Loading...
dk

Strøm er blevet dyrt.. | Tesla Forum

jramskov
jramskov Sep 20 '21
Citat fra Johannelund Citat @jramskov
“Jo højere elprisen er, jo mere mening vil solceller+batteri vel give?
Tjaa, hvis man er fritaget for elafgift, giver det så mening at have solceller og batteri”
slipper man så dobbelt for elafgift 2x112 øre, det tror jeg næppe.
Har man solceller på nettoordningen, må man ikke røre solcelleanlægget, hvis man gør det udtræder man af nettoordningen.

Det var blot en generelt betragtning at hvis prisen på el forblev høj, så burde økonomien i at have solceller + batteri være bedre.

Cubic
Cubic Sep 20 '21
Citat fra jramskov
Citat fra Johannelund Citat @jramskov
“Jo højere elprisen er, jo mere mening vil solceller+batteri vel give?
Tjaa, hvis man er fritaget for elafgift, giver det så mening at have solceller og batteri”
slipper man så dobbelt for elafgift 2x112 øre, det tror jeg næppe.
Har man solceller på nettoordningen, må man ikke røre solcelleanlægget, hvis man gør det udtræder man af nettoordningen.

Det var blot en generelt betragtning at hvis prisen på el forblev høj, så burde økonomien i at have solceller + batteri være bedre.

Hvis man nu.....

Koblede sine solceller fra, og investere i nogle batteri pakker, altså dem der DIY moduler (Batteri moduler) som man kobler sine solceller direkte ind i, de er ikke fastmonteret i husets ledningsnet, kan man vel oplade direkte derfra, uden afgifter, skat, eller anden straf. ?

bskaarup
bskaarup Feb 3 '22

Fra en bruger på Facebook:

selsoe
selsoe Feb 3 '22

Har fået samme mail fra dem. Trist - jeg var ellers glad for Barry. Er der nogen der har bud på hvor jeg skal hen nu?

- Jeg vil gerne have flexpris, så strømprisen følger markedsprisen
- Jeg vil ikke have acontoafregning, men kontant afregning fx. hver måned
- Jeg vil gerne have en god app hvor jeg kan følge med i spotprisen.
- Jeg gider ikke skifte selskab hver 6. måned for at få den billigste pris.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Feb 3 '22
cth
cth Feb 3 '22

Det sidste er heller ikke så nemt mere, men har været fantastisk i mange år ikke at tænke på strømprisen.

Den var altid 0 kr.

Vindstød via elforbundet kan måske det du søger, selvom jeg dog ikke kan finde ud af om man hos dem kan se aktuel pris.

Men de siger at jeg skal kigge på nordpool for dete r prisen jeg giver.

Emilsteen
Emilsteen Feb 3 '22
Citat fra selsoe

Har fået samme mail fra dem. Trist - jeg var ellers glad for Barry. Er der nogen der har bud på hvor jeg skal hen nu?

- Jeg vil gerne have flexpris, så strømprisen følger markedsprisen
- Jeg vil ikke have acontoafregning, men kontant afregning fx. hver måned
- Jeg vil gerne have en god app hvor jeg kan følge med i spotprisen.
- Jeg gider ikke skifte selskab hver 6. måned for at få den billigste pris.

Jeg har været fint tilfreds med Vindstrød de sidste par år, har dog krævet at man lige "reassignede" igennem elforbundet. Og det er desuden også acconto og de har ikke nogen fancy app afaik :-)

Jeg bruger True Energy appen ved siden af til at følge med i den rene elpris. Nordpool's app er helt ude og skide for mig.

bskaarup
bskaarup Feb 4 '22
Citat fra selsoe

Er der nogen der har bud på hvor jeg skal hen nu?

EWII Grøn Indkøbspris er vist den der ligner Barry mest. Der har dog igen app, men som andre skriver så er der app alternativer.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Feb 4 '22
KimT
KimT Feb 4 '22

Du behøver da ingen app til at vise priserne. Her er der en meget overskueligt hjemmeside - med dejlige pædagoiske farver 

https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiMDNkOGIzMTctYTg0Yy00Njg2LWI4MTQtYWZlYWUyYTU5N2Y5IiwidCI6ImUyNjk1ODIzLTAwODUtNGM1Yi04OGViLTc4ZTU2YmM3ZmE2NiIsImMiOjl9&pageName=ReportSectiond9514390d5fd0fcdfb37

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 4 '22
PL
PL Feb 4 '22
Citat fra bskaarup

EWII Grøn Indkøbspris er vist den der ligner Barry mest. Der har dog igen app, men som andre skriver så er der app alternativer.

Tak, det ligner et godt bud. 

Sider: « 1 2 3