Loading...
dk

Prisen på en ny TMS stiger voldsomt | Tesla Forum

jramskov
jramskov Sep 7

Og umiddelbart med længere rækkevidde end TMS.

Ice2EV
Ice2EV Sep 7

90,9 kWh batteri og 660 km. Den skal de længere ud på landet med. Nærmere 450 km på en god dag. 

Medmindre det er @MOS, så er det 960 km.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 7
cth
cth Sep 7

Samme rækkevidde synes jeg nu... 660km eller 652 er vel ens :-)    

ja muligvis kun 450 km i virkligheden.    

Men min TMS rammer heller ikke 652 km :-)    

Men vi skal jo have noget at sammenligne med og det er WLTP tænker jeg

men EQE kommer først om næsten et år...

Da har TMS kørt med den rækkevidde i 2 år :-)

Mon ikke MUSK gør noget ved den nye S rækkevidde snart.

Bianco
Bianco Sep 7
Quote from cth Så er der en EQE... https://jyllands-posten.dk/...ar-lang-raekkevidde/

Interessant pris, rækkevide og ladehastighed.

Desværre synes jeg ikke den er pæn, og den lysegrå-brune farve på pressebillederne hjælpe bestemt ikke!

jramskov
jramskov Sep 7
Citat fra Ice2EV

90,9 kWh batteri og 660 km. Den skal de længere ud på landet med. Nærmere 450 km på en god dag. 

Ja, der skal nok køres pænt for at nå den rækkevidde. Jeg går ud fra tallet er WLTP baseret og sammenligner med hvad Tesla skriver på deres hjemmeside for Model S. Du har ret, jeg huskede forkert mht. rækkevidden på Model S. Model S er nærmest lige kommet i USA og kommer først næste år til Europa så vidt jeg ved, så reelt er den vel ikke så langt bagefter. Jeg mener stadig Tesla burde fokusere mere på rækkevidde end på 0-100 tider. En Model S med WLTP på 800-900km ville igen sætte dem i førersædet. Det er de ikke rigtigt længere, især ikke hvis de åbner SuC netværket op.

Medmindre det er @MOS, så er det 960 km.

Fact check: True :D

cth
cth Sep 7

Model S fik allerede i 2020 WLTP 652km.

Den nye S der kommer nu har vist ikke meget højere WLTP.

Undrer mig også lidt at de ikke fokuserer på den del og lidt mindre på 0-100 samt opladningshastigheder.

Med hensyn til opladningshastigheder skulle de bare sørge for at deres SUC ALTID kan levere det som bilerne kan modtage. Eller sørge for at bilerne kan modtage det de lover :-)

Hvis de kunne det så har jeg ikke brug for hurtigere ladning.

cth
cth Sep 7
Citat fra Bianco
Quote from cth Så er der en EQE... https://jyllands-posten.dk/...ar-lang-raekkevidde/

Interessant pris, rækkevide og ladehastighed.

Desværre synes jeg ikke den er pæn, og den lysegrå-brune farve på pressebillederne hjælpe bestemt ikke!

-----------
Den ligner jo de nuværende mercedes der kører rundt.
Dem kan jeg nu heller ikke lide... i den der rundform.
Kiefer
Kiefer Sep 7

EQE skulle efter hvad jeg har hørt "kun" komme med et 90KW batteri, og stadig få 660km WLTP ud af det. Og hvis det vil kunne passe at de kan holde den på en pris omkring de 600.000, så snakker vi flere hundreder tusinde billigere end en tilsvarende Model S LR. 

Og så er smag og behag jo heldigvis pænt subjektivt, jeg kan godt lide deres nye design :)

Grunden til den lange leveringstid på en EQE er nok, at de skal bygges på samme fabrik i Sindelfingen som EQS, og MB tænker nok lidt i Tesla-baner her, og vil have EQS over rampen i første omgang. 

Men går man ind og bestiller en Model S, er levering jo også først i Q1 2022. Og det ved vi jo alle godt betyder slut marts i tesla-tid :)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 7
cth
cth Sep 7

Hvis de kan levere en EQE med samme udstyr og præstationer som en Model S LR til pt. 903.000 (hvilket efter min mening er blevet for dyr), ja så bliver der røre i andedammen. Vi har lov at håbe...

Men mon dog det bliver sådan?

Mon ikke det bliver en indstigningsmodel der koster de 600.000kr.

Men selv hos Mercedes får man da en del udstyr til 300.000kr. :-)

Ja design smag er forskelligt.

Men på det punkt er jeg mere til Audi og til dels BMW og selvfølgelig model S :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 7
jonsiii
jonsiii Sep 10

Model S Plaid at Nürburgring

https://www.youtube.com/watch?v=Ujp3q_aryRA

7:35.579 er en anstændig tid.

KimT
KimT Sep 10

Det er ellers min opfattelse at hastighedsangivelsen i en Tesla er rimelig præcis (GPS), men hvorfor er der så stor forskel på den hastighed man kan se i IC, og den som vises på det apparat han har monteret foran IC ?

P85DK
P85DK Sep 10

Elon kan ikke sætte fysikken helt ud af spil, den ser stadig meget tung ud rundt i svingene

@KimT - ved du med sikkerhed at det er GPS hastighed i IC eller?

KimT
KimT Sep 10
Citat fra P85DK

@KimT - ved du med sikkerhed at det er GPS hastighed i IC eller?

Nej det ved jeg helt bestemt ikke. Det er bare når jeg selv sammenligned med det hvad GPS siger, så passer en Tesla meget bedre end div ICE 

P85DK
P85DK Sep 10

Kortet på skærmen står også stille på hele omgangen, hvilket kunne være en indikation på at der ikke er GPS signal aktiveret?

Hvad jeg ikke forstår er at den topper ud ved omkring 270 km/t på langsiden (og har en pænt langsom acceleration over de 220), men de siger jo at den skal kunne køre 322 km/t

P85DK
P85DK Sep 10

Jo jo, den har jeg fanget, men når de går efter en tid, hvorfor har de så ikke de hjul på og låst op for de 200 mph?

De er jo tilgængelige som de skriver i artiklen.

jramskov
jramskov Sep 10

Enig, det er lidt underligt men softwaren må jo ikke være klar. Hvorfor de så ikke venter til den er klar forstår jeg ikke.

jonsiii
jonsiii Sep 10

Mon ikke der ryger en del sekunder her

PeterE
PeterE Sep 10

Husker jeg forkert, eller var målet faktisk tidligere - fra Elon Musk altså - at være hurtigst for gadebiler og ikke bare elektriske gadebiler? Jeg husker nok forkert...

Sider: « 1 2 3