Loading...
dk

Hastighed på AP | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 12 '21

Hej

Var på arbejde i nat, og tog en rundtur AAL- Thisted- Oddesund- Viborg- Randers og retur AAL.

 

Bemærkede at vognen har ændret opførsel.

På turen over Vejlerne og vest over efter Thisted, er der mange strækninger med 90. Det opdagede vognen aldrig.

Til gengæld så satte den lystigt hastigheden ned til 70/60 ved de maaaaaange afkørsler der er nedsat til 70 og 60, som vanligt 50-100 meter forbi skiltet.

MEN kort efter satte den farten op igen midt i zonen, for når den så kom ud i enten 80 eller 90, at sætte farten ned til 70 igen!!!

 

Det endte med jeg kørte det meste af en vej jeg plejer at lade vognen køre.

 

Ja det er landevej eller motortrafikvej. Men når man kører natten til søndag mellem 04-06, så kan jeg oplyse man møder kun 3 biler på det stræk.

 

Er det nyt kort eller hvad dylan er det lige der spiller ind!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 12 '21
Cubic
Cubic Sep 13 '21

Jeg oplever det samme. Nogle gange ændre den hastighed for tidligt, og nogle gange for sent, og lever sit eget liv ifht. skiltningen.

Det er lettere frustrerende, at den pludselig sætter farten voldsomt op, efter man har passeret 50 km/t skiltene, specielt i meget trafik. :( , det er ret ofte, at det er tæt på at give sammenstød.

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Sep 13 '21
Ice2EV
Ice2EV Sep 13 '21

Oplevede også at fordi vejen laver et drejespor i midten, så sætter den hastigheden drastisk ned uden der er andre biler i syne. Hastighedsgrænsen er ikke sænket af myndighederne, der er fortsat 80.

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 13 '21
Ice2EV
Ice2EV Sep 17 '21

Sad i bilen idag og tænkte, der må være lang vej til FSD, så længe det ikke engang kan lade sig gøre at sørge for hastighedsgrænserne er korrekte i kortet eller bilens software!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 17 '21
baldur
baldur Sep 18 '21
Det er nok mest et udtryk for at Tesla ikke prioriterer Europa. Selvfølgelig kunne de få styr på kort og hastighedsgrænser, ligesom den kan lære at genkende byskilte. Men det bliver aldrig godt så længe alle udviklere og chefer sider i Californien. Jeg tror de sider meget langt fra vores kritik og egentlig ikke engang er klar over hvor dårligt det er.
Metguy2000
Metguy2000 Sep 18 '21

Jeg tror de prioriterer næsten alle ressourcer til FSD, hvilket stille og roligt lader autopiloten sakke bagud i forhold til konkurrenterne, det er ærgerligt. 

iøvrigt så jeg at fantom opbremsningerne kan forbedres ved at 0-stille kamera indstillingen. Den dækker åbenbart også radaren, som sigter lidt forkert når bilen efter indkøring "sætter" sig en smule. Set på AT Zimmermanns kanal. Når det nu er sagt er det længe siden jeg har haft en på min 2 år gamle M3P med 50K på klokken.

Ice2EV
Ice2EV Sep 18 '21

Jamen det er mærkeligt at når der kommer et nyt kort, så er der flere fejl end der var tidligere.

Man skulle tro, kortene bliver fejlrettet, ikke fejltilføjet.