Loading...
dk

Sidespejl ved bakgear | Tesla Forum

MOS
MOS May 28 '21

Mine sidespejl er sat til at tilte nedad, når jeg sætter i bakgear. Problemet er, at ca. 1 ud af 10 gange "glemmer" den at køre højre sidespejl op på plads igen, når jeg kører fremad. Det opdager jeg så typisk første gang, jeg skal foretage et højresving. Det er lidt ubehageligt, at man så ikke lige kan orientere sig ordentligt i sidespejlet.

Jeg tænker, at det er en periodisk software bug, men jeg kan ikke afvise, at det kan være en mekanisk fejl i selve sidespejlet. Er der andre, der oplever noget tilsvarende?

Mit quick fix er at vælge min profil på skærmen og trykke på mit navn, selvom det allerede er valgt i forvejen. Så kører spejlet altid op på plads.

Jeg kommer dog i tanker om en lignende fejl, da bilen var ny. Ved parkering havde jeg sat den til automatisk at klappe sidespejlene ind. Og så klapper de automatisk ud, når man skal køre. Problemet var bare, at ca. 1 ud af 3 gange klappede det højre sidespejl ikke helt ud, hvilket resulterede i, at spejlfladen stod lidt skævt. Det var så lidt, at jeg i starten troede, jeg ikke havde fået justeret spejlet rigtigt eller ikke havde fået gemt opsætningen i min profil. Så jeg justerede spejlet igen, hvilket resulterede i, at det nu stod forkert næste gang, hvor sidespejlet klappede helt ud. Så justerede jeg spejlet tilbage igen. Og sådan blev jeg ved en del gange frem og tilbage, indtil jeg var ved at blive sindssyg og til sidst opdagede, at sidespejlet ikke altid klappede helt ud. Jeg fik spejlet skiftet på garantien og det afhjalp fejlen.

PeterE
PeterE May 28 '21
Jeg tror ikke umiddelbart at det er en SW fejl, mit virker upåklageligt. Du har også resat bil og MCU utallige gange. Det kunne være noget mekanisk, og det skal Tesla jo desværre nok kigge på.
P85DK
P85DK May 28 '21

SW - jeg har igennem hele bilens levetid oplevet at det er vilkårligt om bilen indstiller sædet automatisk selvom den rette profil står på skærmen. Den bestemmer selv om den gider flytte sædet eller ej. Når jeg så vælger min profil (igen) så flytter den sæde etc.

Silden
Silden May 28 '21

Virker også upåklageligt her. S70D fra 12/15 med 300kkm på uret.

Har heller ikke problemer med profiler. Det er måske noget mekanisk, men besynderligt at der er så sjældent.

Venlig hilsen

Silden

Ice2EV
Ice2EV May 28 '21

Det sker af og til at vores TM3LR glemmer at tilte spejle. Men så holde man øje med det og så gør den det igen..... Der er ingen logik.

cth
cth May 29 '21

Nu har du jo en gammel S, så mon ikke bare det følger med? :-)

Men... min nye S havde i en uges tid det problem at højre sidespejl ikke kørte ud når jeg steg ind i bilen.

Der kunne gå nogle minutter før det gjorde.

Som et par andre småting, så har jeg valgt at sige pyt.. det er glæden ved at eje en tesla :-)