Loading...
dk

Meddelelser fra p-bremse | Tesla Forum

TJ1
TJ1 Aug 28
Min s85 er begyndt at komme med meddeler på på bremsen som jeg ikke synes hænger sammen med realiteter. Eller måske gør de ??

Efter at have brugt p bremse mens jeg kørte til lige at “slibe” p bremse og slide lidt på bremsefladen på plads og Skive ( gammel vane fra håndbremse og mekaniker søn= “det skal bruges eller går det i stykker knejt…”) så får jeg nogle beskeder i display jeg ikke synes. passer med realiteterne.

Når jeg trykker på p ved parkering siger den at p bremse ikke er aktiveret og kan rulle frit. Det passer bare ikke. Jeg kan høre at motoren kører ud og bilen holder forøvrigt kan fast.
Ved igangsætning fra denne tilstand( skifte til D) så siger den at der er fejl på parkerings bremser og at det kan skade bremserne at køre. Dog kan den rulle frit og jeg hører motoren trække stempler tilbage i p bremserne.

Det kom for en måned tid siden og meddelelser forsvandt igen. Nu er det kommet igen i dag..

Er der tale om software/periodisk fejl eller noget sensor værk der er “vendt om” i deres sammenhænge så de viser det modsatte ?
Eller er det faktisk rigtigt og den er gal ? Motor defekt eller stempel der ikke kører.
P85DK
P85DK Aug 28

Er du sikker på at begge sider tager fat og det ikke kun er den ene side du hører?

canel
canel Aug 28

det kan også være en sensor!
enten en afbrudt forbindelse, eller også kører motoren for langt, fordi klodser skal skiftes.
få en til at slå P til og fra, mens du lytter til dem i hver side.

der er 4 ledninger i stikket til P bremsen. De yderste er til motor. +&- bestemmer retning.

De 2 midterste ben er fra en aftaster på motor akslen, som fortæller hvor langt motor bevæger sig.

P85DK
P85DK Aug 28
Citat fra canel

eller også kører motoren for langt, fordi klodser skal skiftes.

Men der er jo ikke noget slitage på klodserne, de er jo kun på for at holde bilen, ikke bremse den.

KimT
KimT Aug 28
Quote from P85DK
Citat fra canel

eller også kører motoren for langt, fordi klodser skal skiftes.

Men der er jo ikke noget slitage på klodserne, de er jo kun på for at holde bilen, ikke bremse den.

Han skriver jo netop "Efter at have brugt p bremse mens jeg kørte til lige at “slibe” p bremse", og der er p-bremserne i en Tesla bestemt ikke beregnet til.

P85DK
P85DK Aug 28

enig, men du skal alligevel køre en del med klodserne på skiven før de er slidt ned :-) Tror den lille elmotor brænder sammen før klodserne er slidt ned

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 28