Loading...
dk

Teslas Supercharger netværk udvider med vanvittig fart. | Tesla Forum

MOS
MOS Aug 3 '21

Kolding er i hvert fald ny. Kan se der også kommer nogle stykker i Kbh. og Nordsjælland.

Den i Odense har været på SuC kortet i noget tid. Jeg spekulerer i, om den mon kommer til at ligge ved den nye Tesla butik og servicecenter på Svendborgvej, tæt ved motorvejsafkørsel 50 Odense SØ.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 3 '21
jramskov
jramskov Aug 4 '21

Mon ikke Odense SuC med 99% sikkerhed kommer til at ligge ved deres service center?

KimT
KimT Aug 4 '21

Hmm Åbenrå har også fået en grå prik. Gad vide hvad de har tænkt sig der ?

Gad vide om det er fordi de vil opgradere til V3 - det kunne vel også gælde for Randers

cth
cth Aug 4 '21

Jeg formoder ikke den kommer til at ligge midt i Kolding som angivet... må være fordi placering holdes hemmeligt indtil videre. Men de må da være i gang hvis den skal åbne i år.

Og dog... måske i centrum

https:///...la_udvider_i_danmark

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 4 '21
ODE90D
ODE90D Aug 4 '21
Citat fra selsoe

Jeg tvivler stærkt på at den kommer til at ligge i Kolding by. Omkring sammenfletningen af E20 mod Esbjerg og E45 sydpå giver dog rigtig god mening.

Og ja, pudsigt at der er oprettet en ny kommende lokation lige oven i Rødekro-laderen. I tilfældet med Randers, hedder den decideret Randers West, så mon ikke det er en helt ny lokation frem for en opgradering? Der er vist også eksempler fra fx. Norge på at V3 Super Chargers ligger meget tæt op ad V2-chargers. Ulempen ved at opgradere eksisterende chargers er jo at man forringer servicen for Model S/X ejere uden CCS-opgradering og det vil nok ikke være populært.

Det ser nu ud til at Tesla begynder at etablere SuC stationer i alle de større byer, hvilket giver super god mening nu hvor det ikke længere er gratis (for andre end de gamle TMS'ere). Hvorfor så ikke tjene på det? Hvad angår dem der er født uden CCS er det jo ret problemfrit og billigt at opgradere - så det kan vist ikke kaldes en forringelse - tværtimod. 

cth
cth Aug 4 '21

Kolding ved Esbjerg frakørsel. Er der nogen tankstationer og MAC eller andet der?

mener jeg ikke der er.

Hvis ikke så bliver det nok nærmere ved en af de andre frakørsler med disse faciliteter

Kan dog ikke helt huske hvilke der har disse.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 4 '21
jramskov
jramskov Aug 4 '21

Når man tænker på at Holstebro SuC endte med at ligge i Ikast, tænker jeg man skal tage lokation på kortet med et gran salt :)

jramskov
jramskov Aug 4 '21

@selsoe: Jeg har kun set at enkelte V2 steder er blevet udvidet og de nye ladestandere er så V3. Har ikke hørt om nogen V2 ladestandere der er blevet erstattet med V3.

MOS
MOS Aug 22 '21

Jeg var et smut forbi Teslas nye showroom i Odense i dag for at kigge på den hvide Model Y, de har udstillet. Der var pænt lang kø, så jeg droppede det og fik i stedet en kort snak med en Tesla medarbejder.

Ud over deres showroom er de ved at gøre klar til et servicecenter. Jeg spurgte, hvornår det kommer til at åbne? Svar: "Når de er klar."

Jeg spurgte også til de huller på deres parkeringsplads, hvor der stikker kabler op og om de var ved at gøre klar til superchargere. Han svarede, at det kun var til 11 kW ladere. Jeg spurgte, om der ikke også kom superchargere her i Odense-området. Det bekræftede han, men de kommer ikke til at ligge der ved servicecenteret. Jeg spurgte, hvor de så kommer til at ligge? Svar: "Hold øje med nyhedsmails." Han bekræftede dog, at det blev en supercharger V3 og at de regnede med at åbne den her i slutningen af året eller i starten af det nye år.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 22 '21
jramskov
jramskov Aug 23 '21

Tak for info @MOS - lidt overraskende at SuC ikke kommer til at ligge sammen med service centeret, men der er måske ikke noget spisested eller lignende der?

cth
cth Aug 23 '21

Ja showroom er jo lige ved afkørsel 50 hvor OK har sat deres nye Vestas lade container.

Masser af plads til en SuC.

P85DK
P85DK Aug 23 '21

De har et eller andet i mod Esbjerg/Korskro placeringen, den kom på kortet i 2014 og har skulle være åbnet 5-6 gange, seneste Q3 2021, nu er den så igen skudt til Q2 2022 ... mon den nogensinde kommer?

PL
PL Aug 23 '21

Tak for info om SuC på Fyn, MOS. Der mangler virkelig på strækningen mellem motorvejskryds Odense og motorvejskryds Fredericia.

jonsiii
jonsiii Aug 23 '21

Der bliver en hel lade-hub ved afkørsel 50. Indtil videre kan jeg se følgende:

* OK/Vestas - 2 stk. (op til 6 stk.) 175 kW

* Clever Gigastation 28 stk

* Allego (4x 300 kW + 4x 50 kW)

* Tesla?

https://www.openstreetmap.org/#map=16/55.3523/10.4229

OK ligger ved adressen Glisholmvej 5, Allego ved Drejebænken 9, Clever ved Drejebænken 2/4. Jeg må hellere lige få opdateret OpenStreetMap ved lejlighed.

DenseH
DenseH Nov 30 '21
Nogen der har spottet noget nyt om Tesla SC V3 ved Odense (evt. ved afkørsel 50). Der må da snart være noget aktivitet i området. Tænker også at det bliver i nærheden af de andre udbydere ved afk. 50. Her er infrastrukturen jo på plads. 
cth
cth Nov 30 '21

Jeg så ikke noget da jeg var der i sidste uge på OK laderen.

jonsiii
jonsiii Nov 30 '21

Nåja, vi var i Odense IKEA i lørdags. Der var heller ikke noget, og vi kørte lidt rundt. Der er dog ved at ske lidt på Clever'en:

MOS
MOS Dec 1 '21

Et sted ved ladeparkerne tæt ved afkørsel 50 virker sandsynlig.

Ellers tænker jeg ved Rosengårdcentret, som ligger tæt ved pin på Tesla SuC kortet. Rosengårdcentret er dog ikke med i Danske Shoppingcentre og den aftale, Tesla har lavet med DSC, men det udelukker vel ikke muligheden for, at de kan have lavet en særaftale med Rosengårdcentret.

Jeg kører jævnligt rundt i lokalområdet og jeg har ikke bemærket, at der er noget under udvikling, der kunne minde om Tesla SuC.

NoMoreICE
NoMoreICE Dec 3 '21

Den ændrer de bare til Q1 '22 lige om lidt. Det ser jo godt ud at der kommer så mange nye.

NoMoreICE
NoMoreICE Dec 3 '21

Der åbner 13 SuC inden for det næste halve år ifølge Tesla kort. Hvem tror lige på det?

Sider: « 1 2 3 4 »