Fuld power, men den kan kun trække 11 kW :-)
Søg og du vil finde 1001 tråde med netop dette emne, så ikke det store behov for endnu en om præcis det samme - god sommer og nyd bilen!
Du skal ikke købe teslas rejselader, den holder max! 1,5 år har selv haft 4/5 stykker. du kan bla få dem på aliexprex.com tilykke med den fantastiske BIL! du bliver så GLAD!
Kommer an på dit behov, tjek f.eks. https://elbiil.dk (ja, med to i'er) - der har en fin guide.
Og tillykke med bilen!
Tak for svar. Jeg har kigget på Tesla Wall Connector. Den vil jo også være det logiske valg når man nu har en Tesla og den koster jo tæt på det samme som andre ladere jeg kan finde. Kan den kun bruges til Tesla elbiler? Jeg vil gerne have en som er fleksible og fremtidssikret. Man kan jo få besøg af andre som har elbil og det er jo heller ikke sikkert at man har Tesla for evigt.
.... Man kan jo få besøg af andre som har elbil og det er jo heller ikke sikkert at man har Tesla for evigt.
Bare lige så der ikke er nogen forvirring: Tesla Wall Connector og alle de andre "EVSE" er lavet til Type2 standarden, og kan derfor bruges med alle elbiler solgt i Europa (undtagen den gamle generation Nissan Leaf).
ZAPP / Monta er ved at undersøge med skat om ekstern bimåler accepteres.
Hvis den ikke er det så bliver en Tesla lader lidt ubrugelig, medmindre man kan koble en bimåler på derude og det så godkendes.
Tak for svar. Jeg har kigget på Tesla Wall Connector. Den vil jo også være det logiske valg når man nu har en Tesla og den koster jo tæt på det samme som andre ladere jeg kan finde. Kan den kun bruges til Tesla elbiler? Jeg vil gerne have en som er fleksible og fremtidssikret. Man kan jo få besøg af andre som har elbil og det er jo heller ikke sikkert at man har Tesla for evigt.
Ja. Tesla wall connector har et helt almindeligt type2 stik. Så alle elbiler som har type2/ccs kan bruge opladeren.
ZAPP / Monta er ved at undersøge med skat om ekstern bimåler accepteres.
Hvis den ikke er det så bliver en Tesla lader lidt ubrugelig, medmindre man kan koble en bimåler på derude og det så godkendes.
Er det muligt at følge udfaldet af den undersøgelse et sted, eller er det blot at kontakte ZAPP? Står nemlig selv i beslutningen mellem Tesla Wall Charger og Easee, og valget er nemt hvis refusion med Teslas ikke er muligt.
nej ikke rigtig...jeg følger den og skriver herinde så snart jeg hører noget.
Bl.a. om tæller må sidde i tavle, eller ved siden af lader eller skal være indbygget.
Det er vist denne afgørelse de prøver at få udspecificeret:
momsen har de fået klarhed om. den kan man godt få.
Jeg vil lige dele oplysningen, at der er rygter om at Wall Connector kommer ind i Tesla App`en på et tidspunkt.
Der er i øvrigt en app der kan kigge ind i Wall Connetor`en, den hedder: Wall Monitor
Måske relateret til dette: https://www.teslarati.com/tesla-brilliant-idea-ev-charging/
Det ser sådan ud :).
Men vil sige at Wall Monitor, er ret god og simpel, samt at den er gratis, men kan opgraderes for 45kr.