Loading...
dk

Model S 85D 2015, knækket styrrearm | Tesla Forum

jr
jr May 2

Bakkede i går baglæns ud fra en parkeringsplads og hørte et klonk fra venstra forhjul herefter var styrrearm knækket

se billede:

Glad for jeg ikke kørte 120 på motorvejen!

Vi må se hvad Tesla siger til den, i Kina hjemkalder de 18000 biler til check for denne fejl

Har lige fået prisen i dag 18495 kr. Jeg bad dem skifte styrrearm i begge sider, Tesla fandt også noget med baghjulsophæng bagi.

Bilen har kørt 89800 km og er fra sep 2015

Jeg har aldrig hørt om styrrearm der knækker på den måde, Typisk bliver gummi mørt og der kommer slør i syrretøjet, Det ser ud som delen er lavet i aluminium, men jeg får den med hjem fra Tesla i morgen så kan jeg chekke
Opdatering 12 maj
Delen er lavet af Aluminum. Har fået 2 uafhæninge mekaniker med 30 års erfaring og de har aldrig set et sådan tilfælde, de mener begge det må være en fabrikationsfejl. som før nævnt taler de om gummiet der bliver mørt og en styrrekugle der i værste tilfælde kan falde ud.
Har også talt med en smed som fortæller at der må være fejl i ståbningen måske nogle urenhedder er kommet med, samtidig fortæller han at der er kommet stærke aluminiums legeringer inden for de sidste 10 år, så salt og andet ikke burde påvirke aluminium. Vi går selvfølgelig ud fra at Tesla har en del erfarning med disse legeringer
Har skrevet til FDM omkring dette men har ikke fået svar endnu
Jeg anbefaler andre S og X ejere at når i skifter dæk at få chekket om der evt. er revner i styrrearmen, vedlægger et billede så i kan se præsis hvor den er knækket

Forummets indlæg er redigeret af jr May 12
P85DK
P85DK May 2

Søg og du vil finde flere eksempler på det her på teslaforum. Kendt fejl og Tesla vil fortælle dig hvor meget det koster og bede dig betale ved kasse 1 hvis din bil er mere end 4 år eller har kørt mere end 80.000 km.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 2
T3S7A
T3S7A May 3

Det er kun Kina som kommer igennem med reklamationer til tesla. Se bare MCU1 fejlen. Tesla prøvede og lykkes med at folk betalte i DK og resten af EU - Eller brugte 3. parts til at hjælpe med at fixe fejlen. 
Men Kina lykkes at få det igennem, som en design fejl - hvilket det jo klart er. Men her i DK er der alt for mange fan boys / aktie holder, som har glemt hvad ret og rimeligt er. 

Det her er en kendt fejl, og en kæmpe sikkerhedsrisiko. Men tesla lader det stå på. Du kommer ingen vejene. Der er så meget "lort" gemt i Tesla, når det først rigtig kommer frem, så vil det dykke gevaldig for Tesla. 

PeterE
PeterE May 3

Pyha, ser ikke godt - og ja, godt at det som regel sker ved lav fart.  

Bare for at åbne debatten en lille smule, håndterer Tesla den slags udfordringer markant anderledes end VAG, MB og Toyota gør? Eller betegner bilproducenterne faktisk styrearme som en sliddel?

P85DK
P85DK May 3

Hyppigheden ser ud til at være markant større hos Tesla end andre fabrikanter, så svaret må være ja.

Sliddelen bør konstruktionsmæssigt være bøsningen der bliver mør og giver slør, ikke metallet der knækker

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 3
Ice2EV
Ice2EV May 3

Er det samme ting som de der Kødben, vi selv skulle betalte ved VW, hvis det var over den begrænsede garanti på 2 år.

Eller bærearm på mercedes, som man ligeledes selv betaler pga de 2 år er gået men den har kun kørt 80.000.

P85DK
P85DK May 3

Vist ikke helt i samme omfang som Tesla, svært at finde billeder på nettet på samme måde som med Tesla