Loading...
dk

Andre som har mistet label på HV batt? | Tesla Forum

TorbenJ
TorbenJ Aug 28

I forbindelse med at jeg lige skulle vise en kollega hvordan han ser hvilken HV batt. pack der er på hans Models S, kravlede jeg noget forvirret rundt ved højre forhjul på min egen Model S. Der er ikke længere nogen label. Kan den falde af? Andre som har lignende oplevelse?

Mvh

-Torben

P85DK
P85DK Aug 28

Lyder usandsynligt at det skulle falde af

TorbenJ
TorbenJ Aug 28

Helt enig, også derfor jeg vil høre om det skulle være sket for andre.

migselv
migselv Aug 29
Det er måske ikke så usandsynlig alligevel. 
På det skiftebatteri jeg fik i 2017 forsvandt labelet på mystisk vis efter godt 1 år. 
Jeg havde heldigvis taget et billede samme dag jeg fik batteriet så det var ikke så tragisk.
TorbenJ
TorbenJ Aug 30

Lyder lidt interessant @migselv, kan du huske om der var spor efter hvor label havde siddet? Evt også om der var en eller flere labels? På billedet fra P85DK er der 2 labels, men på min fra 2014 var der kun den hvide højre label. 

T3S7A
T3S7A Sep 1

Hvis du har haft den til service, så vil det ikke undre mig, hvis Tesla har fjernet det. De prøver at slette alle spor af at de har kaldt det et 85kWh batteri. De har haft mange sager, som har kostet kompensation, da alle 85 og 90 biler, ikke har FYSISK 85kWh eller 90kWh batteri. Men 85 modeller, har 81kWh og 90 modeller har 85kWh, Fysisk batteri. Så de har solgt mere end det er leveret. 
Hvorfor tror i, at de efterfølgende ændrede til standard og longrange - så kan de ikke blive hængt op på batteri pakken mere. I finder ingen steder på Tesla side, hvor mange kWh der er i deres biler i dag. 

Så hvis du har haft bilen fra ny af, så er du gået klip af en pæn kompensation for snyd. 

Bianco
Bianco Sep 1
Citat fra T3S7A

... De har haft mange sager, som har kostet kompensation, da alle 85 og 90 biler, ikke har FYSISK 85kWh eller 90kWh batteri. 

Har du lidt mere info om det? evt. link eller andet? 

TorbenJ
TorbenJ Sep 2

Tak for input @T3S7A, det er da synspunkter :). Jeg siger ikke at du ikke kan ha ret, men hvis du har, så tenderer det vel ulovligheder. Og informationen om at den er solgt med et 85kWh batteri i sin tid forsvinder jo ikke bare fordi lablen er væk (det står stadig sort på hvidt på min faktura ;-) ). Men hvis der er flere som har lignende oplevelser kunne det da interessant at høre om det. 

migselv
migselv Sep 2
Mit skiftebatteri har tydelige spor fra en gammel label der har siddet der før, men der var kun ét da jeg modtog det. 

Kan ikke forestille mig at Tesla har fjernet det bevidst. Det virker mere som om det nye label ikke sad godt nok fast fordi undergrunden ikke blev renset ordentlig inden det blev påsat. 
T3S7A
T3S7A Sep 3

Kompensation har jeg ikke nogen info om, da Tesla gør så folk får mundkurv på. Men det er tydeligt, at mange har skrevet og klaget på div forum, og pludselig er det hele væk, og de snakker ikke mere om det. 

At batteriet er mindre (81kWh for 85modeller), er nemt at finde. Der ligger mange test på nettet. Flere har skilt batteriet helt ad, så det er meget nemt at finde info om. Det har været kendt i over 5 år nu. 
Igen, er jo en grund til Tesla har ændret deres kWh til Long og standard range. Du finder intet info mere om det på Teslas side. 
Så jo, alle 85 og 90 modeller er blevet snydt. 

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6271?&page=1

https://teslamotorsclub.com/...77-kwh-usable.61896/

https://electrek.co/...ry-tear-down-85-kwh/

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3535?language_id=1

https://www.tek.no/...-paa-bilene-deres-ov

T3S7A
T3S7A Sep 3
Quote from TorbenJ

Tak for input @T3S7A, det er da synspunkter :). Jeg siger ikke at du ikke kan ha ret, men hvis du har, så tenderer det vel ulovligheder. Og informationen om at den er solgt med et 85kWh batteri i sin tid forsvinder jo ikke bare fordi lablen er væk (det står stadig sort på hvidt på min faktura ;-) ). Men hvis der er flere som har lignende oplevelser kunne det da interessant at høre om det. 

Ja da. Det er klart ulovlig og forkert solgt. Derfor de også har betalt folk kompensation. Men Tesla har lavet så meget ulovligt/forkert, at dette er jo kun en af tingene. Mange har fået erstatning på at P85DL ikke har 700HK som de blev solgt på. Det var også fusk. 
Det samme nu her, hvor Supercharger hastigheder er sat meget ned - det er jo også ulovligt og forkert. 

Tesla overvejer altid, hvad der er billigst - De er ligeglad med rygter, ry osv - da folk køber deres produkter om så de leveres en spand, blot der står Tesla på. Så Tesla gør altid hvad der billigst for dem, ikke hvad der er korrekt.  

P85DK
P85DK Sep 3

Så er det jo godt at de nye 350V 85 kWh og 90 kWh batterier faktisk er 85 og 90 kWh

@TorbenJ - der står 85 kWh batteri og en pris for dette på min købsaftale, men på fakturaen er det udskiftet med P85D og ingen kWh benævnelse.

TorbenJ
TorbenJ Sep 3

@migselv Det er lidt interessant, for jeg synes netop ikke der er spor på mit batter efter hvor lablen oprindeligt sad. Jeg har virkeligt kigget efter, og jeg ved præcist hvor den sad.

Jeg kan så næsten forstå at dit skiftebatteri ikke var "omlakeret" - var der skrammer og mærker under bunden (som der jo uvilkårligt kommer når man færdes i trafikken)? Eller var det med ny bund?

TorbenJ
TorbenJ Sep 3

@T3S7A det var nu mest det der med at fjerne lablen jeg mente tenderede ulovligheder, det andet med ikke at overholde specifikationerne det ved vi jo er ulovligt ;-)

@P85DK måske de har ændret politik undervejs, min faktura fra 2014 indeholder linjen:

BT85   85kWh batteri [included] 

- og er ikke separat prissat. Det kan man da vist ikke bortforklare :)

migselv
migselv Sep 14

Det var helt klart et brugt og gammelt batteri jeg fik. Det var pænt holdt og har som jeg husker det ikke nogen større skrammer på bunden.

Det er ret tydelig at mit skiftebatteri fik skiftet et modul som har generelt en lidt hørejere spænding end resten (ses i SMT). Så Tesla har nok kun taget top-pladen af, udskiftet det er skulle udskiftes, ny top-plade og ny label på, færdig.

Her ses et billede jeg tog lige efter jeg fik bilen tilbage fra batteriskiftet. Til venstre for labelen er der tydelige rester fra en gammel label.