Loading...
dk

Overvejer ELbil 2 | Tesla Forum

cth
cth Jun 7

Det bliver ikke en model 3 og dermed nok heller ikke en Y, da det vel blot er en forhøjet 3'er?

De er for minimalistiske til mig.

Q4 Etron måske?

Ford mustang?

Har i andre gjort nogen overvejelser om at springe på noget andet end Tesla?

PeterE
PeterE Jun 7

Ja, vores nummer to holder ude i indkørslen. Det blev en Mini Cooper SE (aka "Electric") - primært pga et par ting: Den kører fantastisk, er super velindrettet, kvalitetsmæssigt i orden og den ser godt ud. Om man kan lide designet er jo subjektivt. Og så er den til at betale. På minussiden: Det er en bybil, og en rækkevidde på 200 km er slet ikke for alle.

KimT
KimT Jun 7

Hvad er kravet ? Er det "bare" en kone bil, eller hvad skal være upfyldt.

Personligt kan jeg ikke lide IC/Infotainment der er hos ID.3/ID.4/Enyaq og vel derfor også i Q4. Og det at man ikke kan kører den som "one-pedal" er en total showstopper for mig. Hvad jeg umibbelbart kunne teste mig frem til, så kunne en ID.4 regenerer med 40kWh - Tesla og vores Kona ligger på ca. 68kWh. Har dog fået fortalt at Enyaq vist skulle have nogle flappy pedals til regenerering (som vores Kona også har), men om det passer har jeg ikke haft tid til at undersøge - de burde have en Demobil nu.

Mach-E har vist begrænset hurtigladning

PS kan se at med Q4 har Audi udviklet deres egen software, dvs det ligner ikke VW/Skoda

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 7
cth
cth Jun 7

tak ... jeg skal ud og prøve...klart..

Polestar i denne uge og de andre når de kommer.

kone bil agtigt, men dog helst med lidt mere rækkevidde end de 200.. trods alt :-)

400 kan jeg nøjes med da den jo altid vil lade hjemme.

jeg er dog ikke så nervøs for udeladning mere som før, da det vælter frem med andre lademuligheder end Tesla SuC.

det med one pedal manglen det var jeg ikke klar over.

netop derfor jeg spørger for at få belyst ulemper.

For de mange små forskelle ser man jo først når man har købt eller hvis nogen fortæller om dem.

En tesla mere havde været nem.

Men de laver ikke en "kone" bil jeg kan lide...desværre...

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 7
selsoe
selsoe Jun 7

Tjek Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5. De ser rigtigt attraktive ud begge to synes jeg.

cth
cth Jun 7

de 2 havde jeg lige glemt... skal også kigges på ..klart

cth
cth Jun 8

Jeg tror generelt mange overvejer en elbil i disse tider.

Men der er også mange som er bange for at ende med en dårlig handel.

F.eks. dem der købte en id3 til fuld pris hvorefter den så er sat ned flere gange.

Eller den nye LEAF, som i løbet af under 1 år virker som et dårligt køb i forhold til det der er på vej.

Den får det svært på brugtmarkedet.

PeterE
PeterE Jun 8
Citat fra cth

Jeg tror generelt mange overvejer en elbil i disse tider.

Men der er også mange som er bange for at ende med en dårlig handel.

F.eks. dem der købte en id3 til fuld pris hvorefter den så er sat ned flere gange.

Eller den nye LEAF, som i løbet af under 1 år virker som et dårligt køb i forhold til det der er på vej.

Den får det svært på brugtmarkedet.

Eller den første TM3, den første TMS, den første e-tron, den første Taycan osv osv osv. det koster at være first mover - også på el-biler. Det kan vel ikke overraske? :)
cth
cth Jun 8
Nej det er vilkårene og der er jo heller ikke elbiler nok at købe pt. Så måske meget godt. Prøver også at forklare mine kollegaer der tvivler, om at den ICE de så vil købe er et dyrere bekendtskab over tid og sikkert også taber mere og mere i værdi. Men dete r godt nok svært t overbevise dem.