Loading...
dk

Name Your Tesla | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard Nov 29 '14

Kære alle

Som med alle nye familie medlemmer skal TMS jo navngives - (skal som bekendt indtastes i bilens software). Som alle gode forældre bør denne navngivning ikke tages for let. Derfor - på sådan en dejlig lørdag hvor forummets medlemmer er løse i betrækket og aftenens rødvin er begyndt at bedøve pandelappen, er I eksperter, oplagte til at komme med gode forslag til TMS navngivning eller for dem der tror på den højere Teslaskaber - dåben, den første ladning hvor vi ærbødigt byder velkommen i familien og lyser TSM' navn for omverdenen - i mit tilfælde 22. december.
Kom frisk til opgaven - hvad skal barnet døbes`?

Hookmaker
Hookmaker Nov 29 '14

Hejgaard: Tillykke - du kommer til at glemme den traditionelle Jul og fræse gaderne tynde uden en øl i kroppen!...;-)

Det med navngivning er meget individuelt, hos os er det dog en mandesag, så min hedder selvfølgelig "Hookmakers Model S", havde jeg haft en søn var han blevet døbt Carl Johan Farssøn!....;-)

Held og lykke med det..;-)

MrCoffee
MrCoffee Nov 29 '14
Stort tillykke. Hvad med "Dads Intergalactic power cruiser" :). Ps er ikke stiv. Var dog til julefrokost i går.
KS
KS Nov 29 '14

Min næste skal helt klart hedde Blackbird - i bedste X-Men stil. Bliver jo lavet at robotter af med navn fra samme serie, og da alt på den er sort, så passer navnet perfekt. Den nuværende hedder MyLittlePony

Kiefer
Kiefer Nov 29 '14

Nøj, der er jeg nok noget af det mest kedelige, den nuværende hedder Tesla S og den næste kommer til at hedde Tesla X..

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 29 '14
NOELON
NOELON Nov 29 '14

Jeg er måske mere logistisk indrettet. Så jeg har givet mine logiske navne og kælenavne. TSLA R1 Rød og Rå, TSLA R2 Sort Stil, TSLA S1 Sic!. Den næste bliver TSLA S2 men har ikke bestemt mig for kælenavn.

Genild
Genild Nov 30 '14
Nu er Tesla'en jo ikke klassens mindste og som alle store skuder skal den vel have et pige/kvindenavn.
Dette er naturligvis ikke en ondsindet hentydning til at den er lidt bred over agterspejlet, men snarere fordi, at på trods af at den er vældig sød, med garanti også fra tid til anden til at gøre noget ufatteligt dumt.
Ud fra denne logik lyder både robotstøvsugeren og ditto græsslåmaskine her på parcellen kvindenavne, ligesom de i fuld overensstemmelse med pigenavnene, heller ikke kommer når man kalder.
I starten overvejede jeg selv navnet Gurli, men da jeg lidt synes at Tesla måske ikke har haft den heldigste streng lige omkring gabet i fronten, overvejer jeg nu i stedet at kalde den Anni efter navnkundige Fønsby.
Navnet "Gurli" er derfor til fri afbenyttelse og mit forslag til jeres kommende lille ny Hejgaard
Hejgaard
Hejgaard Nov 30 '14

Der er gang i forslagene - lad dem endelig fortsætte.

Tænkte over;
JigoWatt eller Flux Capacitor    ;)

JL
JL Nov 30 '14
Easy...Den skal hedde KITT (for os der er gamle nok til at have set den serie :-))
Mark
Mark Nov 30 '14

@JL

Lige præcis hvad jeg havde tænkt mig at døbe min når den kommer hjem omkring d. 20/12/14

:-P

JL
JL Nov 30 '14
@Mark.

Nemlig. Det eneste rigtige navn ;-)
Sithfury
Sithfury Dec 1 '14

KITT

Der er slet ingen tvivl

http://www.youtube.com/watch?v=iQwlrEdka6Q

Iceman
Iceman Dec 1 '14

Bagpartiet er jo rigtig fræk på model S... skulle man ikke døbe den J-Lo...:-)

Tue
Tue Dec 1 '14

Jeg døbte min "Batmobil", men min søn omdøbte den til "Badmobil", hvilket egentligt passer bedre.

Forummets indlæg er redigeret af Tue Dec 1 '14
Jesper
Jesper Dec 2 '14
Elaine
T3S7A
T3S7A Dec 2 '14

Bumle 

Hejgaard
Hejgaard Dec 2 '14

Grey Knight?    ...er alle vi der kører TSM nørder der er blevet gamle nok til at have 700-1000 tkr i baglommen til legetøj?

Forummets indlæg er redigeret af Hejgaard Dec 2 '14
MrCoffee
MrCoffee Dec 2 '14
Overhovedet ikke :) Jeg har pantsat hunden, katten, oldemors iltanlæg og samtlige mursten jeg kunne finde....
Hookmaker
Hookmaker Dec 2 '14

Ditto her, belånt til henover kirkegården....;-) Men hva faan, hvis jeg dør på en søndag og banken ikke trædder i krisemøde, så har jeg levet forgæves...;-) 

T3S7A
T3S7A Dec 2 '14
Hellere ikke her. Nu koster min S60 jo hellere ikke i det område. Skiftede diesel bil og campingvogn ud med tesla. Mine beregninger er at over 8 år er det billigere for mig i Tesla s60 med Supercharger end med dieselbil og cv.
Sider: 1 2 »