Bakkede i går baglæns ud fra en parkeringsplads og hørte et klonk fra venstra forhjul herefter var styrrearm knækket
se billede:
Glad for jeg ikke kørte 120 på motorvejen!
Vi må se hvad Tesla siger til den, i Kina hjemkalder de 18000 biler til check for denne fejl
Har lige fået prisen i dag 18495 kr. Jeg bad dem skifte styrrearm i begge sider, Tesla fandt også noget med baghjulsophæng bagi.
Bilen har kørt 89800 km og er fra sep 2015
Jeg har aldrig hørt om styrrearm der knækker på den måde, Typisk bliver gummi mørt og der kommer slør i syrretøjet, Det ser ud som delen er lavet i aluminium, men jeg får den med hjem fra Tesla i morgen så kan jeg chekke
Opdatering 12 maj
Delen er lavet af Aluminum. Har fået 2 uafhæninge mekaniker med 30 års erfaring og de har aldrig set et sådan tilfælde, de mener begge det må være en fabrikationsfejl. som før nævnt taler de om gummiet der bliver mørt og en styrrekugle der i værste tilfælde kan falde ud.
Har også talt med en smed som fortæller at der må være fejl i ståbningen måske nogle urenhedder er kommet med, samtidig fortæller han at der er kommet stærke aluminiums legeringer inden for de sidste 10 år, så salt og andet ikke burde påvirke aluminium. Vi går selvfølgelig ud fra at Tesla har en del erfarning med disse legeringer
Har skrevet til FDM omkring dette men har ikke fået svar endnu
Jeg anbefaler andre S og X ejere at når i skifter dæk at få chekket om der evt. er revner i styrrearmen, vedlægger et billede så i kan se præsis hvor den er knækket