Loading...
dk

Model Y quick review fra en som også har haft en Model 3 | Tesla Forum

P85DK
P85DK Sep 14
Citat fra Noogi
Citat fra P85DK

Argghhhh - det er sgu' lidt af en fanboy udtalelse

Uenig. Ligeledes kan man kalde dine kommentarer for kværulantudtalelser.

uhadada ... den kom vist lidt for tæt på, godt ord igen ;-)

Jeg må bøje mig for dine argumenter og tilslutte mig konklusionen om at hattehylder er overvurderet og unødvendige, og skulle man mod Tesla's forventninger have behov for en, så må man købe af 3. part, da Tesla er så overbevist om at man ikke har behov for en, at de slet ikke har lavet en?

Noogi
Noogi Sep 14
Citat fra P85DK

uhadada ... den kom vist lidt for tæt på, godt ord igen ;-)

Jeg må bøje mig for dine argumenter og tilslutte mig konklusionen om at hattehylder er overvurderet og unødvendige, og skulle man mod Tesla's forventninger have behov for en, så må man købe af 3. part, da Tesla er så overbevist om at man ikke har behov for en, at de slet ikke har lavet en?

Næ pointen er at køber man Tesla fordi den skal være god til alt det de andre mærker er gode til så risikerer man at blive skuffet på visse områder. Selvom i 2021 hvor de har udviklet sig meget på den traditionelle front. På samme måde er det tarveligt at tidligere Model S ikke havde midter armlæn medmindre man fik den med executive bagsæder. Eller at der var ussel belysning ved make up spejlene etc. Men sætter man pris på ting som de andre ikke kan såsom sentry mode/software/opdateringer/intet krav til service/acceleration til pris ratio/etc så er der meget man kan brokke sig over hos de traditionelle mærker. Der er altid flere sider af samme sag. Man kan altid cherry picke og finde noget der er utilfredstillende. Men de fleste køber nok en Y fordi de samlet set synes det er det bedste køb og en hattehylde er noget lettere at få eftermonteret end god software og et velfungerende supercharger netværk m.v.

P85DK
P85DK Sep 14

Pointen er nok mere at en hattehylde er så elementær, simpel og på ingen måde en design eller produktionsudfordring for Tesla at det er direkte latterligt at den mangler. Der er bogstavligt talt ingen designmæssig, produktionsmæssig, økonomisk, innovativ eller anden grund til hvorfor den skulle mangle. Eneste umiddelbare grund må være at Frantz hader hattehylder ...

Men den kommer sikkert som en SW opdatering senere ...

jth
jth Sep 14

Jeg har aldrig haft en bil med elektrisk hattefylde, men i alle de biler jeg har haft med manuel hattehylde, så er den irriterende 364 dage om året, men rar at ha' den ene dag man holder et udsat sted og har nogle ting i bagagerummet. 

Det kunne være fint med en option for dem som gerne vil have dem, men sådan noget gør Tesla jo ikke. 

Nikola
Nikola Sep 15
Citat fra ThomasHej

Støj?  Y'eren støjer markant mindre end 3'eren gjorde (selv uden gardin)...

Der kan også være væsentlig forskel på M3 støjniveau. Har for nylig fået en M3 2021 og der er meget mindre vindstøj fra vinduerne (rammerne) ved højere hastigheder, i forhold til de 2020 modeller jeg har kørt i.
Men kan selvfølgelig bare være en heldig udgave jeg har fået, medmindre der er ændret på de gummilister som ruden glider op i.  

KimT
KimT Sep 15

Er der ikke kommet dobbelt-lags glas i sideruderne nu

CaptainChaos
CaptainChaos Sep 15
Citat fra KimT

Er der ikke kommet dobbelt-lags glas i sideruderne nu

Jo det er der
ThomasHej
ThomasHej Sep 15

Både min 3'er og Y'er var med dobbelt-lags-glas.  Y'eren støjer stadig markant mindre...

Blot en observation :-)

Nikola
Nikola Sep 15

Korrekt, 2021 er med dobbeltlag i fordørene.
Men det var ikke glasset, der var problemet i min M3 2020. Det var vindstøj/susen pga. dårlig/manglende tæthed mellem rude/gummiliste og det er reduceret markant i min M3 2021

Ice2EV
Ice2EV Sep 16
Citat fra Nikola

Korrekt, 2021 er med dobbeltlag i fordørene.
Men det var ikke glasset, der var problemet i min M3 2020. Det var vindstøj/susen pga. dårlig/manglende tæthed mellem rude/gummiliste og det er reduceret markant i min M3 2021

Det issue med vindstøj er normalt for alle biler med rammeløse ruder. Dog kan det minimeres ved at justere dør/glas, således det trykker hårdere imod gummi.

Det tager ganske vist noget tid, idet rører du en indstilling, risikerer du at skulle justere andre ting også. Men det kan justeres. 

Er du sikker på det er glasset der larmer og ikke de der små trekants blænd der sidder på døren bag spejlene. vores den ene sad noget ud i forhold til efter Tesla justede den ind og fik fjernet en del støj. 

cth
cth Sep 16

Det der susen døjer jeg også lidt med i min S.

Men tesla er godt nok træge og det er sikkert heller ikke nemt at finde.

De har rettet det lidt.

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 16
Nikola
Nikola Sep 16
Citat fra Ice2EV

.... Er du sikker på det er glasset der larmer og ikke de der små trekants blænd der sidder på døren bag spejlene. vores den ene sad noget ud i forhold til efter Tesla justede den ind og fik fjernet en del støj. 

Jep, det var manglende tæthed. Man kunne nogen gange reducere/næsten fjerne det, hvis man "fedtede" med knappen til ruden når den var helt lukket og præcist ramte et punkt, hvor ruden blev "åbnet" måske en mm. Så forsvandt støjen stort set, men når ruden var helt oppe var der en del støj.    

Ice2EV
Ice2EV Sep 16

På en gammel Mazda 3 med rammeløse ruder(eller var det helt tilbage til 323?) jokkede de noget der blev kaldt en stuffer ind i gummilisten og så var den mere bred. Noget med pumpe op og stuffer bliver lang og tynd, luk luft ud og stuffer bliver bred.

Sider: « 1 2