Loading...
dk

Parkering af elbil i Stockholm? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Jul 5
Er det gratis som i fx KBH?
Jeg kan ikke finde noget om det? Kan kun se via Stockholm kommunes hjemmeside at de har en masse ladepladser.

Skal afsted om en uges tid på mini ferie… :)
cth
cth Jul 6

Kan godt forstå du spørger.

Hvis det er som i København er der jo ikke meget reklame for gratis PARKERING. man skal vide det.

Jeg har allerede sparet mange penge på den konto...

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 6
HrMogensen
HrMogensen Jul 6
Ahh altså det jeg spurgte om var om det var gratis at parkere på gaden med en elbil? Selvfølgelig forudsat det ikke er P-Hus eller lign privat område.

Opladning er småpenge i forhold til - regner med udelukkende SuC på vejen :)
Skal parkere et sted i 3 dage.
cth
cth Jul 6

ha ha... beklager... var fejl jeg kom til at skrive gratis ladning. mente gratis parkering :-)

var fordi jeg lige havde odense OK lader indlægget i hovedet, som er en pt. gratis lader.

HrMogensen
HrMogensen Jul 13

Der er på INGEN måde gratis parkering af elbil i Stockholm. 

Selv handicapparkering skal hoste op.

Der er flere parkeringshuse hvor vi også endte med at holde. Bedste bud var 1,5 km fra midtbyen, hvor vi bor, og det koster 250 svenske kr pr døgn.
Gadeparkering er for det meste dyrere eller også er der altid minimum en halv hverdag hvor man ikke må holde der… tvinger hermed folk til at flytte deres biler. 

Stockholm Parkering reklamerer for en app der hedder “Betala P”. Den virker sikkert fint for den der kender byen og bare skal scrolle betalingshjulet hjulet et par timer frem (som EasyPark), men der er meget mangelfuld tekst. Som eksempel finder jeg i appen en plads som jeg tænker er fantastisk billig (se foto). Jeg spilder 20 min på at køre derhen og så finde ud af at der KUN er tale om en enkelt handicapparkeringsplads… seriøst!? 
Appen beskriver heller ikke hvornår man ikke må holde på den og den gade, så man får hurtigt spildt noget tid.

Anbefaling… vil du holde rimeligt tæt på midtbyen så kør i P-hus… og husk at registrere bilen inden du går ud (om ikke du trækker billet ved indkørsel).

P-husene reklamerer med elopladning og virker som om at de bare lægger elforbruget oveni prisen efter end parkering. Jeg nøjes med SuC.
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jul 13