Loading...
dk

Hvor OBS skal man være på at parkere med fuldt batteri? | Tesla Forum

cth
cth Jul 11

Har ladet 100% op fordi jeg troede vi skulle afsted. Det skal vi så først om et par dage.

Bør man bruge noget af strømmen eller går det nok?

KimT
KimT Jul 11

Hvilken årgang ?

Min 70D har et enormt vampire Drain hvis man lader til over 78% - der er en blæser der kører. Så den aflader stille og roligt  men ellers er det vel bare tagen en lille tur

cth
cth Jul 11

Beklager har valgt model X kan jeg se.

model S 2020... ja jeg tror også bare jeg kører 50 km af så der kun er 600 

Så er vi vel tæt på 90% :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 11
PeterE
PeterE Jul 11
Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvis du ikke konsekvent ‘overlader’ på den måde. 
MOS
MOS Jul 11

Du kan jo overveje at opfinde en lille smuttur på 5-10 km, f.eks ned til bageren eller det lokale supermarked. Kommer du ned på 98%, så tager du lidt af toppen af spændingen på batteriet. Der er ingen magisk grænse ved 90%, men slid på batteriet vokser eksponentielt op imod 100%, så bare man tager lidt af toppen, så hjælper det meget. Det er naturligvis bedre at lade den stå med kun 90% end 98%. Men hvis den kun skal stå et par dage, så ville jeg ikke bruge tid på at brænde 10% af og slide på bilen for at få den ned på 90%. Du kan evt. også tænde for klima, mens den står parkeret, indtil du har brændt et par % af. Men som PeterE skriver, er det ikke noget stort issue. Bare du ikke lader til 100% hver gang og lader den stå med 100% i et halvt år. Det ville ikke være så godt for batteriet.

cth
cth Jul 12

Ok modtaget.. jeg lader sjældent til 100% så det går nok som i siger.

MOS
MOS Jul 12

I øvrigt så er et tip før langtur: Lad den op til 90%. Ca. en time før afgang (mens man spiser sin havregrød) kan man så gå ind på appen og skubbe slideren op til 100%, så den genstarter opladningen. Så burde den være klar lige omkring afgang og den kommer ikke til at stå 100% opladet længere end højst nødvendigt. Og hvis man så af en eller anden grund ikke skal af sted alligevel, kan man blot lade den stå med 90%. Hvis turen bliver aflyst kort tid før afgang, bør man stoppe opladningen så snart man ved, man ikke skal køre alligevel.

cth
cth Jul 13

det er lige nøjagtigt sådan jeg gør.

Lader med 100km pr. time, så tager ikke lang tid at få den helt op.

I det her tilfælde blev tur dog aflyst/udsat efter 10 km kørsel :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 13
HrMogensen
HrMogensen Jul 15
Hvis du ikke har tid til at køre så kan du vel bare sætte vinduerne på “vent” og starte klimaanlægget ;)