Loading...
dk

Hvilken fejl | Tesla Forum

Mobileineurope
Mobileineurope Mar 13 '21

I går fik jeg en fejl under kørsel: BMS_w035: Vehicle may not restart (Service required). Den forsvandt igen, men kom flere gange tilbage. Kom også efter parkering - og så kom også BMS_u008: Acceleration and top speed reduced (Performance may be restored on next drive). Jeg genstartede begge skærme og parkerede bilen for natten. Idag prøvede jeg igen - og fik forskellige andre fejl: GTW_w157 Power reduced (Vehicle systems shutting down), GTW_w018: Electrical system power reduced (Vehicle may shot down unexpectedly) og DI_u014: Unable to drive (Voltage supply too low). Først ville den ikke lade, men nu gør den det - dog bliver den ind imellem afbrudt og starter igen. Jeg kan køre, men med masser af fejl, ingen regen og reduceret acceleration. 
Jeg kontaktede Tesla - og den flinke servicemedarbejder sagde: Du skal til service, du skal have den på ladbil - må ikke køre dertil. Jeg spurgte til hvad der kunne være galt - og fik: “I’m not allowed to tell you - SC will tell you more when you get there”
Jeg skal selvfølgelig til service i næste uge men er dog lidt nysgerrig her i weekenden: Er der nogen, der har en idé om hvad fejlen kan være?

CanEl
CanEl Mar 13 '21

det lyder som om, at et af BMS modulerne er def. på en eller flere af de 24V batteri blokke der er i batteriet. hvis det er rigtigt, får du ombyttet dit store batteri med et renoveret.

P85DK
P85DK Mar 13 '21

Jep - bookmakerne siger at du får ombyttet dit store batteri. Lad os vide om du ender med et renoveret eller et af de helt nye batterier

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 13 '21
Mobileineurope
Mobileineurope Mar 13 '21
Ok- jeg melder tilbage hvad der sker.
Jeg skulle iøvrigt hente pizza ca 1 km væk her til aften - tænkte det går nok. Gik fint derhen - men den mente det åbenbart alvorligt med “.. may not restart”, for den ville intet da jeg skulle hjem. Så kolde pizzaer blev det til - og en anden adresse for ladbilen på mandag :-/
KimT
KimT Mar 13 '21

Helt ærlig - du kunne da bare have skrevet hvor der var gratis pizza til afhentning ;-)

Men hjælper vel hinanden......

Mobileineurope
Mobileineurope Mar 16 '21

En defekt batterivarmer siger de - så omkring kr. 10.000,- :-( - selvfølgelig øv, men det kunne have været værre. De ville også skifte 12 volt batteriet - sagde at det måske var blevet ødelagt af at være kørt i bund. Men vi blev enige om at prøve om det dur - det blev nemlig skiftet for kort tid siden.

Jeg havde ellers håbet på et nyere/renoveret batteri, jeg er en af dem, der er ramt af langsom opladning.

Jeg skal huske det med pizzaen :-)

P85DK
P85DK Mar 16 '21

Ok, kan du få en nærmere forklaring af hvad der er defekt på batterivarmeren?

Med renoveret batteri ville du stadig være berørt af langsom opladning.

Mobileineurope
Mobileineurope Mar 17 '21
En opdatering: Om batteri varmeren siger de:” 400V Isolation fault issue” - så nok overgang et sted i den. Jeg har bedt om at få den kasserede del udleveret.
De valgte også at tage HV batteriet ud og “genforsegle” det - pt. vist noget de gør når bilen er ved service alligevel. .
En lidt mystisk ting: De valgte også at skifte tegra boardet, selvom jeg oplyste at jeg havde fået en 64 GB chip sat i ved tredjepart.
Jeg skal “blot” betale diagnostik og batterivarmer. 8767,- inkl moms.
Forummets indlæg er redigeret af Mobileineurope Mar 17 '21
webercarbmann
webercarbmann Mar 17 '21

@Mobileineurope

Jeg faldt lige over en beskrivelse af batterivarmeren her. 

https://www.youtube.com/watch?v=OSL_935l568 ;  

Se 44.50 inde i videoen.