Loading...
dk

P85D first hand | Tesla Forum

Niels
Niels Dec 3 '14

mener ikke jeg har set denne her inde

P85D beskrevet af en som har prøvet den

http://bilen.dk/biltests/2014/11/1234/

Claus8930
Claus8930 Dec 3 '14

FåååK..... Jeg glæder mig til marts :)

KS
KS Dec 3 '14

Også her - men skal lige af med den "gamle" - ellers må jeg jo have 2 holdende i garagen

SimonHN
SimonHN Dec 3 '14

Ja Marts bliver en dejlig måned :D

Niels
Niels Dec 3 '14

Som jeg har forstået det er forbedringen i accelerations tid primært ved lave hastigheder dvs. i området 0-50 km/t.

Det betyder at man formodentligt accelerere dobbelt så hurtigt de første 30-40 meter, og at man alene på denne strækning henter næsten 1 sekund....

Jeg må vente 1-2 mdr. mere end jer andre, da jeg var lidt sløv i optrækket...men jeg indhenter jer på den ene eller anden måde senere.

Mike2810
Mike2810 Dec 4 '14
Hej Der var en rigtig god beskrivelse af accelerationen på motor trend test af P85 hvor man kan læse at P85 er foran en Audit Rs7 indtil motor drosler ned ved opnåelse af topspeed. Derefter stikker Audi af da dens topspeed er 174 mph og dermed stadig har acceleration tilbage
fmm1000
fmm1000 Dec 6 '14
Så kan I godt tage hagesmækken på og begynde at savle.

http://www.svd.se/...talar-om_4100563.svd
MS
MS Dec 6 '14

Herligt at se et par svenske mænd more sig - og det er vel den gode gamle: The only difference between men and boys is the price of their toys.

JL
JL Dec 6 '14
Super video. Den er jo et totalt must-have. Sorry unger, ingen julegaver i år :-)
SuneH
SuneH Dec 6 '14
Hold nu kæft hvor set det bare sjovt ud
Larsen
Larsen Dec 7 '14
Det må godt nok koste noget dækmønster, selvom den trækker på alle fire.
P85DK
P85DK Dec 7 '14

Hej

Jeg har lige været ude og prøve en tur i en P85D i San Diego - jeg har set de forskellige videoer af hvordan den accelerer. Der er kun én ting at sige - det kan ikke gengives på video! Det er for vildt. Desværre, så må kunden ikke selv køre den endnu, så det er kun 'test ridealong', men han var flink til at give den fuld skrald 6 - 7 gange fra stilstand. Det er stadig så nyt for dem at de kæmper om at få testturene med kunderne.

Der er en grund til at bilens vigtigste indstilling hedder 'Insane' og de kunne ikke have valgt et mere rigtigt ord. Jeg har aldrig prøvet noget lignende - det er specielt op til 60 km/t at det er vildt. De svenske herrer grin er helt oprigtigt, jeg sad selv fuldstædig flad af grin. Den første acceleration er voldsom, man bliver trykker tilbage i sædet og den totale mangle på lyd er endnu mere surrealistisk end i P85+

Af småting lagde jeg mærke til at der kommer en hvine lyd fra motoren foran, men ellers virker den lige så let kørt som normalt. Testbilen havde stadig de gamle sæder, havde ellers glædet mig til at prøve de nye sæder.

Kan ikke vente til marts.

Her er lidt billeder, tænkte faktisk slet ikke på billeder, var stadig helt oppe at ringe over turen.

Jeg har også lidt video med 0 - 75 mph, men filformatet er vist ikke tilladt her - mp4