Loading...
dk

Hvilken region er specifik tesla bygget til | Tesla Forum

martinta
martinta May 7 '21

Hej

Beklager overskriften, men den var lidt svær at skrive kort overskrift, så spørgsmålet kommer her.

Jeg er igang med at importere en Tesla Model 3 fra Tyskland, jeg har modtaget stelnummeret, og ville i den forbindelse høre om man ud fra stelnummeret kan sikre sig at det ikke er en bil som er paralel importeret til Tyskland fra eks. USA

Ud fra stelnummeret kan jeg umiddelbart kun se hvor den er produceret, men ikke hvilket marked den er bygget til

KimT
KimT May 7 '21

Hvis den var importeret fra USA ville du ikke kunne lade den da den så ikke ville have CCS stik, men deres eget US plug

martinta
martinta May 7 '21

Hej Kim

Tak for det hurtige svar. 

Så hvis den har CCS, så kan den kun være lavet til EU markedet, og ikke til Kina eller USA?

Der står følgende i salgsopstillingen:

"CCS Hypercharger", så alene ud fra den, kan jeg så vide den er fra EU? :-)

Citat fra KimT

Hvis den var importeret fra USA ville du ikke kunne lade den da den så ikke ville have CCS stik, men deres eget US plug

Forummets indlæg er redigeret af martinta May 7 '21
KimT
KimT May 7 '21

Der er forskelle på de enkelte markede som gør at man ikke bare lige kan importere en bil fra USA/Kina til EU og bruge den. Det er krav til bl.a blinklys. Og samtidig vil de så heller ikke have online opkobling. Så tvivler på at du vil finde en Tesla i EU som stammer fra Kina. Du kan nok godt finde en fra USA pga. de store amerikanske baser der ligger i Tyskland. Men de har som skrevet ikke CCS

Twinauto
Twinauto May 7 '21
Nej, du kan ikke være sikker - i Tyskland bygger de dem om, be' om regatt.
martinta
martinta May 8 '21

Har en kopi af regatt, men synes ikke jeg kan se detaljer om hvor bilen er bygget til. 

Citat fra Twinauto Nej, du kan ikke være sikker - i Tyskland bygger de dem om, be' om regatt.
PeterE
PeterE May 9 '21
Husk at kigge på prisen, hvis noget lyder for godt til at være sandt - så er det det som regel også… 
PeterE
PeterE May 9 '21
Kør derned og se den og kør den forbi en SuC - ingen seriøs sælger har noget imod det (!)
ankjaers
ankjaers May 10 '21

Der er nogle tråde på Tesla Motors Club omkring amerikanere som tager deres Tesla med til Tyskland i forbindelse med udsendelse til en base de har dernede. Hvad jeg kan huske har de heller ikke noget internet i bilen. Så navigation, streaming osv ikke virker uden at koble på wifi. 

martinta
martinta May 10 '21

Den jeg har kig på er indregistreret 10/2020, og er facelift udgaven. 

Så tror ikke det er en udsending der har nået at få den med ned. 

Citat fra ankjaers

Der er nogle tråde på Tesla Motors Club omkring amerikanere som tager deres Tesla med til Tyskland i forbindelse med udsendelse til en base de har dernede. Hvad jeg kan huske har de heller ikke noget internet i bilen. Så navigation, streaming osv ikke virker uden at koble på wifi. 

martinta
martinta May 10 '21

Og så dagens dumme spørgsmål.

Hvad er en SuC?

Citat fra PeterE Kør derned og se den og kør den forbi en SuC - ingen seriøs sælger har noget imod det (!)
martinta
martinta May 10 '21

Prisen ligger på niveau i Tyskland, men relativt langt under prisen på en pris i Danmark.

Sandsynligvis grundet BAFA

Så lige hvad det angår er prisen på niveau med de øvrige. 

Citat fra PeterE Husk at kigge på prisen, hvis noget lyder for godt til at være sandt - så er det det som regel også… 
Nikola
Nikola May 10 '21
Citat fra martinta

Hvad er en SuC?

Supercharger ;-) 

martinta
martinta May 10 '21

Så lærte jeg også noget nyt i dag :) 

Citat fra Nikola
Citat fra martinta

Hvad er en SuC?

Supercharger ;-)