Loading...
dk

Anhængertræk problemer | Tesla Forum

Rasmusdc
Rasmusdc Apr 6

skal til mit service nummer 2 i morgen, så kom i tanke om jeg ikke havde prøvet krogen endnu, men det er jo en westphalia, så tænkte det nok bare skulle passe.

Jeg kan simpelthen ikke få den til at låse..jeg har fulgt vejledningen... og forsøger ..

piller selvf. dækkenet af, piller den der plast ting der sidder i selve fatningen af..

låser krogen op med nøglen, hiver håndtaget ud og drejer til den siger klik og låser sig i positionen så de 3 låsekugler kan fuldt falde ind i trækket.. 

så skubber jeg den op i fatningen, og den sidder så langt oppe i fatningen at krogen er SVÆR at få ud, men den låser ikke.. har prøvet også med lidt "knofedt" eller et markant skub.. og den vil bare ikke låse, kan få den til at frigøre selve låsen så den låser når jeg hiver den ud. men den vil ikke låse i selve fatningen.

er der et easy fix på det, eller er det "tesla" for seriøst godt gammeldags træt af den bil.

nogle snakke om at slibe på "v" formen, andre snakker om at smøre, men jeg har også set folk der har slebet på den, og fundet ud af at hele "modtageren" skal skiftes.. og seriøst vil jeg bare gerne at det virker..

i morgen er "pensel" dag på Teslaen, hvor de vil "håndmale" de steder hvor der nu mangler maling.. det er jo godt det kun er en bil med afgift der vil koste 740.000kr, så er det mere forståeligt at det er "kvalitets" niveauet, i forhold til alt andet vi har haft.. (selv min billige 207 fik en respray hvor der var mangel på maling, og min Kia til 200k inkl afgift fik også en respray på indersiden af bagklappen).. og der var reelt ikke mangel på maling, og det var LANG tid efter levering.

Forummets indlæg er redigeret af Rasmusdc Apr 6
P85DK
P85DK Apr 6

Hvorfor blander du afgift ind i det? Afgift har jo intet med noget af det du skriver at gøre og du har jo heller ikke betalt afgift på den?

Hele systemet er Westphalia, så det kan vel ikke være Tesla kvalitet der er skyld i det?

Ellers enig, det bør jo bare virke og underligt at det ikke er en elektrisk fold ud krog.

Rasmusdc
Rasmusdc Apr 6

okay.. det har da netop noget at gøre..

Nu er det her jo en bil der koster 460.000kr uden afgifter, = den er sammenlignelig med en Mercedes E Klasse til 700+k hvis vi snakker COST pris, før afgifter, så kan man vel regne med lidt bedre kvalitet generelt end hvad man får når man køber 90.000krs biler af ny. ihvertfald bedre "løsninger" på "hickups" maling med Pensel på en ny bil, virker simpelthen bare i min verden som at skide på kunderne.

og med hensyn til at det er Westphalia, hvis man kan bruge producenten som undskyldning for en del man ikke har tjekket efter den blev monteret, så er der jo ingen bil producenter der tager fejl.

så er Vand i lygten, den der kina producent af lygternes skyld, og den der el bagklap der virker, er phoenix skyld, fordi stikket var defekt.

Det er TESLA der har monteret det, det er dem der burde tjekke deres biler efter.. og seriøst hvor lang tid ville det tage at tjekke sådan et træk.. men okay den er jo også samlet efter.. "100" meters princippet.. alt hvad man ikke kan se af skævheder der er vel ok.

jeg vil så gerne elske den bil.. men det er svært, når man på den ene side, skal leve med at ikke en pladedel sidder sådan nogenlunde ens med hvad nabopladen gør. og bilen har været manipuleret så meget med på fabrikken, at der ikke er lak på bolte længere, og der er blotlagt stål flere steder. at man må forbi et BIL center for at få den til at køre nogenlunde ordentligt.. Tesla gav den en 4 hjuls, og et nyt dæk, og 4xafbalacering, mit dækcenter måtte slibe 3 dæk og afbalancere alt igen (nu kører den da ok, og rattet peger "nogenlunde" ligeud)

Jeg forstår simpelthen ikke folk, når de siger.. "ahh" det er bare Tesla, det skulle du regne med, sådan er bilen... det er "ALMEN" kvalitet vi snakker om her... ikke.. "åååh gud der er vaskeridser i min bil"

Jeg har set bort fra SÅ mange ting i den bil, mærker i rattet, mærker i midter konsol, stadig sorte mærker i kabinen efter folk, fejl i et sæde, ridser på plast dele. som er det hvor man siger.. "nah" okay.. det er ikke kønt, men det er et produkt der er svært at producere..

det er sjovt, hver gang jeg opdager noget, så går jeg alle Model 3 igennem jeg ser, og ser .. okay det er en "tesla" ting det her, og acceptere den så meget jeg kan... men det er ting, som ikke engang de billigste brugte biler jeg har ejet har haft af skævheder... 

havde jeg ikke været låst af at det var igennem firmaet, så havde jeg kastet den bil tilbage i hovedet af Tesla, og købt noget andet.

Forummets indlæg er redigeret af Rasmusdc Apr 6
P85DK
P85DK Apr 6

ha ha ha :-) går du rundt og fortæller dig selv at du har en +700k bil?

Jeg siger ikke du skal elske din bil, men danske registreringsafgifter (som du er fritaget fra) har absolut intet med kvaliteten af dit anhængertræk at gøre. Og en hvilken som helst ICE afgiftspålagt bil til +700k har heller intet gøre med det. Du havde jo ikke købt en Model 3 hvis den kostede +700k. Du kan ikke bruge afgiftsfri priser til noget, da du betaler inkl. afgift uanset om den afgift så er 0 kr. eller 3 millioner kr, om det er flex leasing eller kontant.

Hvis du absolut vil tale uden afgift, så skal du også anerkende at dit batteri udgør en stor andel af den pris og at resten af bilen måske er at sammeligne med enhver anden middelklasse amerikanerbil og har en kvalitet som en sådan. Tesla har brugt pengene på batteriet, hvor Mercedes har brugt dem på kvaliteten i en Mercedes E-klasse.

Du har valgt en Tesla, måske fordi du ikke ville bruge de +700k på en Mercedes E-klasse. Du havde sikkert fået bedre kvalitet ved at vælge en Merecedes A-klasse til 450k.

cth
cth Apr 6

Jeg har selv rodet med det aftagelige træk indtil jeg fandt løsningen og fik det "låst op" så det var klar til at trykke op i holder og låse sig fast.

Jeg synes heller ikke de aftagelige træk er helt nemme at forstå og jeg står hver gang lige og skal tænke igen.

Er du sikker på krogen "står" rigtigt?

Johannelund
Johannelund Apr 6
@rasmusdc
først lær trækket at kende især dens låsemekanisme
1 af med trækker
2 lås det op
3 udløs trækket, nu skal det være muligt at trygge kuglerne ind
4 før håndtaget tilbage til udgangsstilling. Og nu kan kuglerne ikke trygges ind.
Ja de vestfalia træk kan godt være lidt usamarbejdsvillige.