Loading...
dk

Ingen navigation | Tesla Forum

tintin
tintin Sep 30 '21

Har mistet navigation i min P85D fra 2015. Der står at jeg skal koble bilen på wi-fi og downloade nye kort. Bilen er altid på Wi-Fi når den står i carporten. Jeg kontaktede Tesla i Århus og de var flinke nok og sendte en opdatering OTA som jeg downloadede hvorefter navigationen virkede i ca. 4 timer hvorefter den kom op med samme meddelelse om at jeg skulle koble op på wi-fi og downloade kort. Andre der har oplevet det?

Ps. Jeg ved godt at der har været skrevet om problemer med navi før men jeg kan ikke finde tråden 

ElPeter
ElPeter Oct 1 '21
Det er SD-kortet (ikke emmc) der er ‘slidt’ og skal skiftes. Overvej at opgradere det hele til MCU2 da du så også får 4g, emmc og skærme opdateret (samt en mere velfungerende MCU)
KimT
KimT Oct 1 '21

Prøv at skriv til Kiefer, han skrev på et tidspunkt at han overvejede at smide nogle kort hos bl.a Hinnerup auto, så de kunne skifte dem. Mener han skrev hele skærmen skulle ud for at få kortet skiftet, så du kan evt. også skiftet det selv.

Her fra indlæg #887 : http://www.teslaforum.dk/...m/topic/6032?page=45

 

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7889

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 1 '21
PeterE
PeterE Oct 1 '21

Afhængig af hvor du bor, så er mobilsignalet (til OTA uden wifi) måske ikke ret stærk. Og hvis dit wifi skal igennem en ydermur eller lign, så er dit wifi i carporten måske heller ikke ret stærkt. Og så kan begge dele 'time ud' og enten starte forfra eller bare være ufuldstændigt længe. Find et stærkt netværk eller kør forbi Tesla og få dem til at fikse det.

CanEl
CanEl Oct 1 '21

jeg havde samme symptomer, og det var et defekt SD kort.
 

tintin
tintin Oct 1 '21

Tak for svar. Jeg tror jeg vælger at opgradere til MCU2. Er der nogen der ved hvad det koster

KimT
KimT Oct 1 '21

12.000,- https://www.tesla.com/da_DK/support/infotainment - der kan dog være lang leveringstid.

Du mister FM/AM/DAB men det kan tilkøbes for 4.000,-, ellers må du nøjes med streaming

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 1 '21
fmm1000
fmm1000 Oct 1 '21

12500 sidst jeg hørte. Fordel ved upgtrade. Opgradering til 4g, ny skærm bag rat, hvor limen før eller siden slipper. Nyt SD-kort og et eller andet andet kort, som også går død. Ulempe. Ingen FM, men det kan tilkløbes for vist 2-3000.

P85DK
P85DK Oct 1 '21

Kim's priser er de korrekte - fmm1000's priser ikke helt ;-)

Kiefer
Kiefer Oct 4 '21

Korrekt, jeg har lavet et par kort til Jeppe med Navi-version 2019 som han kan skifte efter behov. Han snakkede om, at det vist ikke var den helt store operation at skifte det, da skærmen ikke skal helt ud, men man kan nøjes med at trække den lidt da kortet sidder i siden af skærmen. 

Det er blot et mikro-sd-kort på 16GB. Dem jeg har lavet til Jeppe er på 64GB, men partitioneret som 16GB.

Jeg vil umiddelbart mene, at bruge et defekt sd-kort til hvad, 150-200 kroner  som undskyldning for at skifte hele skærmen til 12.000 er lidt voldsom ;)

 

Johannelund
Johannelund Oct 30 '21
Har lige fået 2020.48.37.8 software installeret i min S85D fra 15<br />
Nu vil den opdatere navigationen, men det kan den ikke , den vedbliver med at initialisering navigationen.<br />
Jo Tesla har da styr på deres software. <br />
Det er sku beskæmmende <br />
Har booket service hos Tesla så må vi se hvad der sker, de kommer vel med en pris.<br />
Men kan se at Kiefer har noget kørende med Hinnerup Auto, så det er nok der jeg ender
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Oct 30 '21
tintin
tintin Oct 30 '21

skift af Micro SD kort hos Tesla koster 1100kr.

Janblikk
Janblikk Oct 30 '21

Har haft samme problemer med opdatering af navigation og fik skiftet SD-kort af Tesla. Det har bevirket at jeg stort set ikke har haft net-dækning, kun i begrænset omfang. Ved godt at 3G er på vej ud, men undrer mig over at to dage efter SD-kortet blev skiftet at 80% af dækningen forsvandt. Tesla tilbød selvfølgelig at skifte begge skærme og 4G til 12.000,- men:

Fik skiftet eMMC ved Jimmy L. da skærmen gik i sort og Tesla ikke kunne skifte før 3 mdr. senere. Søgte herefter refusion uden held af to omgange.
Har nu kontaktet Tesla igen for at genoptage sagen med refusion eller give ekstra rabat på udskiftning af begge skærme+4G. Tesla Kastrup sagde at jeg skulle søge igen, da der kunne være chance for dækning ved gentagende søgninger.
Pris for skift til 4G på nuværende skærm-setup 4000,-

Jeg mener faktisk det er dårlig service ikke at give ekstra rabat eller refusion tidligere.

Nogen der står i samme situation?
God weekend

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 30 '21
Underligt du ikke kunne få refusion, jeg fik det også skiftet hos Jimmy ig refusion strøg lige igennem.
Har nu også fejlen med navi og har booket en tid men desværre går der Iver en måned inden de har tid.
Hvis TinTin har ret i de kun tager 1100kr for det er det næsten halv pris af hvad Hinnerup tager for det.
Janblikk
Janblikk Oct 30 '21

Ja, det er jeg også lidt uforstående overfor vedr. refusionen, så prøver igen.

Jeg gav 1200,. + moms for skift af kort ved en Ranger, Hillerød.

tintin
tintin Oct 30 '21

Jeg gav helt nøjagtigt 1130 kr. for skift af Micro SD kort hos Tesla i Aarhus. Årsagen var, som også er nævnt ovenfor, at navi. ikke kunne downloade nye kort 

Kiefer
Kiefer Oct 30 '21

Taget i betragtning at et SD-kort i den størrelse koster fra 65 kroner og opefter så er 1100 kroner når resten er timer egentlig heller ikke skudt for meget ved siden af, efter min mening.

Man skal stadig have hele MCU'en næsten ud og bygge det hele ind igen. Og Tesla bruger jo nok lidt mere end de ca. 5 minutter og 26 sekunder som en fyr i Holland mente det burde tage :)

Janblikk: Det virker helt urimeligt at du ikke kan få refusion fra Tesla hvis din skærm har været i sort. Hvad er deres argumentation for at afvise din sag?

/Martin

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 31 '21
Betaler også gerne 1100kr for det fix
Janblikk
Janblikk Nov 1 '21

Kiefer:

Ja, det er egentlig den argumentation jeg mangler efter at have læst om andres refusioner og begrundelser. Har endnu ikke hørt fra Tesla endnu. Skriver lige når og hvis jeg hører noget nyt. Men føler mig lidt snydt i sagen, når dommen er afsagt og andre har fået.

/Jan

 

Johannelund
Johannelund Nov 4 '21
Fik en pris hos Tesla omkring 2000<br />
Men Tesla koblede sig på min bil og gjorde et eller andet, og efter en genstart ser det ud til at virke, dvs uden at der er skiftet et sd kort, så måske er det alligevel en software fejl. <br />
De rådede mig dog til ikke at have bilen sat i energisparende mode.<br />
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Nov 4 '21
Sider: 1 2 »