________________

Hvis der er mellem rum så burde de da være det samme i begge sider, jeg mener de burde da kunne her i 2021.

MOS
MOS Mar 7 '21

Den er ikke helt lige i skabet. Men billederne snyder også lidt, da de ikke helt er taget på samme afstand/samme vinkel.

Jeg ville nok spørge Tesla, om det er den samlekvalitet, de vil være bekendt. Eller om de kan justere den lidt.

pa
pa Mar 7 '21

Ok tak,

Man kan i hverfald tydelig se det når man står foran bilen.

Vildgut
Vildgut Mar 7 '21
Det der er set værre... Gik en tur rundt og så på 3'ere da jeg var på service center sidst. Og det der ville jeg karakterisere som en af de bedre samlinger!

Nikola
Nikola Mar 7 '21

Med forbehold for at afstand/vinkel på billederne ikke er ens, synes jeg at det er klart i overkanten.
Jeg ville gå efter at få det rettet til.

P85DK
P85DK Mar 8 '21
Citat fra cth

Jo det vil jeg tro... synes ikked er var store problemer på den tidligere S når noget skulle skiftes på garanti. Bl.a. trækaksler.

Lige trækaksler har folk meget forskellige erfaringer med på garantien. Hvis det var inden for 2 år ikke noget problem, men hvis det skulle ind under drivlinje garantien, så har nogle fået det dækket mens andre har fået det afvist - virker næsten som om det er den enkelte ejer og medarbejder som vilkårligt er årsag til om det bliver dækket.

@pa - det mest sure ved den samling er at du nu selv er opmærksom på den og du ser det hver gang du ser bilen. Men det bør være noget som alle kan justere hvis Tesla ikke vil tage ansvar for det.

Rasmusdc
Rasmusdc Mar 10 '21

min afhentet i dag, har samme ting med dør håndtagene, de bagerste er måske 1-2 mm dybere end front, som er næsten "flush" men for at være ærlig det er 100% symmetrisk i begge sider.

mine største problemer er styrtøjet der er skævt, og afbalancering, og bilen blev leveret gennemgået af en minearbejder, så der var sorte aftegninger på sæder, visir, dør beklædning (hvid bil) og mange andre steder.

det jeg mest undre mig over er pasformen af kofangeren, foran, det så perfekt ud hos Tesla, men når den holder i carporten med lys ovenfra, så stikker skærmene et stykke ud, så de laver skygger ned over kofangeren, men igen, det er symmetrisk. så tror ikke de kan gøre meget ved det.

for at være ærlig min Passat ved levering var ikke meget bedre, den havde altså også sine ting, og den var ikke bedre end den her, i forhold til paneler.

Forummets indlæg er redigeret af Rasmusdc Mar 10 '21
pa
pa Mar 11 '21
Citat fra Rasmusdc

min afhentet i dag, har samme ting med dør håndtagene, de bagerste er måske 1-2 mm dybere end front, som er næsten "flush" men for at være ærlig det er 100% symmetrisk i begge sider.

mine største problemer er styrtøjet der er skævt, og afbalancering, og bilen blev leveret gennemgået af en minearbejder, så der var sorte aftegninger på sæder, visir, dør beklædning (hvid bil) og mange andre steder.

det jeg mest undre mig over er pasformen af kofangeren, foran, det så perfekt ud hos Tesla, men når den holder i carporten med lys ovenfra, så stikker skærmene et stykke ud, så de laver skygger ned over kofangeren, men igen, det er symmetrisk. så tror ikke de kan gøre meget ved det.

for at være ærlig min Passat ved levering var ikke meget bedre, den havde altså også sine ting, og den var ikke bedre end den her, i forhold til paneler.

Rent ud pisse træls for dig med de fejl, det burde ikke være rigtigt med  en dyr bil til 400.000-500.000 kr så skal det sku være iorden, eller ihvertfald komme iorden. uden at de kommer med dårlige undskyldninger.
Så en gut fra england hans håndtag sad også inde bagpå, dem ordnede tesla, så det kan sagtens lade sig gøre.
Vi må håbe på det bedste :-)
Sider: 1 2 »