Loading...
dk

Til E.ON. Home abonnenter: Penge at spare ved moderat kørselsbehov på nyt abonnement | Tesla Forum

Ehlers
Ehlers Mar 27

Ved at skifte fra E.ON All Inclusive til E.ON.’s nye abonnementstype Home lite forventer jeg at spare ca. kr. 3000,- per år jf. min beregning på https://ladepris.dk. Jeg har Model S og kører 15.000 km årligt.

Home Lite kræver, at man selv ejer ladeboksen, men E.ON. tilbød at overdrage ejerskabet af min boks til mig u.b. idet jeg har været abonnent siden 2016.

Home Lite koster 79,- i månedligt abonnement og refunderer 1,12 kr. per KWh.

PeterE
PeterE Mar 28
Tak for tippet, jeg tager fat i dem asap.
TSLA
TSLA Mar 29

Er de 79,- i abonnement og de 1,12 i refusion incl moms eller excl.?

jonsiii
jonsiii Mar 29

Incl.

https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/oplad-hjemme-og-pa-farten.html

Det passer også meget godt med, at elafgiften her i 2021 er på 90 øre/kWh excl. moms = 112,5 øre/kWh incl. moms. De giver således 89,6 øre/kWh i refusion excl. moms.

PeterE
PeterE Apr 8

Så fik jeg svar fra EON, og tilbuddet et det samme. Jeg kan overtage ladeboksen til 0,- og jeg skal blot være opmærksom på at min refusion falder fra 2,30 til 1,12. Det hænger ikke helt sammen med mine 35000 km/år - hvis jeg da ikke regner forkert.

jonsiii
jonsiii Apr 8

Naerh, det må være tæt på. Hvad giver du i måneden nu? Jeg gætter lige på 729 kr.

Breakeven ved (729 - 79) / (2,30 - 1,12) = 551 kWh/måned. Ved 250 Wh/km er det ca. 2200 km om måneden, dvs. ca. 26400 km årligt.

Edit: Prøver lige med 579/2,26.

Breakeven ved (579 - 79) / (2,26 - 1,12) = 439 kWh/måned. Ved 250 Wh/km er det ca. 1750 km om måneden, dvs. ca. 21000 km årligt.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Apr 8
jramskov
jramskov Apr 8

Vi har EON og betaler 579kr/mdr og får 2.26kr/kWh i refusion. Vi kører cirka 30.000km årligt og lader næsten udelukkende hjemme. Det er en fin aftale for os.

Ice2EV
Ice2EV Apr 8

Enig, vi driblede 34000 første år og 45000 andet år(om 4 dage)

Om det er det ene eller det andet abonnement og om det er +/1 100 kr, er mig ligegyldigt. Det er stadig billigt som fanden.

Det der er vigtigst for mig er det virker og jeg ikke skal andet end jokke stikket i. At det så er sindsygt billigt, er en sidsegevinst.

PeterE
PeterE Apr 8
Min aftale er løbende steget til 729,- - jeg må have sovet i timet :( men er nu ok tilfreds med regnestykket.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 8
jramskov
jramskov Apr 8

Vi sprang på EON's intro tilbud til TM3 ejere da den kom til landet. Det abonnement har de ikke ændret på indtil videre.

P85DK
P85DK Apr 8

Os der kom på Eon lige da de startede fik gratis ladeboks og oprettelse, ubegrænset ladning og fuld refusion for 7.000 kr./året - det var billigt. Så steg den efter et par år til 629/md og senest til de 750/md og med en begræsning på 750kW/md hvorefter refusionen falder fra de 2,26 til 1,56 eller sådan noget.

Knap så fordelagtigt mere, specielt da de 750kW/md ikke er et gennemsnit over 12 md, men hver måned. Jeg har opsagt mit, fået lov at beholde boksen og vil nu køre det over mit eget selskab.

KimT
KimT Apr 8

@P85DK - hvad gør du med aflæsning. For godt nok har boksen 3G opkobling, men den får du vel ikke adgang til. Så du skal vel have seperat måler på ?

P85DK
P85DK Apr 8

Jeg havde faktisk allerede sat en Tesla Wall Charger op med en bimåler foran og skulle egentlig have sendt eon boksen tilbage, men det glemte jeg ... det opdagede jeg så et par måneder senere og skrev til dem om det ikke var nemmere jeg bare beholdt den. Det var de enige i.

Men, jeg har da tænkt mig lige at åbne den og se om der ikke sidder et simkort som muligvis kan skiftes og/eller om der er måler du kan aflæse derinde. Har bare ikke lige haft tid. Tænker jeg vil sætte den op i mine forældres sommerhus da vi allerede har en lader i sommerhuset.

Til dem som også har fået lov til at beholde eon boksen, så kan jeg fortælle at min lader med 22kW og det var kun en indstilling inde i boksen som blev ændret af en tekniker. Når jeg åbner den, så vil jeg lige se om det er tydeligt hvordan den ændring blev lavet, men det tog ham ikke mere end et par minutter.