Loading...
dk

Tesla Vision: Dropper radar og skifter til kun at bruge kameraer | Tesla Forum

P85DK
P85DK May 28 '21
Citat fra MOS

Og så sletter de nok "Beta" betegnelsen. 

Beta er jo halvdelen af købsoplevelsen, så det tror jeg ikke kommer til at ske på noget tidspunkt. Det vil altid være muligt at finde et beta punkt i en Tesla menu :-) 

jramskov
jramskov May 28 '21

På en måde er det vel bedre at de klart melder ud i interfacet at det er beta?

PeterE
PeterE May 28 '21
Tjah, nu har jeg været i software de sidste 100 år cirka - og at fx AP har været i Beta i over 5 år og i 100000+ biler som samlet set har kørt over en milliard km, så er det bare useriøst. Og har intet med Beta at gøre, i gængs forstand eller forståelse.
P85DK
P85DK May 29 '21

Apropos Beta - Den stort annonceret lancering af Plaid på Torsdag d. 3. juni udskydes (igen igen igen) en uge, mindre end en uge før arrangementet.

Der skal lige laves nogle få tweaks før de er klar nok til at sende den på gaden - ikke helt klar, bare klar nok ...

https://electrek.co/2021/05/29/tesla-delays-first-model-s-plaid-deliveries-musk-tweaking/ 

PeterE
PeterE May 29 '21
Citat fra P85DK

Apropos Beta - Den stort annonceret lancering af Plaid på Torsdag d. 3. juni udskydes (igen igen igen) en uge, mindre end en uge før arrangementet.

Der skal lige laves nogle få tweaks før de er klar nok til at sende den på gaden - ikke helt klar, bare klar nok ...

https://electrek.co/2021/05/29/tesla-delays-first-model-s-plaid-deliveries-musk-tweaking/ 

Enig, og klar nok betyder at der kun skal skiftes bærearme, p-bremser, MCU og lidt andre småting :) 
 
Men bliver spændende at få en endelig version på gaden. Jeg har desværre nok droppet tanken om at det blive min næste bil.
jramskov
jramskov May 29 '21

@PeterE: Shit, du er ældre end jeg troede :P

Jeg tror ikke der er en fast definition på beta begrebet. Gmail var også i beta i årevis. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er rigtig og forkert, vil ikke nødvendigvis sige at lignende systemer på andre biler er perfekte og produktionsklare selvom de ikke kaldes for beta systemer.

cth
cth May 29 '21

PeterE er da i sin bedste alder :-)

PeterE
PeterE May 30 '21
I har begge ret :))))
baldur
baldur May 30 '21

Den mest forståede betydning af beta er beskrevet her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Beta

På sin vis burde det være et problem for en producent at fastholde beta betegnelse på funktioner der er solgt og leveret. Beta betyder at det ikke er færdigt. Men køberne har købt et produkt og før eller siden må de være forpligtet til at levere det færdigt. Helst inden at bilen bliver skrottet.

MOS
MOS May 30 '21

Det er en interessant problemstilling. Men hvorfor skulle man ikke kunne sælge eller købe et halvfærdigt produkt. Jeg har f.eks. set halvfærdige huse blive handlet, uden at køberen forventer at huset bliver bygget færdigt af sig selv eller at sælgeren bygger det færdigt. Det afgørende må vel være, om køber og sælger har indgået en bindende aftale om, hvorvidt det bliver bygget færdigt samt vilkårene herfor (f.eks. omfang, tidsfrister m.m.)

baldur
baldur May 30 '21

Ja men bortset fra FSD, så reklamerer Tesla ikke med at nogle funktioner i bilen er halvfærdige. Det er fint nok at de leverer opdateringer, og at nye funktioner måske kan være "beta" men det bør være muligt at sige nej tak, jeg vil bare have de færdige funktioner som i sagde bilen havde ved køb. Ellers har de solgt noget der ikke er leveret.

jramskov
jramskov May 30 '21
Jeg erindrer at de reklamerede med visse funktioner på den danske hjemmeside og der stod "senere i år". Det var tilbage i 2019 og jeg tror ikke alle de funktioner er tilgængelige her endnu. Jeg tror det blot var en direkte oversættelse fra USA siden. De fjernede det også på et tidspunkt.
Sider: « 1 2