Loading...
dk

Næste større Tesla sag - drivaksler | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager May 20 '21

Ikke så mærkeligt at Tesla er faldet voldsomt i FDMs autoindex med alle de utilfredse ejere vi kan læse om på Teslaforum. Selv om vi er glade for bilerne, er vi slet ikke glade for den service Tesla leverer for tiden.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager May 20 '21
cth
cth May 21 '21

Et gennemsnit synes jeg da er fint for et bilmærke med under 10 års eksistens.

Der vil bare være begynderfejl i mange år.

Jeg ved heller ikke helt hvor meget man skal lægge i det autoindex.

Har selv i mange år svaret på den og jeg må nok indrømme at jeg tit svarede lidt farvet...

(kørte da bmw, audi og skoda).

Man har nemt ved at glemme de sure oplevelser man også havde.

F.eks. med min audi A6 som kostede spidsen af en jetjager i rep.

Jeg har ikke svaret på autoindex mens jeg har kørt tesla.

PeterE
PeterE May 21 '21

Der er tilpas mange der har svaret, ellers kommer tallene ikke med i Autoindex - og det er altså lidt svært at tale imod tilfredshedmålinger generelt, med mindre man er ekstremt dygtige til at manipulere sine kunder op af skalaen.  

Jeg har et par kolleger som fasholder deres 'premium' biler, og de er bare mere tilfredse end jeg fx er - og end den gennemsnitlig Tesla ejer er. Og jeg har faktisk svaret nogenlunde positivt, for jeg er overordnet set glad for min Model S. Jeg er bare på ingen måde tilfreds med Teslas ageren ifm recalls/garantisager osv. Sådan er det bare. 

jramskov
jramskov May 21 '21

Jeg synes der er en fin gennemgang af resultaterne i denne podcast: https://jyllands-posten.dk/...litetsundersoegelse/

Ledsager
Ledsager Feb 19

Er der nogen der selv har skiftet defekte drivaksler foran på Model S 2015 enten med originale eller uoriginale reservedele? Er træt af vibrationerne ved kraftig acceleration. Tesla påstår at de nyeste reservedele skulle løse problemet, men “operationen” koster 18.000 kr. hos Tesla og reservedelene kan købes for ca. 1500 kr. pr. Stk. på nettet. Og mon de uoriginale reservedele også vil løse problemet. Jeg har tidligere fået skiftet trækarme 2 gange på garantien.

Cubic
Cubic Feb 19

@Ledsager

Er det ikke en almindelig operation, for en almindelig mekaniker. 

Jeg tænker den lokale mekaniker på henne på hjørnet.

P85DK
P85DK Feb 19

Det tager 2,5 time fortæller en Kenneth Sørensen på Facebook

https://www.facebook.com/groups/677646438992546s/posts/2803267226430446/

Ledsager
Ledsager Feb 19

Har læst Kenneth Sørensen på FB, men synes der mangler lidt i beskrivelsen og efterlyser derfor andre der har prøvet og ikke mindst om det er nogle bedre drivaksler end de gamle som Tesla satte i.

cth
cth Feb 19

De har åbenbart mange problemer.

Jeg har ny model S fra 12/2020 og har fået skiftet trækaksler før 35.000 km og skal nu have igen da de første ikke var ok.

Jeg er bekymret for fremtiden...

De har sat mere end 4 timer af til skift af højre og venstre side her i marts.

Ledsager
Ledsager Feb 19

Cth har du også fået smøren fra Tesla om at bilens affjedring skal være i laveste niveau under kraftig acceleration og hvis de finder ud af det modsatte, så gælder garantien ikke?

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 19
webercarbmann
webercarbmann Feb 20

Det er lidt spøjst for vi har ingen problemer haft med drivaksler på vores 70D.  Bilen har ikke luft.   Den har kørt 275k km.  Er det fordi den har lidt færre kræfter end de fleste modeller og at disse kræfter er fordelt på to sæt drivende hjul?  Kan det have noget med det "almindelige" undervogn at gøre? 

Godt at høre at akslerne kan købes OEM.  Vi klart få den lokale mekaniker til at se på hvis der skulle blive problemer.  Er det hele akslen man skifter eller bare CV joint?   

cth
cth Feb 21

Nej jeg har ikke fået nogen advarsler om at skulle være i bestemt niveau og annul. af garanti.

Jeg har den i standard og den sænker selv til low over en vis hastighed.

Men hård acceleration fra stilstand eller lav fart vil hos mig være i standard højde.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 21
P85DK
P85DK Feb 24

@Ledsager - har du forresten set denne SB. Det er jo ikke sikkert det er træk akslerne, men selve motoren der giver vibrationer

https://www.tsbsearch.com/Tesla/SB-19-39-001

P85DK
P85DK Feb 24

Der er i 21 faktisk kommet en opdateret SB på den fra 19

https://cdn.motor1.com/pdf-files/sb-21-39-001-replace-front-drive-unit-halfshafts.pdf

Ledsager
Ledsager Feb 24

Tak@P85DK for informationen. Betyder sådan en SB at man  ub kan få skiftet de defekte dele?

P85DK
P85DK Feb 24

SB er ikke en recall, men en klar tilkengivelse af at problemet er meget kendt. Hvad er mere vigtigt i dette tilfælde er at fokus faktisk ikke er træk akslerne, de er kun et symptom, men motorophænget hvor bøsningen fejler på samme måde som i en bærearm.

https://insideevs.com/news/508319/tesla-acceleration-shudder-service-bulletin/

Ledsager
Ledsager Feb 26

Hvis problemet ikke er trækakslerne men noget i motorophænget, så er årsagen vel en del af drivlinen og den er der 8 års garanti på.

P85DK
P85DK Feb 26

Fuldstændig enig

Sider: « 1 2