Loading...
dk

Vækker i uendelig lang tid?!?! | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Aug 11 '21

Er der andre der oplever at man nærmest ikke kan vække dyret fra APP, hvis bilen har været parkeret længe nok til at gå i dvale. Eks over 1-2 timer eller mere.

Er den ude at køre eller lige parkeret, så kan man sagtens få liv i uhyret.

Men den kan stå i 10 minutter og skrive vækker, uden at få kontakt, selvom den holder lige 20 meter væk!

CaptainChaos
CaptainChaos Aug 11 '21
Ja sådan har min altid gjort (når den sover)
HJJ
HJJ Aug 11 '21
Det hjælper på min når jeg slukker telefonen ned og opstarter den igen?
Måske et tilfælde men har virket endnu
Ice2EV
Ice2EV Aug 11 '21

Indtil fornylig, har det været forholdsvis nemt lige at tænde APP og sætte aircon eller varme til.

Men de sidste uger har den været helt umulig.

VI har begge lige installeret ny opdatering på Iphones, og der er ingen forbedring efter genstart. Har endda logget ud af Tesla APP for at logge ind igen. No diff.

Men 8 sekunder efter man har åbnet døren så logger begge telefoner ind.

Mærkeligt at man kan åbne døren selvom APP ser udlogget ud og bare er ved at vække?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 11 '21
HJJ
HJJ Aug 11 '21
Ok! Det har så bare været tilfældigt
cth
cth Aug 11 '21

har tit problemet med at den ikke kan vækkes... ret irreterende at den ikke bare er tilgængelig når man nu skal bruge den.

Samsung android S7. Altså en ældre en.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 11 '21
CVMads
CVMads Aug 11 '21
Har nøjagtig samme problem.
Også opdateret IPhone og det er vel ca. 14 dage siden det startede. Førhen vækkede app’en bilen op på Max. 15-20 sekunder.
jramskov
jramskov Aug 11 '21

Har også oplevet det her på det seneste. Har oprettet en sag ved Tesla på det i dag.

PeterDahl
PeterDahl Aug 11 '21

Jeg har ikke haft så store problemer, det er vel max 15-20 sek. Men har ikke opdateret appen på iPhonen i et godt stykke tid, så det vil jeg da overveje at lade være med. Tak for heads-up.

PL
PL Aug 11 '21

Jeg har oplevet præcist det samme som CVMads, jramskov og Ice2EV fra en iPhone de sidste par uger. Der har også sporadisk været problemer for TrueEnergy med at vække min bil, men det kan man næste ikke klandre dem, hvis det er bilen, der ikke svarer.

Hører meget gerne, hvis du får svar, jramskov!

PS: et hack hvis man inde fra huset er tæt nok på bilen, er lige at låse op via Bluetooth fra app'en (og så evt. låse dørene igen). Så kan man bagefter tænde for fx klima.

jramskov
jramskov Aug 11 '21

Jeg bruger også True Energy og har en sag kørende ved dem også om at bilen nogle gange ikke bliver opladt. Jeg skal nok melde tilbage hvis/når jeg hører noget fra Tesla.

KimB
KimB Aug 11 '21
Både konen (Android) og mig (iPhone) har også fået samme problem, startede for ca 14 dage siden. Tænkte det var i forbindelse med en update på bilen, nu begge telefoner var påvirket…
Pensionisten
Pensionisten Aug 12 '21

Samme problem fra vores iPhones og er opstået nogenlunde sammen med update til 2021.12.25.7. Når bilen "sover" og man åbner døren, kan man på skærmen lige nå at se, at mobil signalstyrke symbolet er overstreget, hvorefter den kobler på og viser signalstyrken. Herefter virker forbindelsen til bilen via App. Håber de retter det snarest med en update.

PL
PL Aug 12 '21

Vores er også på 2021.12.25.7, men den fik vi først installeret den anden dag og problemet var der også før det.

Ice2EV
Ice2EV Aug 12 '21

I nat var jeg på arbejde, havde 24 minutter til rakette på vejen hjem, ville sætte varmen på. Men efter 3 forsøg der løb ud i sandet, så fik jeg beskeden "midlertidig vedligeholdelse, prøv igen senere"

jramskov
jramskov Aug 12 '21

Tesla Aarhus har lige ringet til mig. Det er et kendt problem som forhåbentlig bliver fikset i en opdatering snart. De kunne selvfølgelig ikke give nogen ETA på det.

Mange taler positivt om Tesla OTA opdateringer og jeg er helt enig, men kommunikation er de til gengæld ret dårlige til. De kunne spare meget tid for deres serviceafdelinger ved at have en liste over kendte fejl.

DenseH
DenseH Aug 12 '21
@ice2ev. Har samme problem. Er blevet meget langsom på det seneste. Men synes dog det er blevet bedre med dagens opdatering til 2021.12.25.7
Generelt. Hvis man er hjemme hjælper det at trykke på lås op og derefter lås. Så er appen på med det samme. 
CVMads
CVMads Aug 13 '21
Sjovt nok virker min App igen uden problemer. Har testet en 4-5 gange de sidste par dage.
Ice2EV
Ice2EV Aug 14 '21

Min APP har også fået hul igennem igen forholdsvis hurtigt. 8-10 sekunder.

Cubic
Cubic Sep 23 '21

Arrh, så har jeg også problemer.

De første par måneder, fungerede oplåsning, musik samt forbindelsen til opkald 100%, helt uden drillerier.

Derefter startede Bluetooth forbindelsen at drille, ingen forbindelse til telefonopkald og musik. 

Disse drillerier fra Mr. Musk, er nu opgraderet til et 90` problem, jeg kan nu heller ikke kan låse bilen op. :(

Det eneste der får forbindelsen tilbage er at slukke min iPhone, og tænde den igen.

Jeg tænker her : Com on, der køre biler rundt på Mars, og man kan komme på en "Bustur" i rummet ( Ha Ha, den var morsom), og så kan man ikke få en Bluetooth forbindelse til at virke.

Det var dejligt at komme af med lidt frustrationer :)

Hvad oplever i andre ?

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Sep 23 '21
Sider: 1 2 »