Loading...
dk

Strømdeling på Tesla Wall Connector V3. | Tesla Forum

Cubic
Cubic Aug 9 '21

Hejsa derude.

Er der nogen der har 2 stk Tesla Wall Connector V3. med strømdeling ?

Jeg kan ikke rigtig finde noget brugbart info om dette emne.

Jeg har forstået det sådan at version 2 forbindes med et kommunikations kabel, og version 3 styre det over wifi.

Er der nogen der har strømdeling på Wall Connector ??

Ice2EV
Ice2EV Aug 9 '21

Kigger med. Skal flytte lige snart.

P85DK
P85DK Aug 9 '21

Ud fra titlen vil jeg tror du kan have gavn af at se denne

nko
nko Aug 9 '21
P85DK, det er for v2 og gælder ikke for v3.

Jeg har kigget i manualen for v3 (som i øvrigt kan være lidt svær at grave frem) for nogen tid siden, og jeg mindes at det skulle komme med en software update en gang i fremtiden. Elon time.
Cubic
Cubic Aug 9 '21
Det er korrekt, at det ligger i softwaren, og den er kommet, men jeg kan ikke huske nummeret på den.
Jeg læser det, som at man montere begge Wall Connector v3, så de begge er funktionsdygtige, derefter sætter man dem op som master og slave via wifi i appen.
Så vil de selv finde ud af hvilken bil der skal lades mest/først, og det styres over wifi. Hvis de så mister forbindelsen, vil de gå ned på en nødfunktion, hvor de stadig lader uden at overbelaste forsyningen.
Forummets indlæg er redigeret af Cubic Aug 10 '21
cth
cth Aug 10 '21

Læg endelig manual på V3 ind her hvis du har den.

Ved ikke om der er et dokument sted.

Gad vide om den kommer med tæller næste gang ...

Der er noget med at krav er skærpet, så tæller skal sidde ved lader og ikke i el tavle, hvis man får refusion.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 10 '21
Cubic
Cubic Aug 10 '21
Citat fra cth

Læg endelig manual på V3 ind her hvis du har den.

Ved ikke om der er et dokument sted.

Gad vide om den kommer med tæller næste gang ...

Der er noget med at krav er skærpet, så tæller skal sidde ved lader og ikke i el tavle, hvis man får refusion.

Av. Hvor ligger jeg den ind henne :)

Jeg har den liggende, men ellers er de alle her :  https://www.tesla.com/...rging-product-guides

Cubic
Cubic Nov 3 '21

Så er der monteret Wall Connector V3 nummer to, og opsat til strømdeling.

Opsætningen er ret nem over wifi, og de taler sammen over wifi, altså ingen fysisk ledninger.

Jeg har testet opsætningen med to Tesla`er og det fungere rigtigt godt.

Nicolai
Nicolai Nov 5 '21

Er det 2 Tesla’er du har? Kan sådan 2 stk Tesla Wall Connector finde ud af at lave load sharing hvis den ene bil er noget andet end Tesla?

CanEl
CanEl Nov 5 '21

det burde ikke gøre en forskel hvilken bil det er, så længe den bruger type 2 ladning

Cubic
Cubic Nov 6 '21
Nicolai: Ja det kan de godt. Men der er en option man kan sætte til “Kun Tesla eller alle”
Forummets indlæg er redigeret af Cubic Nov 6 '21
Nicolai
Nicolai Nov 6 '21

Cubic: ok, tak.

Hvad mister man så hvis man stiller den til “kun Tesla” ?

MOS
MOS Nov 6 '21
Citat fra Nicolai

Hvad mister man så hvis man stiller den til “kun Tesla” ?

Så mister man muligheden for at lade andre elbiler end Tesla. Til gengæld sikrer man sig, at andre end Tesla biler ikke kan lade på den. Man kan se det som en fordel eller en ulempe afhængigt af, hvilket behov man har. Det er vel derfor, det er en option, som man kan slå til/fra. Jeg tror ikke, der er andet i det.

Cubic
Cubic Nov 6 '21
Citat fra Nicolai

Cubic: ok, tak.

Hvad mister man så hvis man stiller den til “kun Tesla” ?

Som MOS nævner, man udelukker andre elbiler end Tesla. 

Metguy2000
Metguy2000 Nov 7 '21

Laderen kan også indstilles til kun at lade teslaer med kendte vin numre. Praktisk hvis den står i det offentlige rum. 

linnet
linnet Nov 7 '21

Som jeg forstår det, er den funktionalitet kommet til i version 21.36.xxx, men den lader min Wall Connector ikke til at finde, jeg er stadig på 21.29.xxx (hvilket også ser ud til at være den version, man kan downloade manuelt på Tesla danske supportside. Har nogen fået installeret den nyere version (i Danmark)?
 

Citat fra Metguy2000

Laderen kan også indstilles til kun at lade teslaer med kendte vin numre. Praktisk hvis den står i det offentlige rum. 

Metguy2000
Metguy2000 Nov 8 '21

Har 21.36.5. Har intet gjort for at opdatere. 

Cubic
Cubic Nov 8 '21

Linnet: Jeg har indstillet min til auto update, og jeg har ver. 21:36:05.

Den er desuden indstillet til at oplade tilladte serienummer.