Loading...
dk

Ingen LTE connectivity | Tesla Forum

Pan2dA
Pan2dA Mar 10 '21
Var afsted i går og hente min nye M3P i går og til at starte med var alt fint. Kan umiddelbart ikke spotte nogen byggekvalitetsproblemer og lignende. Jeg kører så fra Ringsted til Køge for at afprøve supercharging. Det gik også fint og var “sjovt” lige at få prøvet :-) Videre mod mit arbejde på Amager og parkerede så lynet, efter en lille fremvisning til nogle kolleger. Pavestolt sætter jeg mig op og arbejder og indtil videre er alt perfekt.

Så starter problemerne imidlertid....

Jeg sidder og kigger på min Tesla app og bemærker, at den er sidder fast på “vækker” loade funktionen. Jeg tænker ikke videre over det. Da jeg har fri sætter jeg mig ned i bilen og kan se, at LTE connectivity er deaktiveret. Den kan heller ikke finde nogen WiFi-netværk. Jeg laver er reset ved at holde hjulene på rettet inde og får den genstarte, hvilket ikke ændrer noget.

Jeg ringer til Tesla support og får fat i en gut fra Norge, der siger, at han heller ikke kan få forbindelse til min bil. Han beklager og siger jeg kan tage ind til et Tesla servicecenter næste dag og komme når som helst mellem 8-16. Da den er helt ny vil de lave det som en prioriteringssag og fikse det med det samme. Jeg møder så op kl. 8 og får at vide, at de ikke har nogen teknikker til at kigge på bilen og de har heller ikke nogen lånebil. Han siger, at det bedste han kan tilbyde, er, at jeg kan komme ind på fredag kl. 8 og så har han en teknikker klar. Dog kan han ikke sige, om det er noget de kan lave med det samme fordi han ved ikke om der skal nogen ny del i - og han kan heller ikke love mig nogen lånebil, eller tidshorisont. Så nu skal jeg tage fri fra arbejde og rundt med offentlig transport, så Tesla kan forsøge at fikse min fabriksnye bil til over en halv million, der kun er få timer gammel. Det er godt nok trist. Håber på et hurtigt fix....

Øv øv øv....
PeterE
PeterE Mar 10 '21

Det er altid en god ide at spørge Tesla Support, omvendt så er det også en ide at forsøge reset selv - ligesom du har gjort. Jeg ville nok også forsøge med den lidt større 'factory reset', som på TM3 vist er her: Controls -> Service -> Factory Reset.  

Og ja, det sletter godt nok dine sædeindstillinger, adresser i navi osv osv osv. Men det er til at leve med. Når den så er oppe igen, vil jeg se om LTE eller mobildata-forbindelsen er tilbage. Hvis den ikke er, så del din internetforbindelse fra din mobil og se om der er hul igennem der. Bare så Tesla har noget at arbejde med når du afleverer den på fredag. 

PeterE
PeterE Mar 13 '21
Fik du det fikset? 
Pan2dA
Pan2dA Mar 13 '21
Citat fra PeterE Fik du det fikset? 
Yes! Jeg kom ind til servicecenteret i fredags og fik en lånebil. De ringede efter en håndfuld timer og forklarede, at problemet var løst efter en geninstallation af bilens firmware. Der var måske sket en fejl i forbindelse med download af den sidst, mente teknikeren. Så jeg kunne hente min bil og alting er virker upåklageligt. Har heller ikke oplevet noget byggekvalitetsfejl eller lignende, så jeg er en rigtig glad ny M3P ejer :-) !