Loading...
dk

Hvordan får man den billigste elpris? | Tesla Forum

cth
cth Mar 6

De sidste 3 år har jeg kørt på intro og har ikke bekymret mig om elpris, da den jo var 0 :-)

Men det er nok utopi at tro det får lov til at blive ved.

Så hvis den fordel en dag stopper.... hvad så?

Jeg har fået ny måler. Men hvordan aktiverer man det med at købe strøm på de bedste tidspunkter?

Sker det helt automatisk eller skal man gøre noget aktivt?

Jeg bor "desværre" i øst ... meget øst på.. næsten i Sverige... hvor EL er en del dyrere, ligesom håndværkere, ejendomsskat o.s.v. :-)

canel
canel Mar 6

du kan indgå aftaler med el udbyderene om forskellige pris modeller, på samme måde som mobil selskaberne.
nogle selskaber har fast pris hele døgnet, og andre følger markeds prisen direkte, eller har 3 tariffer.
men det er dig der bestemmer hvornår du vil aftage el, til den aktuelle pris.
gå ind på nordpool og se priserne 1 døgn frem, og planlæg det store forbrug, som fx. elbil.

https:///...K/Hourly/?view=table

selsoe
selsoe Mar 6

Hvis du skal have differentieret elpris (timeafregning) skal du finde en leverandør der tilbyder det. Det er der vist ikke mange der gør. Jeg har selv Barry (https://barry.energy/dk) som bruger det. De afregner selve strømmen til indkøbspris (dvs. du kan reelt ikke købe den billigere uden at udbyderen taber penge). Derudover betaler du 29 kr i abbonement. De har en app hvor al afregning foregår og hvor du kan se dit historiske forbrug samt hvad strømmen koster lige nu og et døgn frem. Du kan ligeledes se hvornår strømmen er grønnest og sortest. Det smarte ved differentieret strømpris er, at du fx. kan sætte bilen til at lade op når strømmen er billigst (typisk om natten, men ikke altid). Der er potentielt mange penge at spare.

Hvis du flytter til Barry, kan du bruge min vennekode når du melder dig til og optjene 200 kr til strøm (det samme gør jeg). Vennekoden er #MIKKEL481

Pensionisten
Pensionisten Mar 6

Jeg bor omkring Hillerød og får strøm fra SEAS-NVE (tidl. Ørsted) med timeafregning. Lige nu, med den blæst og weekend er prisen lav, se grafen. Det nederste mørke område er strømprisen, her 17 øre/kWh, det ovenover er afgifter. Til den samlede pris på 1,77 kr. skal lægges moms. Det er oftest billigst fra 01 - 05 om natten. 

Frisco
Frisco Jun 24

Hej selsoe, har netop skiftet til Barry - og brugte din promokode

God dag,

VH Lau