Kan I opklare, har det nogen betydning med 4 hjulstræk på en elbil, udover hurtigere performance pga de flere HK?
Min tvivl går på hvad der skal bestilles (reserveres). Påtænker at købe en KIA EV6, og vil opklare om det kan give noget sikkerhed i snekørsel/ høj vandstand med 4 hjulstræk på en elbil? Samt, har det en positiv betydning med 4 hjulstræk til en stor campingvogn i fx Østrigs bjerge?
- Long Range koster fra 349.900 kr., rækkevidde på op til hele 510 km. og 229 HK.
- Performance-udgaven koster fra 374.900 kr. og har 325 HK og en rækkevidde på op til 490 km.
Jeg er ligeglad med hvor hurtigt en bil sprinter fra 0-100. Jeg skal heller ikke bruge bilen til rallykørsel.
Sælgerne svarer lidt forskelligt: Nej det betyder intet hvad du vælger når du skal trække en campingvogn da der er baghjulstræk og bilen er tung.
Men en anden sælger siger - Ja det er altid godt med lidt ekstra HK, også til træk af en campingvogn.
Giver 4 hjulstræk på en elbil noget til sikkerhed eller styrke når der skal trækkes mange kilo?