Loading...
dk

Kalibrering af kamera ved rudeskift (TMS fra 2015) | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Jun 30

Skal have ny forrude, men Carglass kan ikke kalibrere kamera, og da min TMS er fra 15 er selvkalibrering ikke muligt. Jeg vil gerne være fri for at bøvle med først at skulle til Carglass og dernæst til Tesla for at få kalibreret kameraet. Desværre kan jeg ikke se hvorvidt Tesla kan skifte en forrude, da jeg allerede har en mobile service aftale booket for skift af et dørhåndtag. Men måske er mobile service også kan kalibrere de gamle modeller? Ved i om det er muligt at få ordnet det hele hos Tesla - eller hvorvidt Mobile Service kan kalibrere kameraet?

VH
VH Jun 30

Har lige fået skiftet forrude hos Carglass, de var meget opsatte på at den skulle kalibreres.  Jeg har tidligere fået skiftet 2 forruder uden at bilen er blevet kalibreret, og det har været uden problemer. Ringede til Tesla fo rat berolige Carglass, Tesla sagde også at det ikke var nødvendigt, medmindre at der opstod problemer efterfølgende. Så bilen blev heller ikke kalibreret denne gang. Og det går fint uden. (nov. 2015) 

Forummets indlæg er redigeret af VH Jun 30
Bianco
Bianco Jun 30

Fik skiftet forrude hvorefter bilen insisterede på at køre helt ude i højre side af banen. Fixet m en kalibrering hos Tesla. Your Milage May Vary :-)

ODE90D
ODE90D Jun 30

Så kalibrering kan blive nødvendig og skal udføres af Tesla - men kan den mobile tekniker også udføre denne opgave?

fmm1000
fmm1000 Jun 30
Har fået skiftet tre forruder uden kalibrering. No problemos. S fra 2015.
ODE90D
ODE90D Jul 1

Kan man få skiftet forruden hos Tesla - eller skal det være hos CarGlass eller andre af samme skuffe?

fmm1000
fmm1000 Jul 5
Har fået skiftet flere gange hos uafhængige glasværksteder. Hvis du har soltag skal du være sygt opmærksom på, at fortælle dem de skal være meget nøje med rudeskiftet, så der ikke kommer knirkelyde fra soltaget bagefter. To gange huskede jeg det og det knirkede ikke bagefter. To gange glemte jeg at sige det og der knirkede det. Møgtræls. Det er vist noget med alcantaraen i himlen spm skal sættes godt fast bagefter.