Loading...
dk

Interview med Henrik Fisker | Tesla Forum

cth
cth Oct 3

https://jyllands-posten.dk/podcast/bilradio/ECE13330747/stort-interview-med-danske-henrik-fisker-der-nu-udfordrer-tesla-co-med-billig-elbil-med-lang-raekkevidde/

Interresant hvad han mener om elbil markedet.

Han bekræfter bl.a. lidt det jeg længe har ment, at ladehastighed er af mindre betydning når vi når et stadie som nu.

Samt at rækkevidde på et tidspkt. også når et godt nok pkt. og vi er ved at være der.

19 min. inde

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 3
P85DK
P85DK Oct 4

Henrik Fisker har vist at han evner at tegne meget smukke biler (exteriør), hans evner som forretningsmand og til lave spå om fremtiden indenfor elbiler er ikke helt på højde med hans design talenter.

cth
cth Oct 4

Vi må se hvad hans Ocean kan eller om det bare er luft

PeterE
PeterE Oct 4

Enig, det er en ting at være en fantastisk bildesigner - og det betyder ikke nødvendigvis at man er en ditto dygtig iværksætter og/eller forretningsmand...

P85DK
P85DK Oct 4

Det havde været fedt hvis Elon og Henrik havde fundet sammen i stedet for Franz, men der er nok for meget ego hos Henrik til at det nogensinde ville fungere.

TSLA
TSLA Oct 4

Elon og Henrik Fisker samarbejdede i starten på designet af Model S. Henrik Fisker skred og Elon anlagde sag som senere blev droppet.

P85DK
P85DK Oct 4

Tjek - det er også den mest vellykkede af alle deres designs ;-) Så er det nok rigtigt at deres ego'er kom i vejen

TSLA
TSLA Oct 4

Ja, deres ego'er kom på konflikt kurs, ingen tvivl. Men konflikten blev udløst af at Henrik Fisker sideløbende havde startet sit eget 'Coachbuilder' firma op og at Tesla mente at han stjal deres oprindelige design ideer til det der senere blev til Fisker Karma hybrid bilen. Da jeg besøgte Tesla første gang i 2009 så jeg en mockup af Model S og den havde mere til fælles med den senere udgave end Fiskers Karma. Så det var nok mere teknisk design end karrosseri design Tesla mente var stjålet.

cth
cth Oct 5

Hillerødposten uge 37 har et tillæg om biler hvor han også er interviewet

Tillæg er 70% om elbiler

TSLA
TSLA Oct 5

Hvad siger I så om den nye Lucid Air?

https:///...leading-edge-for-evs

P85DK
P85DK Oct 6

Er bestemt vokset på mig siden de først annoncerede det og det er meget bedre end EQS.

Der er dog en specifik ting som jeg er lidt interesseret. Da Ferrari annoncerede deres California så var bremselygterne en integreret del af bagageklappen på samme måde som den er på Lucid Air. Det fik Ferrari at vide ikke var lovligt, så derfor er bremselygterne nede under bagklappen. Ser åndssvagt ud når man bremser, men sådan er/var lovgivningen. De fik det først ændret da de kom med Portofinoen. Det samme gælder vist nogle forskellige varevogne/SUV'er, mener Audi Q7 også havde det problem.

Såååå - er loven ændret nu?

Ice2EV
Ice2EV Oct 6

Synes instrumentbord minder om noget 50-60'er omkring da rumfart var stort at kopiere ind i design af biler.

Ligesom rattet giver tanker i retning af noget lignende.

Bagklap ser monster stor, lidt ligesom forrige opel insignia, dog selvom hullet er meget bredt, så er det vist ikke højere end på en model 3.

jramskov
jramskov Oct 6

Der er vist ret langt fra at designe og bygge en prototype til at masseproducere en bil. Håber da det lykkedes ham, men det er meget svært at overleve tror jeg.

cth
cth Oct 6
Citat fra TSLA

Hvad siger I så om den nye Lucid Air?

https:///...leading-edge-for-evs

-------------

Ikke vild med den hverken ude eller inde
P85DK
P85DK Oct 6

Jeg er helt sikker på at den kommer til at spille 100% når man ser den live, det ser ud som om det er ordentlig kvalitet. Den bliver fed, men baglygterne tror jeg som skrevet er et lovmæssigt issue.